Pioneer 5090H; Leveringstid

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 5090H; Leveringstid

Jeg bestilte 5090H hos Elkjøp i Bergen 3.januar og ble lovet levering innen 13. januar. Jeg var innom i romjulen også, og da hadde de flere TVer, så jeg må bare anta at jeg er nokså tidlig i køen.

Dessverre har jeg ikke hørt noe fra dem siden dette. Jeg har vært innom flere ganger og spurt, og de hevder at ingen som bestilte har fått TVen sin enda.

Jeg ser det er flere her som har fått levert TV etter å ha bestilt, men de fleste ser ut til å ha betalt ved bestilling. Selv foretrekker jeg "pay on delivery", noe som visst fungerer dårlig denne gangen.

Etter den siste tids nyheter om nedleggelse av Pioneers tv produksjon og manglende dementi fra Pioneer, antar jeg at det var opphørssalget som var i Januar. Det er dermed logisk å anta at endel av oss ikke vil motta TVen fordi produksjonen legges ned. For Pioneer er det viktigst å tømme lagrene skikkelig, og det er jo ikke Elkjøps feil.

Uansett; Er det flere som er i samme situasjon?
    Er det noe jeg kan bruke som forhandlingskort her for å få leveransen?
    Eller er det bare å glemme hele greien? Det virker mest slik nå.

Kanskje vi som har bestilt og fått eller ikke fått kunne samle dette i denne tråden, så blir den etterhvert kanskje et forhandlingskort...

Eks:
    Bestilt 3.januar Elkjøp Nordås (Bergen). 1ste leveranse dato 13. jan. Ingen ny dato. Ikke levert. Ikke forhåndsbetalt.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke betalt, eller betalt et depositum blir jo orderen din slettet kl 00 dagen du "bestiller".

Og nei, pioneer skal ikke slutte å lage tver! De flytter produksjonen til Panasonic sine fabrikker.

Alle får tvene sine etter det jeg veit. Jeg tror det tar en liten stund før vi merker noe av dette byttet. Isåfall hvis Pioneer ikke greier å hoste opp flere 5090H så sliter dem veldig...

men som sagt, hvis du ikke betalte (f.eks dep.) noe den dagen du kjøpte den så er orderen din slettet... med mindre de har gjort noe fantastisk.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Har du ikke betalt, eller betalt et depositum blir jo orderen din slettet kl 00 dagen du "bestiller".

Og nei, pioneer skal ikke slutte å lage tver! De flytter produksjonen til Panasonic sine fabrikker.

Alle får tvene sine etter det jeg veit. Jeg tror det tar en liten stund før vi merker noe av dette byttet. Isåfall hvis Pioneer ikke greier å hoste opp flere 5090H så sliter dem veldig...

men som sagt, hvis du ikke betalte (f.eks dep.) noe den dagen du kjøpte den så er orderen din slettet... med mindre de har gjort noe fantastisk.
    Hvor har du det fra ? Det har lenge vært kjent at det har vært planer om å sette bort produksjonen av paneler til Panasonic, men resten skulle Pioneer gjøre selv, inntill nyheten for noen dager siden om at de vurderer å legge ned hele TV produksjonen. Ingen ting er vel endelig bestemt enda - kun spekulasjoner.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og en venninne bestillte hver sin 5090H på Klepp i begynnelsen av januar uten å betale noe depositum, jeg spurte om jeg sku men trengte ikke det, begge fekk 5090H for en uke siden, kjempe tv er også ganske fornøyd med Elkjøp Klepp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Vel, mangelen på tydelig demanti fra Pioneer ville antakelig vært ødeleggende dersom avgjørelsen om nedleggelse ikke var tatt. Men vi får se. Kanskje jeg tar feil, det ville jo være hyggelig

Jeg spurte, og nei, de skulle ikke ha noe depostum. Det har heller ikke vært sagt at ordren er slettet når jeg har vært innom og spurt, så jeg forholder meg til at ordren står.
    Men nå døde den andre TVen, en god gammel Philips CRT, så jeg får dra innom og høre igjen.
    Takk for info, marcos!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. men hvis du har fått beskjed om det så er et jo greit...

Beklager feilinformasjoen rundt Pioneers nedleggelse. Misforsto noe, og ifølge Pioneer norge selv så veit de veldig lite foreløpig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVen stod og ventet da jeg kom. Det må ha vært noe tull med SMSen. Men men, da er det bare å få TVen opp og i gang8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •