46" tv, LED eller Plasma? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Newcomer glenners sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Så nå er det bare å psyke seg opp til å bære ut det digre beistet av en 32" CRT som står i stua

Trikset er å gi den bort mot avhenting

Selv bor jeg å 4etage uten heis :twisted:

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok ingen sjanser på at jeg skulle få mulighet til å ombestemme meg, så jeg prøvde en gang til :-)

Denne gangen gikk det - med samme kort - så det var nok bare en midlertidig systemfeil. Det ble til at jeg kjøpte fra NetOnNet, håper de leverer kjapt og at jeg slipper noe tull med retur.

Så nå er det bare å psyke seg opp til å bære ut det digre beistet av en 32" CRT som står i stua
    Bare en heads-up, NetonNet driver vel for det meste med parallell-import. Og da gjelder ikke Samsung Nordic´s egen 2 års "null-piksel-feil" garanti, norsk tekst i menyen (regner jeg med) og du vil mangle kompatibilitet med RiksTV (for de som måtte ønske det). Hvis du går inn på Samsung.no ser du at modellen heter 796, kontra parallell-import modellen hos NetonNet som heter 786.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Bare en heads-up, NetonNet driver vel for det meste med parallell-import. Og da gjelder ikke Samsung Nordic´s egen 2 års "null-piksel-feil" garanti, norsk tekst i menyen (regner jeg med) og du vil mangle kompatibilitet med RiksTV (for de som måtte ønske det). Hvis du går inn på Samsung.no ser du at modellen heter 796, kontra parallell-import modellen hos NetonNet som heter 786.

Men får han en TV med pixelfeil så har han jo 14dagers returett uansett.

Tok min fra HIFI klubben.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenners
    Men får han en TV med pixelfeil så har han jo 14dagers returett uansett.

Tok min fra HIFI klubben.
    Hjelper ikke hvis piksel-feilen dukker opp etter 15 dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fult klar over at dette er parallellimport, men så er jo også prisen deretter
    Vil tro at evt. pixelfeil vil være tilstede fra begynnelsen og ikke komme etter 15 dager?

Øvrige garantivilkår er nesten like gode som Samsung Nordic sine, så jeg føler meg rimelig trygg.

Riks TV har jeg ikke behov for, føler at CD sin parabolløsning er mye bedre. Dessuten så har HD-PVR tuneren til CD også dekoder for MPEG-4 (bare for gratiskanalene).

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Fikk svar fra de at hvertfall Philips TV'er kommer fra Philips Norden. Noen som kan verifisere dette?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fult klar over at dette er parallellimport, men så er jo også prisen deretter
    Vil tro at evt. pixelfeil vil være tilstede fra begynnelsen og ikke komme etter 15 dager?

Øvrige garantivilkår er nesten like gode som Samsung Nordic sine, så jeg føler meg rimelig trygg.

Riks TV har jeg ikke behov for, føler at CD sin parabolløsning er mye bedre. Dessuten så har HD-PVR tuneren til CD også dekoder for MPEG-4 (bare for gratiskanalene).
    Man kan anta at pikselfeil vil dukke opp etterhvert, skjermene funket jo fint før de forlot fabrikken ;-)
    Om man vil betale ekstra for denne garantien får være opp til den enkelte selvsagt. Garantien innbefatter at man får ny skjerm hvis man ser 1-eneste piksel feil innen 14 dager, de 2 neste årene må man kunne påvise flere piksel-feil innen ett visst område på skjermen for at garantien skal gjelde. Og her skal Samsung ordne med frakt og avhenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, får håpe jeg ikke får pixelfeil da. Hvor vanlig er dette egentlig?
    Og hvorfor ble hele denne tråden flyttet til produkt og prisjakt? Var jo mye bra teknisk info her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte le46a786 fra NetOnNet for et par dager siden, fikk ordrebekreftelse men ikke noe mer. I dag ringte jeg til NetOnNet og de kunne fortelle at denne TV'en var utgått, så nå er ordren kansellert.

Jeg ser at Datakjeden har LE46a796 til en noe høyere pris enn 786 modellen som nå bare er å få tak i hos Avshop.

Er det noen som vet om Datakjeden selger parallellimporterte varer eller "nordiske"?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte le46a786 fra NetOnNet for et par dager siden, fikk ordrebekreftelse men ikke noe mer. I dag ringte jeg til NetOnNet og de kunne fortelle at denne TV'en var utgått, så nå er ordren kansellert.

Jeg ser at Datakjeden har LE46a796 til en noe høyere pris enn 786 modellen som nå bare er å få tak i hos Avshop.

Er det noen som vet om Datakjeden selger parallellimporterte varer eller "nordiske"?
    Datakjeden parallellimporterer. Hvertfall Sony og Panasonic som jeg sjekket for et par uker siden, regner med det gjelder over hele fjøla.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da blir det 786 fra AVshop, om jeg får til å betale da :-) Av en eller annen grunn vil de ikke godta kredittkortet mitt som virker fint alle andre steder.

Har prøvd å ringe AVshop men får bare en faxmaskin. Har også sendt mail, men ikke svar så langt. Begynner å bli litt skeptisk. Håper de svarer snart, hvis ikke må jeg heller vurdere å gå for Panasonic Plasma fra MPX.

Synd at det at det skal være så vanskelig å få handlet fra disse billige nettbutikkene, men de må vel ha minimalt med bemanning for å klare å selge så billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop hadde litt datatrøbbel som gjorde at kredittkortkjøp ikke fungerte. I tillegg viste det seg også å være vanskelig å oppdrive en LE46A786 i det hele tatt. Derfor kommer det en LE46A796 hjem til meg med Tollpost i dag, også denne fra AVshop. Gleder meg til i kveld :-)

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis.

Gleder meg til å høre tilbakemeldinga di.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenners
    Grattis.

Gleder meg til å høre tilbakemeldinga di.
    Da var vidunderet på plass Meget lekker TV og svært bra bilde. Svart er skikkelig svart på denne TVen.

Fikk en støkk da jeg skrudde det på, det var rød/grønn støy over hele skjermen. Etter en stund begynte bildet å bli klart øverst og nederst mens støyen fortsatte på midten. Tok kanskje 2-3 minutter før støyen var helt borte. Hva i all verden var dette for noe? En slags selvtest kanskje?

Det som imponerer mest er hvor bra vanlige SD kanaler blir. Var i utgangspunktet litt bekymret for at 46" skulle bli i største laget, men på litt over 4 meters avstand så ser f.eks TV2 og NRK helt krystallklare ut. HD kanalene fra CD parabol med HD-PVR er sylskarpe selv om jeg går helt nærme.

Jeg skrudde av 100Hz og senket kontrasten til ca 75, ellers har jeg ikke fått gjort noen andre justeringer. Ser at fargene ikke er helt korrekte, men det ser likevel veldig bra ut.

Sammenlignet med Panasonic 42PZ80E som en kamerat har så vil jeg påstå at Samsungen gir bedre bilde, også på SD kanaler og det selv om den er 4 tommer større.

Spilte også en DVD på min gamle DVD spiller med kun S-Video ut, selv det så ganske bra ut, men ikke så bra som vanlig TV fra Canald Digital. Så her må nok mer moderne utstyr til etterhvert.

Prøvde også Wii men med vanlig composite kabel, det ble ikke så bra. Komponentkabel er på vei i posten

Foreløpig konklusjon: Meget bra TV, overgår det meste jeg har sett i butikken med unntak av de nye modellene til Pioneer :-D

PS! Poster samme melding i "LED is in da house" tråden, sikkert greiest å ta det tekniske der.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen jeg så første dagen kom desverre tilbake etter 5 dager, så nå er TV sendt i retur. Regner med å få ny på garantien, håper bare det ikke tar for lang tid.

For andre som er interessert i denne TV'en se her: LE46A796 til kun 16183 kr

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg testet Wii på 786 ble jeg ganske skuffet, merket veldig tydelig input lag der. Hvordan opplever du det?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Da jeg testet Wii på 786 ble jeg ganske skuffet, merket veldig tydelig input lag der. Hvordan opplever du det?
    Korsn signal brukte du inn på tven? (kabler) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hei,
    Jeg er ingen gamer og er neppe kvalifisert til å svare. Men jeg har spilt Lego Star Wars på Wii og synes det fungerer helt greit. Må velge game mode på TV og sette Wii til 480P for best resultat. Forutsetter komponentkabel.

Helge

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet både komponent og kompositt, 576i, 480i og 480p. Merket først og fremst at pekeren ikke var så responsiv som jeg var vant til fra plasma og CRT. PS3 var null problem, merket ingenting til input lag der, men Wii er jo litt spesiell i så måte.

Men for all del, kunne sikkert levd med det, ble bare litt overrasket.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •