46" tv, LED eller Plasma? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    250.000 for en TV er så utelukket at det er vanskelig å beskrive med ord.

PJ er ikke aktuelt for meg, det må väre en bra tv. Forelöpig har det kun värt Pioneer som har värt interessant, men lurer litt på hvordan kvaliteten på Samsungs 63" er til sammenligning. Har Pioneer nå og kan ikke gå ned i kvalitet. Ellers er jo de kommende 65" til Panasonic meget interessante hvis pris og kvalitet er rett.

Höres positivt ut. Godt å höre at LCD forbedrer seg.
    Jeg regner med at du refererer til 8-serien i plasma, den er nok ikke helt på høyde med KRP-600 nei. Men jeg har kun sett den utstilt i butikk, så det blir umulig å gi en rettferdig vurdering.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg så nettopp Baraka på BD, ikke akkurat flatt og livløst der akkurat ;-)

Den dagen jeg fikk TVen min (var da ikke kalibrert skikkelig engang) var lillesøsteren (15år og lite interessert i hifi/gadgets generelt, men er vandt til å se film på 42" plasma) til min bedre halvdel på besøk for å se "Pans Labyrinth" på BD med oss. Ca. 10min inn i filmen sier hun: "Oj, det er akkurat som ting og mennesker kommer ut av TVen avogtil... litt sånn 3 dimensjonalt lizm"! Og jeg må si meg enig med henne, dynamikken er helt utrolig! 8)
    Dette höres veldig lovende ut og jeg skal absolutt sjekke ut en LED-LCD.

Jeg regner med at du refererer til 8-serien i plasma, den er nok ikke helt på høyde med KRP-600 nei. Men jeg har kun sett den utstilt i butikk, så det blir umulig å gi en rettferdig vurdering.
    8-serien? Tenker du da på Samsung 63"?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenners
    Men vi kom nu med samme konklusjon...

Skal vi la plasmaguttan være i fred nu 8)
    Ja, hvem skulle tro at LCD skulle bli generelt bedre enn plasma allerede i 2008/09? :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye skryt av LED teknologien her. Er det noen som gidder å oppsummere de viktigste fordeler og ulemper med begge alternativene mine?

Er Samsungen helt fri for etterslep? Hvor fremtredende er dette blåstikket som blir nevnt? Vil "vanlige dødelige" legge merke til det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Mye skryt av LED teknologien her. Er det noen som gidder å oppsummere de viktigste fordeler og ulemper med begge alternativene mine?

Er Samsungen helt fri for etterslep? Hvor fremtredende er dette blåstikket som blir nevnt? Vil "vanlige dødelige" legge merke til det?
    Den vanlige mannen i gata vil hverken se blåstikk eller etterslep på en LED TV, eller på hvilken som helst annen TV, generelt sett. Dette er for entusiastene.
    Jeg var på lefdal og sjekket ut en 60" Pioneer plasma, som virkelig skilte seg ut fra mengden der den hang på veggen og spilte "en fargerik animasjonsfilm" kontra sportsendinger på de andre TV'ene. Den så jo helt rå ut, helt til jeg tok på meg entusiastbrillene og synes at det hvite var alt for grått, og bildet litt blasst.
    Jeg kunne fint ha kjøpt den skjermen der og blitt storfornøyd, men jeg havnet på en LED til slutt jeg også, og er veldig fornøyd med den.
    Når det gjelder etterslep, kan det ikke sammenliknes med en noen år gammel LCD. Spesielt med 100Hz teknologi, er det så godt som fraværende.
    Det er andre "entusiastproblemer" med LED, det finner du ved å sjekke noen andre tråder.
    Sånn, nok entusiast for i dag

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etterslep har jeg sett lite av, mulig det er pga av at jeg foretrekker i ha 100Hz Motion Plus på (lav). Til gaming bruker jeg Spill funksjonen, og da opplever jeg at input-lag blir så lite at man uten problemer kan spille fps, guitar hero osv. Dessverre blir bilde litt herpet med de fabrikk-innstillingene, men det funker utmerket til gaming!

Blåstikket vil du nok merke på Dynamisk og Standard modus i fabrikk-innstilling. Sistnevnte kan kalibreres så man (ihvertfall jeg) blir super-duper-fornøyd 8)
    I Film modus kan ikke jeg oppdage noe blåstikk, det ser heller litt matt og brunt ut, sammenlignet med Standard.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    LED har definitivt blåstikk, selv på kinomodus... Jeg har imidlertid klart å justere bort hele blåstikket, men får da en så stor dip i blått lenger ned i lysskalaen at gammaen havner på over 5! Så langt vil jeg derfor si at LED på ingen måte er perfekt, og de HAR et lite blåstikk. Samtidig er sortnivået formidabelt, og i filmmodus er blåstikket mer "avslappet".

Jeg har ikke justert meg ferdig på denne TVen, og skal selvsagt ta en ny kalibreringsrunde for å se om det lar seg gjøre å finne på noe lurt for å kvitte seg med blåstikket OG beholde blått nedover i lysskalene... Det kan se ut som en liten utfordring dog...

Samtidig, plasma har en del øvrige ankepunkter, f.eks.;

1. Mauring / ustabile bilder
    2. Dårligere hvitnivå / ustabilt hvitnivå / "flimring" ved mye hvitt
    3. Tendens til grønnstikk på visse modeller, spesielt fra Panasonic, men her er det mulig modellen vi diskuterer kommer godt fra det?
    4. Langt dårligere sortnivå...

Samtidig oppfattes ofte bildene fra plasma som noe mer "naturlige", da det krystallklare bildet fra LCD til tider kan virke litt "fake".

For øvrig; selv om LED har noe blåstikk er det verdt å merke seg at rødt og grønt er nærmest dønn stabilt... Blått brukes altså for å generere mer lys, og dette er bevisst benyttet av produsenten. Helt klart en uting; men blåstikk er definitivt mer "spiselig" enn rødt eller grønnstikk...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...så må en jo også ikke glemme at LCD er bedre egnet for bruk på konsoller osv. som KAN og jeg sier KAN, for det er på ingen måte noe STORT problem, brenne seg inn på plasmaer, og der er ikke Panasonic best i klassen heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange ting taler for LED TV, får kanskje utsette kjøp av BD spiller å gå for LED

Hvordan er denne TV'en på SD signaler?
    Den vil jo bli brukt en god del til det også. Her er kanskje Plasma hakket bedre?

Newcomer glenners sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange ting taler for LED TV, får kanskje utsette kjøp av BD spiller å gå for LED

Hvordan er denne TV'en på SD signaler?
    Den vil jo bli brukt en god del til det også. Her er kanskje Plasma hakket bedre?

SD signaler som er digitale gir også meget godt bilde, men husk at du må da ikke kjøre via skart eller komponentkabel, kun hdmi og kompositt.

Skal du se på tv via en gammel tuner med kun scart i et par år til ville jeg ha kjøpt plasma for lcd er rett å slett røven på slike ting.

Ps. det er ikke en eneste scart igjen i huse mitt.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenners
    SD signaler som er digitale gir også meget godt bilde, men husk at du må da ikke kjøre via skart eller komponentkabel, kun hdmi og kompositt.

Skal du se på tv via en gammel tuner med kun scart i et par år til ville jeg ha kjøpt plasma for lcd er rett å slett røven på slike ting.

Ps. det er ikke en eneste scart igjen i huse mitt.
    Er ikke kompositt noe av det dårligste man kan koble opp en TV med?
    Komponent kan jo til og med overføre HD?
    Kompositt eller samensattvideo som noen kaller det er den dårligste form for videooverføring. Her er fargesignalet og luminans signalet satt sammens til et signal. Dette signalet kan overføres via en kompositt videokabel eller via SCART. Kompositt er det signalet som vanlige videospillere bruker mellom video og TV apparat. Det er stort sett kun eldre skjermkort som har komposittutgang. Komposittutgangen er består som regel av en phono (rca) kontakt som er merket med en gul farge. Som regel må man bruke scart adapter da de fleste TV apparater har kun kompositt ingang i front
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert en liten glipp der ja :-)

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... en liten krasj dær i farta ja...

Scart og kompositt= dårlig på bilde på LCD

HDMI , DVI og Componet = bra bilde på LCD

Plasma derimot takler scart og kompositt mye bedre men nu er jo dette to ting er som på vei ut av samfunet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CD Parabol med HDPVR dekoder, kun HDMI skal brukes mot TV. Komponent fra Wii da, men Wii blir sikkert like dårlig uansett TV

Så spørsmålet er da, vil SD kanalene fra CD se like bra ut på LED som på Plasma?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CD Parabol med HDPVR dekoder, kun HDMI skal brukes mot TV. Komponent fra Wii da, men Wii blir sikkert like dårlig uansett TV

Så spørsmålet er da, vil SD kanalene fra CD se like bra ut på LED som på Plasma?

Vil påstå at de blir bedre LED så lenge du ikke skal se en film fra 1950 men en nyere TV-serie på TVN vil gi deg overaskende bra bilde i SD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er beslutningen om å handle LED TV tatt

Var inne på Avshop for å bestille, men får ikke til å betale:???:

Noen som skjønner seg på denne meldingen:
    "Transaksjonen kunne ikke gjennomføres. Avvist av innløser. Prøv igjen eller velg en annen betalingsmetode"

Så prøvde jeg NetOnNet:
    Der får jeg denne feilmeldingen:
    "Error servicing your request !!

This is the default page
    Page: apps/skm/html/TechErrPg couldn't be opened !"

Ser ikke ut til at jeg skal få handle TV i dag....

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er beslutningen om å handle LED TV tatt

Var inne på Avshop for å bestille, men får ikke til å betale:???:

Noen som skjønner seg på denne meldingen:
    "Transaksjonen kunne ikke gjennomføres. Avvist av innløser. Prøv igjen eller velg en annen betalingsmetode"

Så prøvde jeg NetOnNet:
    Der får jeg denne feilmeldingen:
    "Error servicing your request !!

This is the default page
    Page: apps/skm/html/TechErrPg couldn't be opened !"

Ser ikke ut til at jeg skal få handle TV i dag....
    Nå vet jeg ikke hvilket kort du prøver å betale med, men det er jo en mulighet for at det er forskjell på fra kredit til debit kort ?
    Prøvd begge alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvilket kort du prøver å betale med, men det er jo en mulighet for at det er forskjell på fra kredit til debit kort ?
    Prøvd begge alternativ?
    Bare prøvd Eurocard, altså kredittkort. Får heller prøve igjen i morgen, håper jeg ikke ombestemmer meg før det :wink:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare prøvd Eurocard, altså kredittkort. Får heller prøve igjen i morgen, håper jeg ikke ombestemmer meg før det :wink:
    Mulig det er det, at kortet ikke blir godtatt. Prøv et annet kort (hvis du har muligheten) og kanskje det går da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok ingen sjanser på at jeg skulle få mulighet til å ombestemme meg, så jeg prøvde en gang til :-)

Denne gangen gikk det - med samme kort - så det var nok bare en midlertidig systemfeil. Det ble til at jeg kjøpte fra NetOnNet, håper de leverer kjapt og at jeg slipper noe tull med retur.

Så nå er det bare å psyke seg opp til å bære ut det digre beistet av en 32" CRT som står i stua

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •