Netshop.no? No more!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Netshop.no? No more!

Har hatt noen uker med netshop.no nå som gjør meg forferdelig oppgitt! Bestilte først en Samsung 40" 786 etter de påstod at den ikke ville dette mer i pris. (Den kostet 11.995 da). Så uka etter (neste virkedag) gikk den ned til 10.995... Men fant ut at jeg heller ville ha 46" og forandret bestillingen.
    Jeg hadde og en samtale med de først der de sa at den virket på digital kabel, noen den ikke gjorde. (Det kan sees i andre tråder på forumet her. Av en eller annen grunn var menyene i min tv ikke lik det som stod i manualer og det andre hadde i sine menyer). Da sendte jeg mail om dette og fikk svar etter 10 dager... I mellomtiden hadde jeg ringt dem MINST 5 ganger uten å få utredet noen ting. Jeg ble lovet å bli ringt tilbake osv., men det skjedde aldri.
    Så etter en ukes tid døde hele tv'en og jeg fikk i alle fall ordnet en retur. Så 2 uker etter returen ringte jeg inn og lurte på hvor pengene ble av? - Nei de hadde ikke kontonummeret mitt, sa de... - Ja men det sendte jeg dere på mail, sa jeg. - Ja men det klarer vi ikke å sortere ut, fikk jeg til svar.
    - Men dere kunne ikke kontakte meg å si at dere ikke hadde kontonummeret da, sa jeg. - Nei, det gjør vi ikke, fikk jeg til svar. - Så om jeg ikke hadde ringt dere hadde det ikke skjedd noe da altså, sa jeg. - Nei, det hadde ikke det, fikk jeg til svar... Dette var forrige onsdag, og jeg fikk beskjed om at da ville pengene bli returnert førstkommende tirsdag, for det var fast dag for tilbakebetalinger. Nå er det torsdag og jeg har fremdeles ikke fått penger.
    Derfor ringte jeg inn i dag og har sittet i 45 min (i mobil, koster masse), og ventet og blitt satt over til alle andre enn dit jeg skulle. (Legg merke til det. Ringer du salg er det maks 10 sekunder før de svarer, er det retur, service eller anne hjelp er det minimum 10 min å vente. De prioriterer salg, det er der pengene kommer inn...)
    Men nå ble jeg så lei av å sitte å snakke med en som skal sette meg over til en anne, men at jeg blir satt over til et helt annet sted, gadd jeg ikke lengre.
    De virker totalt uengasjerte og det virker ikke som om de ønsker å hjelpe sine kunder.
    Så gudene vet hva som skjer her! Men no more netshop.no for meg i alle fall!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv handlet flere ganger der, ikke noen nevneverdige problemer for min del. Selv om de har vært raske til å trekke penger fra min konto og trege til å faktisk sende varen...men det er de vel ikke alene om..
    Men i ditt tilfelle: Lykke til og never...never...surrender!!
    Før når jeg skulle ha tak i telenor brukte jeg alltid "ring meg opp" funksjon fra deres salgsavdeling på nett. Da tok det ikke mange minuttene før de var på tråden. Sa at det var eneste måte å komme i kontakt med dem på og ba dem sette meg direkte over til ønsket avdeling. Deretter fikk jeg enten en forbannet selger som la på eller så slapp jeg unna 50 min. med panfløyte og Alejandro Fuentes.
    Men som sagt lykke til!:neutral:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sak for TV2 hjelperdeg 8) ...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevd akurat den samme "gode" kundebehandlingen fra netshop som deg. Har for meg blitt nesten faste ringe dager i uken.

For hvergang jeg ringer de går samtalene mer eller mindre slik: Forklarer først at jeg har en sak hos dem, oppgir saksnr. Sier at jeg har ringt gjenntatte ganger tidligere, blir da satt over til "riktig" person som igjen må snakke med en kollega om saken. Får da beskjed at de må ringe meg opp igjen senere samme dag. (jeg ringer konsekvent når de åpner.) Noe som selvfølgelig ikke skjer.:evil:

Har brukt å gi de en dag, før at jeg ringer de opp igjen. Og da starter jeg den overnevnte samtalesirkelen på nytt.

Selv om det kanskje ikke er så gøy eller direkte lønnsomt å hjelpe kunder som har problemer med et produkt, så er det veldig viktig for å stimulere vidre vekst i slaget. Netshop har nok mye å lære om viktigheten av riktig og god kundebehandling, som må gjelde til enhver tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop VAR lenge en billig nettbutikk. Men når jeg ser på alle de klagene butikken har fått opp gjennom årene når det gjelder retur av defekte produkter, så kan det hende at man bør styre unna denne butikken.

Jeg måtte selv returnere en Panasonic-skjerm til komplett.no for jul, og der gikk alt automatisk. De betalte til og med retur-kostnadene!

All ære til komplett for dette. Kanskje man heller bør betale 500-1000 kroner mer for å kjøpe den sammme skjermen hos komplett, slik at man er sikrere om man en dag trenger å returnere et produkt?

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff dette er surt. Jeg forstår ikke at nettbutikker tør å holde på slik når det finnes så utrolig mange å velge i. Selvfølgelig sprer dette seg på forum og chat.

E-post er ihvertfall gratis. Har ganske god erfaring med e-post hvis de skrives litt formelt og presist, men med så dårlig kundeservice blir det vanskelig uansett. Du har jo Forbrukerrådet også, hvis pengene ikke kommer rimelig kjapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ta ting per telefon er per def. lite gunstig om man kan/har mulighet til å ta ting skriftlig. sitte i telefonkø for så å nå en konsulent som kommer med lovnader som han i neste runde har "glemt" er farlig. Tips om du absolutt må ringe er å ta opp samtalen og bruke dette som bevis om du har blitt lovt eks. levering en gitt dato.

Dette har ikke noe direkte med netshop å gjøre, kun en generell anbefaling.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne kanskje være en idè å sende link til denne tråden til dem? Jeg har ingen erfaring med Netshop, men har fått min del av dårlig kundebehandling og tror at det å gjøre fimaet oppmerksom på debatt i et forum som dette burde gjøre inntrykk.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Net Shop fungerer fint så lenge du ikke får problemer med varene dine, da er det ikke bare bare og bytte...

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My story...

Sitat Opprinnelig postet av frdrk

Kjøpte i fjor vår PV70 tven, min som i slutten av mai begynte å vise masse vertikale striper med piksler som hadde gott helt amok. Tok kontakt med Netshop.no der jeg hadde kjøpt tven og ble henvist til en verksted. Var på verkstedet neste dag og leverte tven. Fikk der beskjed om at tven ikke ville bli reparert fordi det ikke var lønnsomt og at det var Netshop som fikk avgjøre om jeg fikk en ny skjerm eller pengene tilbake. Greit nok. Ringte så Netshop dagen etter og fortalte hele historien til en kar der. Han skulle da undersøke noe greier og ringe meg opp så fort han kunne. Gikk da to dager uten å få noe telefon eller respons i det hele tatt. Sendte da en mail hvor jeg fortalte hele historien på nytt og refererte til telefon samtalen. Fikk følgende mail tilbake.

"Hei!

Vi har mottatt en retur-epost fra deg med følgende emne:
    Panasonic 42" pv70 Fredrik Engen

Vi vil svare på denne iøpet av kort tid. For tiden har det vært stor pågang på epost, så det kan ta litt lenger tid enn vanlig. Ved flere spørsmål, bruk samme emne som i dette svaret.

Mvh Netshop"

Ventet enda noen dager uten å få noe svar. Ringte så på nytt og fortalte historien til en ny kar og ble lovet at jeg skulle bli ringt opp når de hadde blitt noe klokere i saken. Slik holdt det på i nesten to uker. Hvor jeg ringte og sendte mail. Fikk beskjed om at jeg ville bli kontaktet. Forstår at retur og slikt tar tid men det jeg synes er dårlig av Netshop her er at jeg ikke hadde fått noe som helst beskjed om jeg fikk ny tv, pengene tilbake eller hvordan situasjonen skulle løses. I tredje uke fikk jeg endelig snakke med han som var leder for retur avdelingen og fortalte historien til han. Han beklaget og sa at han skulle prioritere saken selv osv.

Så går det to dager og han ringer meg faktisk opp igjen. Han forteller at tven ville bli kreditert og at jeg ville få pengene på konto innen en uke. Jeg fikk også en bekreftelse av krediteringen på mail. Endelig skjer det noe tenkte nå jeg og var fornøyd. Men så går det en uke uten et ord fra Netshop eller noen penger på kontoen. Sender da en mail hvor jeg syter litt over å ha ventet snart 4 uker osv. Dette var da mitt første litt krass bidrag til Netshop. Blir ikke noe mer happy når jeg får en mail tilbake hvor det bare står.

"Da dette er en økonomisak, videresender jeg denne til økonomiavdelingen.

Mvh
    Netshop"

Dagene går ann? Nå begynte jeg virkelig å bli irritert og fredagen i den fjerde uka har jeg ennå ikke fått noe penger inn på konto. Tar da opp telefon røret og ringer denne økonomi avdelingen og informere de om saken. De forteller meg da at de ikke kan overføre noe penger fordi de har problemer med it systemene og it fyren er på ferie... Hadde til nå hvert relativt hyggelig i tonen med Netshop med dette endret seg nå i denne telefon samtalen. Spurte så hvor mye jeg liksom skulle få igjen da når jeg fikk pengene. Det var kjøpssummen minus noen gebyrer for det ene året jeg hadde brukt tven. Vel da skal vel jeg f*** meg jeg ha noe av dere også for å vente i fem uker. Hun skulle undersøke da. Så gikk det ca. en halvtime og hun ringte opp å fortalte hun hadde overført penger til min konto. Men jeg måtte selv ringe opp igjen etter noen timer å be om en bekreftelse på på mail.

Har ikke blitt tilbudt noe låne-tv eller lignende i perioden på over ti telefon samtaler med sikkert fem forskjellige personer.

Typisk nok skulle jeg og familien på ferie dagen etter at pengene kom inn på kontoen. Kom tilbake for et par dager siden og på fredag ble det endelig ny tv. ( 7 uker uten tv for en av geek er ikke bra). Ble da nok en Panasonic, rettere sagt en Panasonic 42PZ85. Handlet den over disk på lefdal som var en tusenlapp dyrer enn Netshop.no eks. frakt, fornøyd med det.
    Har ikke handlet der siden :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår at jeg skal holde meg laaangt unna Netshop. At ting fungerer dårlig dersom uhellet er ute rettferdigjøres ikke av en lav pris. Har 'nesten' handlet av de flere ganger pga nokså lave priser, men det ville vært lite å spare totalt sett om jeg pådro meg hjerteinfarkt, hjerneslag og stress-inkontinens i prosessen.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike ting er det best å kjøpe over disk, om problemet skulle komme så da blir det lettere å levere den tv'n. Den tusenlappen mindre kan bli nokså dyr om man skal sende slike ting i posten. Fordel å få handlet direkte med en person, så er det lettere å oppsøke personen om det skulle bli problemer.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg berømme Elgiganten for deres ekspeditte levering og kundebehandling i prosessen av min nye KURO LCD 37", samt snart BDP-LX08 x2. Flott ekspedering pr telefon begge ganger. Ble ringt opp igjen som avtalt, fikk rabbatter uten noen form for krangel. Topp. Håper bare alt fungerer nå da

Poenget med dette er at Elgiganten har vist seg billigst på BEGGE nevnte produkter, og har så langt gitt inntrykk av seriøsitet. Leveranse på døren også.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en gang en laptop hos Netshop. Etter et par år brøt skjermkortet sammen. Det tok mange, mange uker med telefon til support før de engang gadd å se på maskinen. Så prøvde de å vri seg unna med å henvise til ATI's garanti - og ikke norsk lov om reklamasjonsrett. Så fortsatte de videre med å regelrett lyve om manglende mulighet for å skaffe deler osv, osv. I løpet av det drøye året det tok meg å kjempe dette slaget utviste de en så slående blanding av arroganse og manglende forståelse av lovverket at jeg på det sterkeste vil fraråde noen å handle hos dem. Jeg måtte til slutt kjøre saken min for Forbrukertvistutvalget hvor jeg selvfølgelig vant på alle punkter og fikk hevet kjøpet med full refusjon av innkjøpspris på laptopen.

Hold dere unna folkens!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

internett vs butikk

Kanskje det er best likevel å handle i butikk? Selv om det koster litt mere, da slipper du hvertfall å høre på idol ali og får utlån produkt på stedet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med netshop.no, har hatt planer om å kjøpe alle komponentene der til hjemmeunderholdning. Fikk en svak anmodning fra en bekjent om at det fantes mange butikker og nettbutikker der ute, tenkte ikke så mye på det da, men nå!

Når det gjelder "TV2-hjelper deg" og "Forbrukerrådet" har jeg mest tro på "TV2-hjelper deg", foretningsdrivende og de som har planer om å drive foretningen fortsatt ønsker ikke å bli hengt ut her med mindre de har en veldig god sak. Jeg har opplevd to tillfeller på "TV2-hjelper deg" fra min bransje der jeg har faglig bakgrunn og innsyn hvor sakene var tvilsomme for kundene og for meg ufårståelig hvordan "TV2-hjelper deg" kunne kjøre sakene i beste sendetid med vagt resultat som utgang hvor foretningsdriver svarte bra og saklig for seg men samtidig ønsket en grei utgang for kunden. Ingen TV2 sak i mine øyne. Ikke sluk alt som går på "TV2-hjelper deg", vær litt kritisk dette er TV.

"Forbrukerrådet" derimot har jeg testet selv og her føler jeg det er lite hjelp og tyngde. Hvis foretning eller foretningsdriver ikke svarer på "Forbrukerrådet" sine hendvendelser blir saken liggende der. Derimot hvis de svarer og nikker og bukker til "Forbrukerrådet" kan det på ny strande når du ikke får utbedret skadene tillfredstillende og sitter der med en vare du ikke vill eller kan bruke.

Gjøre kjøpet eller handelen i tradisjonell foretning behøver heller ikke være bare problemfritt. Der kan også problemene dukke opp når det skjer noe med varen, vanskelig å få kontakt med rette vedkommende, varen skall leveres ett annet sted og gjerne langt unna så den må sendes med post o.s.v. ved reparasjon og reklamasjon.

Jeg har kjøpt en del varer på nettet både hjemme og fra utlandet med gode erfaringer uten noen form for problemer. Mine beskjedne råd er først betal med kredittkort (ikke ditt bankkort), da har du mulighet for å kontakte kredittkortselskapet hvis varen uteblir, det er feil eller oppstår feil på varen vill kreditkortselskapet stoppe eller trekke tilbake beløpet. Benytt ikke den billigste frakt varianten hvis dette går ut over muligheten til å stoppe beløpet fra kredittkortselskapet. Eks. frakt fra Hong Kong til din dør på fire kamera batterier kan gå på tre dager uten at det koster skjorta ($5) Till slutt ikke kjøp av selger eller foretning med mindre de har kjempe god rating eller omtale. Dine kjente er også gode referanser.

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Så etter en ukes tid døde hele tv'en og jeg fikk i alle fall ordnet en retur. Så 2 uker etter returen ringte jeg inn og lurte på hvor pengene ble av? - Nei de hadde ikke kontonummeret mitt, sa de... - Ja men det sendte jeg dere på mail, sa jeg. - Ja men det klarer vi ikke å sortere ut, fikk jeg til svar.
    - Men dere kunne ikke kontakte meg å si at dere ikke hadde kontonummeret da, sa jeg. - Nei, det gjør vi ikke, fikk jeg til svar. - Så om jeg ikke hadde ringt dere hadde det ikke skjedd noe da altså, sa jeg. - Nei, det hadde ikke det, fikk jeg til svar... Dette var forrige onsdag, og jeg fikk beskjed om at da ville pengene bli returnert førstkommende tirsdag, for det var fast dag for tilbakebetalinger. Nå er det torsdag og jeg har fremdeles ikke fått penger.
    Så gudene vet hva som skjer her! Men no more netshop.no for meg i allefall
    Har det skjedd noe i saken din? har du mottatt pengene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Har det skjedd noe i saken din? har du mottatt pengene?
    Ja!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Ja!
    Flott at ting KAN løse seg selv om det er mye pes underveis... uansett så appellerer ikke netshop til meg mer overhodet..

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med akkurat samme saken selv. Venter på kredit på litt over 7000kr som jeg ble lovet utbetalt mandag... De svarer utrolig fort på salg, men ingen tar telefonen på retur/økonomi...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •