O Hd700x - hd65 - infocus x9 - epson eh-tw420

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

O Hd700x - hd65 - infocus x9 - epson eh-tw420

Er dette noe av det greieste å kjøpe til 6-7000 kroner eller? Kom gjerne med anbefalinger.

Noen som hvet ca pris på ny pære til disse 2?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Infocus x9 eller Epson EH-TW420

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at 6000-7000 kroner er budsjettet ditt?

Hva slags rom skal du bruke projektoren i? Er det lyse eller mørke vegger/tak? Har du full lyskontroll? Kommer du til å ha på mye lys når du bruker projektoren? Hva skal den brukes mest til (DVD, Blu-ray, TV-titting, spill, PC?) Hva slags forventninger har du?

Det beste er vel å finne et par alternativer som fyller kravene dine først, så kan vi ta jakten på en fin pris i riktig kategori etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Regner med at 6000-7000 kroner er budsjettet ditt?

Hva slags rom skal du bruke projektoren i? Er det lyse eller mørke vegger/tak? Har du full lyskontroll? Kommer du til å ha på mye lys når du bruker projektoren? Hva skal den brukes mest til (DVD, Blu-ray, TV-titting, spill, PC?) Hva slags forventninger har du?

Det beste er vel å finne et par alternativer som fyller kravene dine først, så kan vi ta jakten på en fin pris i riktig kategori etterhvert.
    Rommet har hvite vegger og furu tak, har planer om noen nedtrekkbare rullgardiner for å få det mørkest mulig. Skal hovedsaklig brukes til tv (canal digital pvr) og dvd (mulighet for ps3 blu-ray). Har kjøpt 46 full hd lcd tv som vi har i den andre stua som skal brukes med ps3 og blu-ray og hd tv. Er derfor ikke ute etter det beste av det beste av projektor (men så klart best mulig til prisen). Driftskostnadene har også noe og si (pære). Har en hp vp 6110 som jeg har brukt frem til nå, men der har pæra gått og den koster 4500. Regner med at det er bedre å kjøpe ny billig projektor istedenfor ny pære til hp`n (som heller ikke er noen film projektor). Bør vel også ha hdmi og eventuellt ypbr tilkobling.

6-7000 er vel egentlig budsjettet, men kan vel gå opp litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig at over 70 stk har sett på tråden uten å ha noen meninger om hva jeg bør velge? Ingen som kjører med rimelige projektorer her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det kjøpt en optoma hd65, bra pris, bra garanti og billige pærer. Ikke fått prøvd med hdmi signaler, men så veldig bra ut i forhold til min gamle hp. Fikk jo ikke noe hjelp til å velge her så:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg skal kjøpe meg prosjektor og sikler litt på Optoma HD65! Hvordan er dommen? Hva er bra, hva er dårlig? Og hvor kjøpte du den?

Mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen syns jeg den er helt fantastisk. Har bare kjørt den med blu-ray og komponent og det er veldig bra bilde, skal prøve med hdmi snart. Ser egentlig ingen grunn til å kjøpe full hd projektor og betale 2 - 3 ganger så mye. + for billige pære og bra garanti. Kjøpt på elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løp å kjøp

HD65 er absolutt å anbefale! Kjøpte denne fra komplett.no. Her er det ingen tvil om at man får mye projektor for pengene. Knallbilder med hdmi og blu-ray.
    Jeg syns det blir veldig bra gjennom xbox'en og komponent også.
    Litt skuffende optikk da det er svært lite zoom og ingen lens shift, så sjekk avstand og bildestørrelse før du kjøper (optoma.no). Litt lite plasseringsvennlig, men den lave prisen må jo gå på bekostning av noe. :wink:

et annet lite minus er forresten det vanvittig sterke blå lyset i fjernkontrollen som er til å bli snøblind av når det er mørkt i rommet.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coffey
    HD65 er absolutt å anbefale! Kjøpte denne fra komplett.no. Her er det ingen tvil om at man får mye projektor for pengene. Knallbilder med hdmi og blu-ray.
    Jeg syns det blir veldig bra gjennom xbox'en og komponent også.
    Litt skuffende optikk da det er svært lite zoom og ingen lens shift, så sjekk avstand og bildestørrelse før du kjøper (optoma.no). Litt lite plasseringsvennlig, men den lave prisen må jo gå på bekostning av noe. :wink:

et annet lite minus er forresten det vanvittig sterke blå lyset i fjernkontrollen som er til å bli snøblind av når det er mørkt i rommet.

Er ikke meningen å dra opp en gammel tråd... men hvor lang kasteavstand mellom proj og lerret har, hadde du?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Er ikke meningen å dra opp en gammel tråd... men hvor lang kasteavstand mellom proj og lerret har, hadde du?
    kasteavstanden var ca 3 meter og lerretet var 80"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optoma HD 65

Hiver meg på denne tråden selv og kan anbefale alle som er på et lite budsjett denne projektoren. Fikk den selv for kort tid tilbake og er imponert over kvaliteten i forhold til pris. Flott "nybegynner" projektor. Var litt skeptisk til viftestøy som mange klager på, men personlig så legger jeg ikke merke til denne i det hele tatt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •