Skeptisk til handel på nett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skeptisk til handel på nett

Hvordan er erfaringen til de som har gjort dette, har bytting osv fungert greit?
    Var rundt å tok meg en titt i butikkene idag og herregud for noen priser enkelte nettbutikker leverer

Butikker eg vurderer å bestille ifra er Netonnet.no og Datakjeden.no

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gå inn her å lese erfaringer fra andre.
    Hardware.no Webshopguide -
    Store dyre ting som tv og diverse kjøper jeg aldri på nett.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etablerte nettbutikker har som regel god service. I mange tilfeller kan det og ta kortere tid ved reklamasjon og reparasjon enn det gjør i vanlige butikker.

Har kjøpt forskjellig på nett, og de få gangene jeg har hatt behov for retur har det ordnet seg på en grei måte.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nett pleier gå helt fint.
    Bare hold deg til serriøse aktvører og unna de mer useriøse som f.eks NetShop.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Eh... NetShop useriøs? Jeg har handlet der mange ganger uten problemer...
    Har du noen konkrete negative erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kamerat som jobber på expert, De har også fått nettbutikk de siste åra, og da henter du varen i nermeste butikk, og forholder deg til den butikken for reklamasjon.

Han sier før kom det en leveranse i uka som folk har handlet på nett, nå kommer det leveranser hver dag.

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med konkrete begrunnelser hvorfor en butikk er useriøs.
    Jeg har handlet hos NetShop og lagt igjen nærmere 100,000kr hos de og har ikke hatt ett eneste problem med de. Utmerket kundeservice hvis jeg trenger hjelp til noe, også utmerket ved reklamasjoner. Det er min erfaring med NetShop.

~ Mortis360

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ? jaha, regner med at du har noe å backe opp den påstanden med?
    Sålangt handlet 4tver 5pcer og sikkert noen titals andre artikler der og servicen har vert topp!
    I motsetning til en del andre nettbutikker så har de flere filialer man kan hente ut vare i og betale 0 porto samt se hvem du får varen fra.

Datakjeden har jo butikker flere steder så de burde jo være greie de også.
    I de aller fleste tilfeller er man faktisk bedre beskyttet lovmessig ved handel over nettet enn man er ved kjøp i butikk, har faktisk fått dårligere service og oppfølging hos store butikkjerder enn jeg noengang har fått på nett.

Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men har hatt mine runder med Elkjøp og Expert og har ikke hatt noe problem på nett, tvert imot har meldt ifra om feil et par ganger, fått pakkelapp i posten og gratis levering når reparasjonen var ferdig!

Jeg handler nå for svært mange jeg kjenner på nett og tar meg av returer etc og nå sist var det en defekt mp3 spiller som jeg sendte inn, gikk riktignokk et par uker, men så var det en ny i posten.

Så mitt råd er å holde seg til de store nettbutikkene om man er usikker, såklart kan det være en utfordring om man ikke bruker pc så mye, men alt i alt så er du bedre beskyttet som kunde enn i butikk.

Problemet med nettbutikkene til Elkjøp og Expert er at de ofte går tomme for varene, og det faktum at om du går i butikken og skal ha det samme som mange gjør så koster det vesentlig mer.
    At det er tomt skal jeg ikke bare skylde på dem for, men de har stor pågang og har følelsen av litt "lokkebiff" tilbud, "løp og bli skuffa" som en bekjent av meg sa.

Sitat Opprinnelig postet av Evelen

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Kom med konkrete begrunnelser hvorfor en butikk er useriøs.
    Jeg har handlet hos NetShop og lagt igjen nærmere 100,000kr hos de og har ikke hatt ett eneste problem med de. Utmerket kundeservice hvis jeg trenger hjelp til noe, også utmerket ved reklamasjoner. Det er min erfaring med NetShop.

~ Mortis360

+1 !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •