Elkjøp er OK men jeg må le litt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elkjøp er OK men jeg må le litt.

Fikk endelig bestemt meg hva jeg skulle gjøre på spisestuen, det skulle bli en tv krok for dattra på 3 år, som jeg kunne bruke litt selv som hjemmekino med surround.
    Tenkte lenge på 50 og 60 tommer men synes det virket litt snålt da jeg har 50" pioneer på andre stua.

Til meg blir det da en epson TW EMP 700 og ca 90" lerret som jeg drar ned rett forrant tv`n.

Så da jeg kommer på elkjøp å skal ha ukens tilbud på en Sony KDL-32L4000 Til 4000 kommer det morsomme.
    Jeg spør etter billig tven som er annonsert og han viser meg den, Jeg spør om flere har kjøpt denne og han sier nei, fordi den er svert dårlig.
    Bildet ser også veldig lyst og blast ut, nesten ikke farger heller,

Ved siden av står en annen tv i samme størrelse med betydelig bedre bilde, til tusen kr mer...å legger ut bla bla osv...

Jeg skjønner straks at de har tuklet med innstillingene på sonyen for å selge den andre,
    Jeg avbryter selgeren og sier jeg skal ha sonyen. punktum.
    Så er det forsikring han skal prakke på meg, Jeg sier jeg er tilstrekkelig dekket igjennom husforsikringer, å han gnager videre om egenandeler osv,

Derretter skal han prakke på meh HDMI Kabel av "Billig" type, de koster alike vell sikkert 100-200 kroner.

Billig type er ok til mitt bruk men jeg kjøper den på ebay, de koster ca 6$ for halvannen meter inklusive frakt fra hong kong.

Selgeren sliter nok litt, han har nok ikke tjent noe på meg enda hehe, han er kansje i tap hehe

Så er det renseveske for skjerm til 250 kr han skal prakke på meg, Denne har jeg fra før til 50 tommeren min, og dette fungerer skillelig bra til å fjerne fett, JIF Glass kan bare gå å legge seg....

Jeg slenger med meg en sony dvd med skalering til 800 og kobler opp tegnefilm til lillejenta, og bilde er helt kjempe... det er vel ikke som pioneeren men på så liten skjerm så er jo hd ready ganske bra oppløst.... Farger og kontrast ser greit ut, ingen ting å sette fingeren på...

Så STOL på selgeren, de vil selge det som de har mest avanse på.... :-)

KDL-32L4000 (KDL32L4000) : TV og projeksjon : Sony

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, vi som jobber i elektro bransjen blir påprakket kampanjer og latterlige priser som vi ikke har styring over, og kunder er OFTE naive og fokuserer KUN på pris og forventer gull utav gråstein, og det er vår jobb å kartlegge behovet til kunden.. Hva gjelder priser og tilleggsutstyr så er det klart at vi ønsker å selge dette, dessuten er det kunden som ender opp med å si nei til slutt, men vi må spørre, vi ønsker at kunden skal få en så komplett løsning som mulig så han slipper å komme hjem å oppdage at noe mangler..

At en selger ikke tar et hint og oppdager at kunden vet mer enn han selv er en helt annen sak..

*dagens balanserte utblåsning etter å ha gått gjennom romjuls kampanje og 2 nyttårskampanjer*

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Vel, vi som jobber i elektro bransjen blir påprakket kampanjer og latterlige priser som vi ikke har styring over, og kunder er OFTE naive og fokuserer KUN på pris og forventer gull utav gråstein, og det er vår jobb å kartlegge behovet til kunden.. Hva gjelder priser og tilleggsutstyr så er det klart at vi ønsker å selge dette, dessuten er det kunden som ender opp med å si nei til slutt, men vi må spørre, vi ønsker at kunden skal få en så komplett løsning som mulig så han slipper å komme hjem å oppdage at noe mangler..

At en selger ikke tar et hint og oppdager at kunden vet mer enn han selv er en helt annen sak..

*dagens balanserte utblåsning etter å ha gått gjennom romjuls kampanje og 2 nyttårskampanjer*
    Det er sant
    Men det som var morro var at den jeg kjøpte var mye bedre enn selger skulle ha det til

Skulle jeg hatt en ordentlig tv nå eller pioneeren min hadde dødd, hadde jeg hoppet på kampanjen som nettop var med pioneer 50" til 20 laken.
    Beste kjøp noen sinne spør du meg

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte samme tven til datteren før jul :-D

Prøvde først med analog kabel tv og dvd via rgb scart. Det fungerte jo glimrende tidligere på en 32" crt tv. Men det var bare å glemme.... :? Det gikk ikke å se på.

Men siden jeg har gått over til BD i stua så flyttet jeg en Pioneer dvd med hdmi og oppskalering nn på rommet hennes - da ble det greit :-D

Men for noen instillinger tven kommer originalt med
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er desverre mange selgere i slike butikker som ikke skjønner at innstillingene på tv'er i butikkene er helt ræva. Og de gjør det ikke bedre med butikklampene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Er desverre mange selgere i slike butikker som ikke skjønner at innstillingene på tv'er i butikkene er helt ræva. Og de gjør det ikke bedre med butikklampene.

Jeg tror de hadde justert feil med vilje her, det var Discovery hd som rullet over skjermed akkurat da.

Da jeg koblet opp tven min kunne jeg velge mellom hjemme og butikk oppsett, Tviler på at butikkopsettet er så blast og ille.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kjøpte samme tven til datteren før jul :-D

Prøvde først med analog kabel tv og dvd via rgb scart. Det fungerte jo glimrende tidligere på en 32" crt tv. Men det var bare å glemme.... :? Det gikk ikke å se på.

Men siden jeg har gått over til BD i stua så flyttet jeg en Pioneer dvd med hdmi og oppskalering nn på rommet hennes - da ble det greit :-D

Men for noen instillinger tven kommer originalt med
    en skarve spiller med oppskalering er hva som trengs.

Komponent er oxo bra.

Appropro Tegnefilm
    Er så lei av dagens tegnefilmer, desto mere dataanimert det er desto falskere ser det ut, og så er det bare dialog og læring det går i.

Har lastet ned disney klassikere fra 50 og 60 tallet og brent ut, Kjempemorsomt hehe

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maxiice
    en skarve spiller med oppskalering er hva som trengs.

Komponent er oxo bra.

Appropro Tegnefilm
    Er så lei av dagens tegnefilmer, desto mere dataanimert det er desto falskere ser det ut, og så er det bare dialog og læring det går i.

Har lastet ned disney klassikere fra 50 og 60 tallet og brent ut, Kjempemorsomt hehe

Ja dagens tegnefilmer er ikke da samme.. Husker jeg tilbake 30år da var det tom& jerry, Disney ( donald duck osv ) ,er endå det bestesom finnes. Foretrekker å kjøper disse filmene til ungene mine ...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    Vel, vi som jobber i elektro bransjen
    Jeg som avforum-bruker hadde satt stor pris på om du flagget din tilhørighet i signaturen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg som avforum-bruker hadde satt stor pris på om du flagget din tilhørighet i signaturen.
    kanskje han selger drill?

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe å si hvor jeg jobber? Jeg jobber med lyd&bilde..

For de som absolutt må vite det kan de markere teksten mellom her -->Expert<--

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en moro start på dagen. Takk skal du ha!
    Har selv mange morsomme opplevelser på elkjøp...8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oooo...

Møtte en virkelig morrogutt på elkjøp Sandvika storsenter i går i tv avdelingen.
    Da tenkte jeg bare på slagordet til Hifi Klubben:

Du får ikke god lyd og bilde der du kjøper brødrister...

Herregud hva de ansetter på elkjøp noen ganger .)

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg tar Elkjøp i forsvar, men man finner drittunger som ikke har peiling på Hifi klubben også..

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Ikke at jeg tar Elkjøp i forsvar, men man finner drittunger som ikke har peiling på Hifi klubben også..
    Har ikke mange gode erfaringer med Elkjøp. Noen som forresten vet hvordan man klager til Elkjøp sentralt, fant bare link til varehussjefen da jeg skulle skrive et skarpt klagebrev.
    Å klage til varehussjefen er som å be elever å sette sine egne karakterer.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Elkjøp er en liten luring, har selv kjøpt 3 TV'er der det siste året og benyttet meg av 30 dagers returrett. Noe som faktisk er en veldig bra ordning og det skal Elkjøp ha honnør for.

Har opplevd å få en brukt TV uten fjernkontroll, har betalt for en TV som de garanterte de hadde på lager for så å ikke finne den når jeg skulle hente den.
    Fikk en annen TV, som ikke svarte til forventingene.

Men den verste episoden var en TV jeg kjøpte og returerte (som jeg egentlig var fornøyd med, men den passet ikke i stua). Da jeg kom i butikken et par dager senere, var den stilt ut som B-vare til en pris som var 1000 kr mer enn hva jeg betalte for den som ny...

Til slutt falt jeg for en Samsung A656 som jeg er kjempefornøyd med og kjøpt på SIBA!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Har ikke mange gode erfaringer med Elkjøp. Noen som forresten vet hvordan man klager til Elkjøp sentralt, fant bare link til varehussjefen da jeg skulle skrive et skarpt klagebrev.
    Elkjøp Norge sentralt driter i deg som kunde. det er den enkelte butikk sitt ansvar å skvise mest mulig kroner utav deg, og når noen kommer og klager, så kan Elkjøp Norge peke på butikken (og kansje helst den ansatte) og skylde på dem. Det er aldri Elkjøp Norge sin feil, det er den enkelte butikk/ansatte og Elkjøp Norge vil ha ryggen fri.

når det er sagt, så er ikke Expert noe bedre. de andre kjedene kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har noe grunnlag for det :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send til varehussjefen visst du har en klage. Eller til kundesenteret.
    Veldig merkelig visst du ikke får svar der.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Det beste er å dra til et varehus selv, be om å snakke med Avd. sjef eller lignende...

Hvis du vil ha noe ut av det altså... Avd. sjefer og varehussjefer er ofte veldig snille når man står face til face.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hvis du vil ha noe ut av det altså... Avd. sjefer og varehussjefer er ofte veldig snille når man står face til face.
    Og man får en mye bedre deal visst man ikke står der å er fly forbanna, men fører en vanlig samtale

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •