Samsung LE40A786 hos Netshop - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=T 2]
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600

Du kjører bil, men kjører litt fort i en sving og bilen skades... Egner ikke bilen seg for kjøring?
    Det er vell ikke helt til å samenligne, det blir jo bare helt dumt. Når jeg kjøpte tven regnet jeg med å kunne se en helaftens film i 16:9 uten å måtte pause filmen for så å sette på ett annet type bilde. Eller se på det jeg vil på vilken tvkanal jeg vil uten å måtte å drive å skifte kanal for at man er redd for at logoen skal brenne seg, eller?

For å ta en sammelgning i din stil da: du kjøper en ny bil, du skal til hytta som er 12mil fra hjemmet. Men du må stoppe motoren på bilen hver 2mil og la den kjøle seg i minst 20min ellers så går den seg varm og skjærer seg. Vil du da si at bilen er egnet for sitt tiltenkte formål eller at produkte holder det man kan forvente av det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=cb_600]
    Sitat Opprinnelig postet av T 2

Det er vell ikke helt til å samenligne, det blir jo bare helt dumt. Når jeg kjøpte tven regnet jeg med å kunne se en helaftens film i 16:9 uten å måtte pause filmen for så å sette på ett annet type bilde. Eller se på det jeg vil på vilken tvkanal jeg vil uten å måtte å drive å skifte kanal for at man er redd for at logoen skal brenne seg, eller?

For å ta en sammelgning i din stil da: du kjøper en ny bil, du skal til hytta som er 12mil fra hjemmet. Men du må stoppe motoren på bilen hver 2mil og la den kjøle seg i minst 20min ellers så går den seg varm og skjærer seg. Vil du da si at bilen er egnet for sitt tiltenkte formål eller at produkte holder det man kan forvente av det?
    Det kommer an på hva som er beskrevet i instruksjonsboken. Dersom jeg kjøper en elektrisk bil må jeg ta hensyn til hvordan den virker i forhold til en bensin bil. Dersom du velger en plasma TV er det andre hensyn å ta i forhold til LCD. Dette er noe en bør orientere seg om ved å lese bruksanvisningen nøye før en bruker produktet. Innbrenningsfare på plasmaskjermer er vel noe det står klare advarsler om i bruksanvisningen på TV'en din?

Jeg skjønner godt at Netshop ikke kan bruke for mye tid på kunder som ikke har satt seg nok inn i hvordan en skal bruke produktene de kjøper.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=cb_600]
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det problemet er vel ikke helt lett å svare på. LG har vel ingen garanti mot innbrenning eller uforsiktig bruk. Her blir det påstand mot påstand.

Vell min "påstand" har ettertrykkelig loven i ryggen:

§ 15. Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

a)passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til

b)svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

Vist tven virkelig ikke er produsert med tanke på tv titting og underholdning, passer ikke produktet sitt tiltenkte formål.
    Uforsiktig bruk er etter min mening å ha et statisk bilde stående på hele skjermen over mange timer. Man kan ikke regne det å se på en tvkanal med sterk logg i noen timer for uforsiktig bruk. Da passer som sagt ikke produktet til sitt formål.
    Mener ikke å si at du har gjort noe galt, men at problemet er vanskelig å ta stilling til, og innbrennig på plasma er jo ikke uvanlig. Det er folk her som har kjøpt demobrukt Pioneer 5090 med innbrent bilde, selv om andre sier at Pioneer ikke har slike problemer. Mange av oss har samme TV uten å oppleve de problemene du har. Trolig må de ha TV'n inn for å teste den for å sjekke om det er noe galt med denne. Det er bare å ringe så svarer de nok.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=T 2]
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600

Det kommer an på hva som er beskrevet i instruksjonsboken. Dersom jeg kjøper en elektrisk bil må jeg ta hensyn til hvordan den virker i forhold til en bensin bil. Dersom du velger en plasma TV er det andre hensyn å ta i forhold til LCD. Dette er noe en bør orientere seg om ved å lese bruksanvisningen nøye før en bruker produktet. Innbrenningsfare på plasmaskjermer er vel noe det står klare advarsler om i bruksanvisningen på TV'en din?

Jeg skjønner godt at Netshop ikke kan bruke for mye tid på kunder som ikke har satt seg nok inn i hvordan en skal bruke produktene de kjøper.
    Vist du leser det jeg skriver så ser du at jeg henviser til at normal tv titting er et problem for meg pga MYE ir. Etter ca.435timer bruk av tven med ekstra ordinære tiltak. Så er ikke problem stillingen min noe bedre. Så vist at netshop ikke ønsker å bruke noe tid på kunder som meg, med spørsmål. Ja da mangler de noe så elementært som kundeservice.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik5a
    Hei folkens ! Ville bare tipse om at Netshop kjører tilbud på denne fantastiske skjermen til kr 9995,-. Det er og blir et kupp....
    Ikke nå. Best pris hos AVshop.no kr. 10999,- for LE40A786R2F

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •