Prisdiskusjon Sony BDP-S550

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Eg har vurdert denne Sony BDP-S550 og Panasonic DMP-bd55, men begge desse spillerne er ikke på lager der butikken bestiller spillerne fra Så nå tenker eg rett og slett å bestille den spilleren som kommer først på lager, men det kjipe er att eg ikke får se på blu-ray filmer i jula. Det hadde eg gledet meg til, men eg får klare meg med den gamle dvd spilleren til Panasonic eller Sony kommer på lager. Håper det ikke tar så lang tid Eg kunne vært før ute med å bestille, men det er ikke før no att eg har bestemt meg for att det er Panasonic eller Sony eg vill ha. Har ikke hdmi inngang på reciver og må ha spiller med 7.1 multi utganger. Tror begge desse spillerne er bra
    Hva er egentlig problemet her...?

SONY BDP-S550 BluRay Disc spiller, 1080p. Leveres med 2 stk BluRay filmer uten tillegg / MULTICOM

og her:

AVshop.no / SONY BDP-S550 Blu-ray avspiller m/2 filmer

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke filmer følger med?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hancock og Men In Black.

"Teknisk" sett to gode filmer! ;-)

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet her er att eg aldri bestiller noe på nettet. Det er ett par grunner til det.

Grunn nr.1.
    Den ene grunnen er viss noe er galt med produktet er det mye lettere å bare levere den defekte varen på butikken som ligger ganske ner der eg bor.

Grunn nr 2.
    Da slepper eg pakke ned i pakke og sende med posten og det kann gå lenger tid før eg får spilleren igjenn etter reperasjon. Dessuten føler eg att eg får veldig god service i den butikken eg bruker Ingen diskusjon viss noe er galt. Dei tar det på garantien eller reklamasjon uten å krangle på det

Muleg det er god service på nettbutikker også, men eg liker den tryggheten eg får når eg er god kunde i en butikk som ligger der eg bor

Respekterer selvfølgelig att andre ser det på en annen måte og folk må få gjøre det de vill selv, men eg liker ikke å bestille på nettet enkelt og greit.

Viss eg hadde bestemt meg for å bestille på nettet bare denne ene gangen p.g.a att butikken eg handler på ikke kann skaffe den med en gang har eg sjans til å få spilleren før jul da? Eg tror det vil ta en del dager før spilleren er pakket, sendt og kommet frem til meg. Eg spør fordi eg ikke veit

Men takk fir link og tips

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flyttet denne diskusjonen fra den tekniske delen av forumet, så blir det ryddigere!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Problemet her er att eg aldri bestiller noe på nettet. Det er ett par grunner til det.

Nå vet jeg ikke hvor du bor Asfalt men er det S550 så kanskje du har en forhandler nær deg (Sony Center)
    Sony Center

Selvsagt skal man være obs på hvor man handler på nett der paralell import hos noen selgere osv kan skape problem.
    AVshop selger S550 som kan leveres hos Sony i Norge uten problem.
    (med mange andre nettbutikker)

En fysisk butikk vil 99,9% sikkert sende den direkte til Sony verksted ved problemer Serviceverksted : Sony
    (det samme gjør du selv om du handler spiller fra Sony sender den eller går til sony center)

Du har noen få nettsalg med hentebox der du kan hente spilleren samme dag som du bestiller (om de har den på lager)

Selvsagt er det du selv føler mest trygt for deg ditt beste valg for da slipper du å fundere og grue deg om problem kan oppstå.

Men det er også flere trygge måter og også enkle som nevnt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nå vet jeg ikke hvor du bor Asfalt men er det S550 så kanskje du har en forhandler nær deg (Sony Center)
    Sony Center

Selvsagt skal man være obs på hvor man handler på nett der paralell import hos noen selgere osv kan skape problem.
    AVshop selger S550 som kan leveres hos Sony i Norge uten problem.
    (med mange andre nettbutikker)

En fysisk butikk vil 99,9% sikkert sende den direkte til Sony verksted ved problemer Serviceverksted : Sony
    (det samme gjør du selv om du handler spiller fra Sony sender den eller går til sony center)

Du har noen få nettsalg med hentebox der du kan hente spilleren samme dag som du bestiller (om de har den på lager)

Selvsagt er det du selv føler mest trygt for deg ditt beste valg for da slipper du å fundere og grue deg om problem kan oppstå.

Men det er også flere trygge måter og også enkle som nevnt

Takker for svar, men tror eg venter til butikken kann skaffe denn

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...
    Dersom disse to filmene følger med, er det opplagt ingen sideimport. Det er Sony Norge som selv har gjort denne dealen.

Norske nettbutikker er undelagt akkurat de samme reglene for garanti osv. Faktisk har du som kunde bedre muligheter i en nettbutikk. Dette fordi du har 14 dagers full returrett, noe du IKKE har i en vanlig butikk.

En annen fordel er at når du handler i en nettbutikk, har du alltid en kvittering for handelen. Den ligger i din profil i nettbutikken, samt at du mottar en bekreftelse pr. e-post. Hvor mange av oss roter bort kvitteringer "støtt og stadig"...? ;-)

Så, summa sumarum, skjønner jeg ikke i det hele tatt hvorfor du har betenkeligheter med dette...

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med RoKo i at det er mye trygghet ift nettkjøp i bunn og grunn. Spesielt det faktum at man kan levere tilbake uten grunn en vare innen 14 dager. Det kan man ikke i en butikk. Men har du et godt forhold med butikken og vet at de ikke mokker når du eventuelt skulle angre deg så er det jo en trygghet med et ansikt å forholde seg til.

Du vil jo også få varen umiddelbart, og nå rett før jul kan jeg skjønne at du ønsker dette. Så jo, jeg kan forstå med dette som bakgrunn at du stiller spørsmålet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Vel...
    Dersom disse to filmene følger med, er det opplagt ingen sideimport. Det er Sony Norge som selv har gjort denne dealen.

Norske nettbutikker er undelagt akkurat de samme reglene for garanti osv. Faktisk har du som kunde bedre muligheter i en nettbutikk. Dette fordi du har 14 dagers full returrett, noe du IKKE har i en vanlig butikk.

En annen fordel er at når du handler i en nettbutikk, har du alltid en kvittering for handelen. Den ligger i din profil i nettbutikken, samt at du mottar en bekreftelse pr. e-post. Hvor mange av oss roter bort kvitteringer "støtt og stadig"...? ;-)

Så, summa sumarum, skjønner jeg ikke i det hele tatt hvorfor du har betenkeligheter med dette...

Eg skreiv i innlegget mitt:
    Muleg det er god service på nettbutikker også, men eg liker den tryggheten eg får når eg er god kunde i en butikk som ligger der eg bor.

Respekterer selvfølgelig att andre ser det på en annen måte og folk må få gjøre det de vill selv, men eg liker ikke å bestille på nettet enkelt og greit.

Eg skreiv også att eg liker bedre å levere den defekte varen til butikken slik att eg slepper å pakke inn, sende pakken i posten, og att eg alltid får så god service på butikken som ligger der eg bor. Og viss noe er galt med produktet tar dei det på garanti og reklamasjon uten noe krangling på det. Det går sikkert like greit på nettbutikker også, men eg for min del synes det er lettere å snakke ansikt til ansikt med dei eg kjenner så godt i butikken

Når eg skreiv dette i innlegget mitt att eg respekterer selvfølgelig att andre ser det på en annen måte. Da hadde eg egentlig forventet samme respekten tilbake om att eg har mine grunner til å kjøpe spilleren i den butikken eg er fast kunde i og får VELDIG god service i. Ergo: Derfor liker eg ikke å bestille på nettet fordi eg har GOD grunn til å føle meg tryggere ved å kjøpe spilleren i butikken.

Her kommer en grundigere forklaring som eg håper du forstår litt bedre viss eg har vært utydelig i det første innlegget med forklaringen min

Har så godt forhold til butikken att eg fikk levere tilbake en tv eg ikke var fornøyd med som eg hadde hatt i over ei veke. Så for min del er ikke denne 14 dagers retur rett noe problem. Har ALDRI hatt noen problemer med den butikken i dei 20 åra eg har vært fast kunde. Att eg da føler trygghet når eg handler der er vel ikke så rart Kunne selvfølgelig forklart dette gode kundeforholdet mer detaljert i mitt innlegg om hvorfor eg foretrekker å handle i den butikken, men hadde ikke tenkt att det vart så mye "styr" p.g.a det innlegget mitt. Eg svarde bare på innlegget ditt om spørsmål om "hva er egentlig problemet her?" angående å bestille spilleren på nettet. Du ville selvfølgelig bare hjelpe og la ved ett par linker der eg kunne bestille spilleren. Alltid takknemlig for hjelp selvfølgelig men eg velger vel selv om eg vill bestille fra nettbutikk eller av butikken eg har vært fast kunde i 20 år og får veldig god service i

Håper du forstår meg bedre nå slik att vi kann respektere hverandres valg og meninger. Vi har alle våre grunner til å ta dei valga vi gjør og ikke alle har samme meninger om hvor det er "best eller tryggest" å bestille varer fra. Vi har alle våre egne erfaringer om kundeforhold o.s.v

Selve diskusjonen om å bestille varer fra nettbutikk eller fra lokal butikk er tydlig interesangt for folk flest og det er jo lererikt å utveksle erfaringer:-D

Men eg takker selvfølgelig for att du prøver å hjelpe og att du forklarer att det ikke er noe problem med å bestille fra nettbutikk:-D (selv om eg personlig velger min lokale butikk p.g.a 20 års GODE erfaringer med denn )

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...
    Så dersom de 2 filmene IKKE er med, kan det være sideimport?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asfalt; bra at det er noen som fortsatt ivaretar butikkenes interesser og levekår. Årsaken til innlegget var at du syntes det var synd at du ikke fikk sett Blu-ray til jul. Dette kunne enkelt bøtes på ved å (for én gangs skyld) bestille noe fra andre enn din "lokale pusher"... ;-)
    Men jeg forstår at du er ytterst trofast her... :-)

Roqer: Jeg vil anta det, ja. Eller evt. noen som ønsker å sko seg på ekstrasalg. Husk også på at det har vært noe ustabilitet rundt de enkelte partiene som har kommet inn. Altså at det ikke nødvendigvis har fulgt med filmer i alle partiene. Jeg er klar over at Sony Norge har opplevd dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asfalt; bra at det er noen som fortsatt ivaretar butikkenes interesser og levekår. Årsaken til innlegget var at du syntes det var synd at du ikke fikk sett Blu-ray til jul. Dette kunne enkelt bøtes på ved å (for én gangs skyld) bestille noe fra andre enn din "lokale pusher"... ;-)
    Men jeg forstår at du er ytterst trofast her... :-)

Roqer: Jeg vil anta det, ja. Eller evt. noen som ønsker å sko seg på ekstrasalg. Husk også på at det har vært noe ustabilitet rundt de enkelte partiene som har kommet inn. Altså at det ikke nødvendigvis har fulgt med filmer i alle partiene. Jeg er klar over at Sony Norge har opplevd dette.

Ja det er litt synd att eg ikke får sett blu-ray til jul, men den som venter på noe godt...o.s.v:-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Så dersom de 2 filmene IKKE er med, kan det være sideimport?
    Da er 550`en kommet og montert og testet og funnet i orden og så var det bare en ting til. Har ikke sjekket sonefriheten på DVD ennå.
    Det var både "Hancock" og "Men in Black" med i esken, som forøvrig var merket med Sony Norge. Med andre ord så er det null problem å handle hos Nettdata.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott!

Da blir det Blu-ray i julen... hos noen av oss da... ;-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har "dessverre" (???) endel spilleoppdrag i julen. Hvem har ikke det? BD`en må trolig vente til iallefall 6. juledag.
    Men den som venter, den venter. Selvfølgelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •