Blu Ray Modifisering: Verksted i Oslo? Eller noen her som kan?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu Ray Modifisering: Verksted i Oslo? Eller noen her som kan?

Hei der! Er i ferd med å kjøpe Blu- Ray spiller. Vurderer Sony 350 og 550. Virker greit å få den sonefri på DVD. Har mye NTSC, så det er jeg avhengig av.

MEN; Ser nå også at bla. CRITERION har begynt utgivelse av Region A på Blu- Ray. Vil ikke gå glipp av utgivelsene deres (bestilte også Errol Morris' STANDARD OPERATING PROCEDURE på Region A forleden- ikke tilgjengelig i Europa enda) så her må det nok MODIFIKASJON til.

Bestiller nok et Blu-Ray I.C.O.S Mod kit fra DVDirect.NET.

Er det noen her inne som kan hjelpe meg med montering? Eller kjenner til verksteder i Oslo som gjør dette?

- don.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Sony Center ikveld.

S350 og S550 blir gjort sonefri når du kjøper den. Du må bare si det. Det koster ikke noe å gjøre det. ALLE BD spille kommer ikke sonefri fra produsenten, men når den blir solgt blir det gjort sonefri. Den meldingen fikk jeg fra Sony Center.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1

S350 og S550 blir gjort sonefri når du kjøper den. Du må bare si det. Det koster ikke noe å gjøre det. ALLE BD spille kommer ikke sonefri fra produsenten, men når den blir solgt blir det gjort sonefri. Den meldingen fikk jeg fra Sony Center.
    Sonefri på DVD, ja. Har fått det gjort med min. Ringte også Sony Center og fikk bekreftet at de ordner det.

MEN: Ikke sonefri på BD.

Da må det lodding til. Kjenner du noen som kan dette?

- Don.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjelder det både Blu-ray og DVD, eller bare DVD?
    Trodde man måtte inn med en ekstra firmware-chip for å få den sonefri på Blu-ray, det er ihvertfall slik de sonefriløsningene jeg har sett hittil fungerer.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Don Panza
    Sonefri på DVD, ja. Har fått det gjort med min. Ringte også Sony Center og fikk bekreftet at de ordner det.

MEN: Ikke sonefri på BD.

Da må det lodding til. Kjenner du noen som kan dette?

- Don.
    Du kan sende spilleren til DVDirect.NET, de fikser det. SEK 1495.- for en Sony S350. Et reparasjonsverksted her i Norge kan sikkert også gjøre loddingen, men chipen koster SEK 849.- så det blir antagelig dyrere enn å sende spilleren til Sverige.

Eller du kan lodde selv...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun for DVD. Men i usa er det ikke soner på BD ifølge han om man bestiller fra da.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun for DVD. Men i usa er det ikke soner på BD ifølge han om man bestiller fra da.
    At det ikke er soner på BD i USA er riv, ruskende galt...
    USA er sone A, og en god del filmer er sonekodet.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrevet det feil på e måtte. Han sa at det er nettsider der man kan kjøpe BD filmer som skal være sonefri. At BD er inndelt i 3 soner det vet jeg. Men det finnes jo sikkert sonefri BD ?? Ikke at jeg er så opptatt av det, da alle filmer kommer før eller seinere
    Men klart hvis man kan ser filme ca6 mnd tidligere er det jo e fordel ..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrevet det feil på e måtte. Han sa at det er nettsider der man kan kjøpe BD filmer som skal være sonefri. At BD er inndelt i 3 soner det vet jeg. Men det finnes jo sikkert sonefri BD ?? Ikke at jeg er så opptatt av det, da alle filmer kommer før eller seinere
    Men klart hvis man kan ser filme ca6 mnd tidligere er det jo e fordel ..
    Ah, det blir noe annet
    Er en god del filmer som er sonefrie ja, men dessverre mange som er kodet også. Fin oversikt her: Blu-Ray Region Code Info

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bestilte min S550 fra Nettdata AS, som tar seg betalt for å gjøre den sonefri. Er det en smule frekt eller?

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Don Panza
    Hei der! Er i ferd med å kjøpe Blu- Ray spiller. Vurderer Sony 350 og 550. Virker greit å få den sonefri på DVD. Har mye NTSC, så det er jeg avhengig av.

MEN; Ser nå også at bla. CRITERION har begynt utgivelse av Region A på Blu- Ray. Vil ikke gå glipp av utgivelsene deres (bestilte også Errol Morris' STANDARD OPERATING PROCEDURE på Region A forleden- ikke tilgjengelig i Europa enda) så her må det nok MODIFIKASJON til.

Bestiller nok et Blu-Ray I.C.O.S Mod kit fra DVDirect.NET.

Er det noen her inne som kan hjelpe meg med montering? Eller kjenner til verksteder i Oslo som gjør dette?

- don.
    De selger også ICOS Mod-kit på Bluraymods.com - Our Products.

Monteringsvanskelighet: 7 = Unbelievable hard, you need to Piggyback Flash (Mount chip on top of another) 48 or 56 pin Tsop*

Enten så skal du være ganske stø på hånden, ellers så ville jeg fått et verksted til å prøve seg

Du kan jo høre med f.eks. Dalen Elektronikkservice som Neby Hifi bruker til service av Rotel?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Jeg bestilte min S550 fra Nettdata AS, som tar seg betalt for å gjøre den sonefri. Er det en smule frekt eller?

Jepp det er frekt .. For det går ikke mer enn under 2min så er den sonefri. Du kan jo høre om Nettdata legger ved ark medoppskrift. Er ikke vanskelig. Gjorde det idag selv på en DVDspiller. Og der gikk det under 1min.

Ka måtte du betaler for det ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    De selger også ICOS Mod-kit på Bluraymods.com - Our Products.

Monteringsvanskelighet: 7 = Unbelievable hard, you need to Piggyback Flash (Mount chip on top of another) 48 or 56 pin Tsop*

Enten så skal du være ganske stø på hånden, ellers så ville jeg fått et verksted til å prøve seg

Du kan jo høre med f.eks. Dalen Elektronikkservice som Neby Hifi bruker til service av Rotel?

For en stiv pris! 89Euro pluss hvis du må levere den inn. Det vill si det koster deg sånn ca 700kr for denne chipen. og viss du ikke for det til endå mere ... n

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp det er frekt .. For det går ikke mer enn under 2min så er den sonefri. Du kan jo høre om Nettdata legger ved ark medoppskrift. Er ikke vanskelig. Gjorde det idag selv på en DVDspiller. Og der gikk det under 1min.

Ka måtte du betaler for det ?
    Dette er opplysninger fra en kompis som har fulgt med i timen:
    De satte opp prisen og satte SONEFRI! på den. Bra sjakktrekk å ikke selge den med sone etterpå. Da har de kun en pris på den.
    Blir spennende å se om de 2 filmene er med i pakka. Tviler på det gitt. Bør kanskje angre nå, men jeg får se litt an. La tvilen komme de til gode.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Dette er opplysninger fra en kompis som har fulgt med i timen:
    De satte opp prisen og satte SONEFRI! på den. Bra sjakktrekk å ikke selge den med sone etterpå. Da har de kun en pris på den.
    Blir spennende å se om de 2 filmene er med i pakka. Tviler på det gitt. Bør kanskje angre nå, men jeg får se litt an. La tvilen komme de til gode.
    Da åpner det emb for å gjøre det. Godt sjakktrekk fra nettdata. Men samtidig for å lure folk til kjøp. Jeg sier det sånn fordi at en sonefri spiller selger bedre enn hvis den ikke er det.

Men prisen er langt fra god.Men ikke dyr heller. Hvis man tenker ka Sony Center tar for sin. Som ligger på 2999kr.

Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

Men du for den billigere hos lefdal og elkjøp. ( ikke minst på noen nettsider )

Filmene er nok med Begge er gode !

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at det ikke kommer klart frem, men jeg snakker om 550`en. IKKE 350.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan gjøre Denon´s 2500 til sonefri for dvd ??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roger,
    kjøpte min S550 der for ca 2 uker siden. Da var den gjort sonefri på DVD og Batman Begins og Blood Diamonds var med.
    (hentet den selv siden jeg bor i Sandnes, og kontaktpersonen der var Jonny)
    Kjempebra service i den butikken må jeg si, så handlet likegodt med nytt 100" lerret .
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bblqg99
    Hei Roger,
    kjøpte min S550 der for ca 2 uker siden. Da var den gjort sonefri på DVD og Batman Begins og Blood Diamonds var med.
    (hentet den selv siden jeg bor i Sandnes, og kontaktpersonen der var Jonny)
    Kjempebra service i den butikken må jeg si, så handlet likegodt med nytt 100" lerret .
    Lover bra det. Vet det er andre som har gode erfaringer med de også.
    Håper bare du hadde bruk for lerretet også :wink:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0