LE46a786 er innkjøpt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LE46a786 er innkjøpt!

Etter å ha lest Lygrens tester om LED bakgrunnsbelyst LCD skjerm, så ble det etter mye tenking og vurderinger tatt en beslutning til slutt. Valgte å handle med NetOnNet som har 46a786 på lager. Elkjøp hadde ikke hørt om modellen engang, og hadde ingen planer om å ta den inn.. De visste heller ikke når 796'en kom inn heller, da de ikke hadde satt den i bestilling sa de..

Tok en titt på 46a796 på hifiklubben og syns den klarer å matche 5090'en ganske bra på sortnivå. Jeg syns den sleit litt med panoreringer når det bevegelige objektet (et fjell i dette tilfellet) var stort og nærme, samtidig som det flytta seg over hele skjermen.. men det kan ha vært innstillinger gjort hos hifiklubben som var årsaken.. Fyren visste ikke så mye om tv'en fikk jeg inntrykk av.. men det holdt det jeg fikk se

I tillegg kjøpte jeg inn denne TviX HD M-7000 medieavspilleren:

Denne saken streamer HD film fra LAN

121879 TviX HD M-7000 1 Omgående 3649.00 3649.00
    097091 EASY COVER 3m 1 Omgående 99.00 99.00
    117557 LE-46A786R2F 1 Omgående 16990.00 16990.00
    92499 FRAKTKOSTNAD 1 Omgående 499.00 499.00
    Sum å betale 21237.00

Landet på en grei sum syns jeg.. Får jo i praksis nesten mediespilleren "på kjøpet" her.. mpeg4 dekoder har jeg ikke brukt for da jeg kjører parabol, så det er jo en rein win/win situasjon..

Har slitt med en 28" crt skjerm i 9 år så jeg må bare si: ENDELIG var det min tur! 8)

Håper pallen kommer i slutten av uka, så da ble det en ekstra fin jul i år

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut det her. Sikler på 55" modellen selv, men finanskrisa da vettu

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er halv skatt og bonus etter ett års hardt slit på jobben som gjør dette mulig for vår del, men 55" blir for kostbar.. Det blir for stort i min stue også..

Hvis en skal se litt annerledes på det så har jo finanskrisa vært en positiv ting i det siste..
    Rentene på lånet går endelig nedover og jeg handla bensin til 9.33kr forrige uke.. Om det holder seg sånn er en annen sak ..

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pris på disse i forhold til LCD og plasma?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det som jo er litt snodig er jo at prisene på disse TVene ligger nesten på "vanlig" LCD-nivå. Årsaken til at de store elektrokjedene ikke har disse på lager nå skyldes mest sannsynlig dårlig volumtilgang på denne siden av nyttår. Til neste år blir nok LED langt mer utbredt, men skal du kjøpe deg TV i år er det jo ingen tvil om hva jeg hadde gått for rent teknisk og det først er LCD du ser etter!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redfox
    Etter å ha lest Lygrens tester om LED bakgrunnsbelyst LCD skjerm, så ble det etter mye tenking og vurderinger tatt en beslutning til slutt. Valgte å handle med NetOnNet som har 46a786 på lager. Elkjøp hadde ikke hørt om modellen engang, og hadde ingen planer om å ta den inn.. De visste heller ikke når 796'en kom inn heller, da de ikke hadde satt den i bestilling sa de..

Tok en titt på 46a796 på hifiklubben og syns den klarer å matche 5090'en ganske bra på sortnivå. Jeg syns den sleit litt med panoreringer når det bevegelige objektet (et fjell i dette tilfellet) var stort og nærme, samtidig som det flytta seg over hele skjermen.. men det kan ha vært innstillinger gjort hos hifiklubben som var årsaken.. Fyren visste ikke så mye om tv'en fikk jeg inntrykk av.. men det holdt det jeg fikk se

Håper pallen kommer i slutten av uka, så da ble det en ekstra fin jul i år
    Forskjellen på 786 og 796 er...?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Forskjellen på 786 og 796 er...?
    796 har rikstv tuner integrert og har norske menyer og manualer..

Newcomer prooz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en 360/PS3 i hus, redfox? Evt. har du mulighet til å prøve å spille noe fps/racing-lignende på den?

Jeg er på vippekanten til å kjøpe meg en 796, men hører så mye frem og tilbake om dette med input-lag / høy responstid.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en gammel XBOX jeg kjører mediacenter på.. Jeg kan teste med den, men det blir ikke noe HD kvalitet så jeg vet ikke om testen blir relevant, men jeg kan sikkert få tak i en PS3 (uvisst når).. Skriver i tråden når jeg har fått testet det.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pallen er forresten på vei og står på et lager i Oslo i dag

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prooz
    Jeg er på vippekanten til å kjøpe meg en 796, men hører så mye frem og tilbake om dette med input-lag / høy responstid.
    Jeg har spilt en del Xbox 360 på en LE46A796, og ikke opplevd det som noe problem i det hele tatt!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny syk tv!

Btw, 796 er tilgjengelig hos Elkjøp. ;-)

Responstiden trenger du ikke tenke på en gang på 796n en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redfox
    Det er halv skatt og bonus etter ett års hardt slit på jobben som gjør dette mulig for vår del, men 55" blir for kostbar.. Det blir for stort i min stue også..

Hvis en skal se litt annerledes på det så har jo finanskrisa vært en positiv ting i det siste..
    Rentene på lånet går endelig nedover og jeg handla bensin til 9.33kr forrige uke.. Om det holder seg sånn er en annen sak ..
    Postitiv med finansikrise med tanke på rentenedgang ja. Men ikke når man jobber i finansbransjen kommisjon som deler av lønnen Da vinner man ikke noe særlig på rentenedgang gitt.

Så hvis noen ønsker å få refinansiert lånet boliglånet sitt så er det bare å si ifra. Koster ingenting www.bankpartner.no

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Grattis med ny syk tv!

Btw, 796 er tilgjengelig hos Elkjøp. ;-)

Responstiden trenger du ikke tenke på en gang på 796n en gang.
    Så de har fått den nå.. Det virka nesten som at de ikke visste at den var bestilt engang når jeg var der. Kundeservice på telefon sa en ting mens butikken sa noe annet.

Det er 786 jeg har bestilt, men det skal jo være den samme tven. Satser på at input-lag er et minimalt problem.. Skal stort sett bare se film uansett.

Snakka med tollpost i dag og tv'en kommer i morgen!!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er i utstilling på Elkjøp Lørenskog hvertfall og er tilgjengelig for bestilling, både i 40" og 46" men ikke i nærheten av internett prisene på 786...dessverre.

786 er vel samme tvn bare uten norske menyer, norsk manual og mpeg4 dekoder....og garantiene...

Men fytte bikkja for en latterlig bra super genial tv det er! Denne imponerer mer enn Pioneer akkurat nå.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende garanti..

Siden jeg ikke kan nevne nettbutikken jeg har kjøpt via ihht forumreglene, så jeg har sensurert butikknavnet, så her er et uttrekk fra kjøpevilkårene til butikken jeg handler via:

Garanti
    NetOnNet selger alle produkter med minst to års garanti, foruten telefoni, data produkter og bærbar lyd som selges med ett års garanti. Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som oppkommer under garanti perioden. Foruten nevnte garanti og fabrikasjonsfeils garanti på LCD & Plasma skjermer/tv-apparater gjelder følgende garanti på piksler:

Samsung: Fra og med 17 november 2008 gjelder 100% Pikselgaranti i to (2) år på LCD/plasma-TV på 26 tommer og større

For produkter kjøpte før 17 november 2008 og for skjermer opptil 26 tommer gjelder informasjonen til høyre.

Derfor kan jeg ikke skjønne annet enn at jeg har full garanti på 786 likedan som 796, men jeg kunne jo tenkt meg en 796 fra Elkjøp siden man får et 30 dagers åpent kjøp og kan levere tilbake varen hvis det er noe man er misfornøyd med..
    Utålmodigheten rådde også litt, og Elkjøp kom aldri med håndfast informasjon om NÅR tv'en kom i butikken..

Jeg tror allikevel jeg kommer til å bli fornøyd.
    For etter at jeg fikk sett skjermen på hifiklubben, så jeg tok sjansen, sparte 3000kr og kjøpte mediespiller for pengene i stedet

Tror ikke jeg rekker å få satt den på plass i dag, men på lørdag bør det bli litt tid.. Skal få lagt ut noen bilder så dere får se

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...denne tråden ligger under prisjakt, redfox, så her kan du bare nevne butikken du har handlet i så mye du orker! Det er i de tekniske foraene denne type diskusjon skal foregå!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da misforstod jeg reglementet og har oppdatert mitt forrige innlegg med navnet på nettbutikken!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kampanje

Ser det er flere butikker som har kampanje på Samsungskjermer for tiden. Oppdaget at denne kampanjen også inbefatter 796 skjermen. MPX selger 46" 796 inkl 19" A656 til den nette sum av 20 495. Et meget fristende tilbud. Noen som har sett noen av de store kjedene med denne kampanjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå også at Siba har samme kampanjen med Samsung LE19A656 og LE46A796 til kroner 19990.- Jeg kjenner visakortet gløde

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •