LE46a786 er innkjøpt! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg sikla en del på det tilbudet til Siba selv, men har du sett hvor liten en 19" er? Jeg får jo ikke brukt den til noe annet enn å ha den på kjøkkenet, så jeg droppa det og kjøpte en medieavspiller i stedet og har så langt ikke angret på det

Det er heeeelt sykt bra sortnivå på denne tven! Jeg måtte sette på Sweeney Todd i HD (720p) for å teste sortnivået skikkelig. Det er helt utrolig hvordan dybde det blir i bildet! Husker jeg så Sweeny Todd på en snart fire år gammel prosjektor jeg har stående og det var ikke akkurat sammenlignbart

Videre har jeg testet noen IMAX 1080p filmer, pixar klipp, og selvfølgelig det vi ser mest på: SD signaler.

Jeg merker selvfølgelig at visningsvinkelen er noe dårlig, men selv om vi sitter relativt nærme tven, så har ikke dette hatt noen betydning av større grad. Fruen kan sitte i sofaen og jeg i stolen om jeg vil og uten kvalitetstap i bildet. Jeg anbefaler dog at dere som nå vurderer å kjøpe denne tven sjekker ut vinkelen i butikken før kjøp i tilfelle det skulle være avgjørende ..

Jeg må dog få stilt inn tv'en optimalt til tv signaler eller få meg ny paraboltuner med hdmi/component utgang. Jeg kjører desverre analoge signaler fra digital parabol (Dreambox 7000s). Jeg kan ikke disse begrepene som mauring, blooming og glooming osv.. Men det analoge signalet ødelegger trolig noe av signalet som fremtrer som litt "skjelving" på noen steder i bildet, akkurat som skjermen forsøker å "justere" området bedre eller hva jeg skal si.. Husker det skjedde det samme på PJ, når jeg kjørte composite i stedet for component kabel, men da flimret det bare i sterke farger som f.eks oransj eller rødt..

Jeg har lagt merke til at Family Guy episoder har hatt en slags flicker støy i bildet på linjene på CRT skjerm, men på denne skjermen ble det forsterket enda mer. Jeg klarte å justere det bort, men jeg aner ikke hva jeg gjorde så jeg resatte den tilbake til fabrikkinstillingene igjen.. Er det noen som har fått tak i "optimale" innstillinger for denne skjermen ?

Hd avspiller TVIX M-7000:

Denne er jeg faktisk meget godt fornøyd med, og er en fin avspiller for vi som er vant med XBMC fra før. Den erstatter absolutt ikke XBMC med alle funksjonene du har der, men den gjør jobben suverent med å spille av filmer, og det er det jeg skal bruke den til. Skal jeg spille musikk så fyrer jeg bare xboxen igjen da denne gjør dette mye bedre enn TVIX etter min mening.

Bildevisning på TVIX'en er treg. Bildene blir ekstremt bra på en HD skjerm, selv med et dårlig kamera blir bildet bra! Men på grunn av tregheten kommer jeg nok ikke til å bruke denne funksjonen så mye. Ikke er det mulig å generere thumbnails etter hva jeg kan forstå.. Jeg ser at dette er noe Divico (de som produserer spilleren) har i "to-do" lista si, så det kommer nok en firmware som gjør at bildeavspillingen går fortere.

Det neste jeg må nå er å få tak i en større harddisk og gig nettverkskort i server, så jeg får spilt over alle blu-ray filmene mine til disk for disse filmene tar PLASS!

For de som ikke har en server som står på 24/7/365, så kan man dytte inn en harddisk i spilleren, men dette vil føre til mer støy og varmeutvikling.

Jeg ser at blant annet "HjemmePC" testet M-6500 modellen (samme som M-7000) i novemberutgaven. De ranket den dårlig på grunn av at det er vanskelig å konfigurere opp spilleren.
    Jeg hadde overhodet ikke noe problem med å konfigurere opp spilleren, og med tanke på at dette er den kraftigste spilleren man får tak i, med 1 Gbit ethernet interface så syns jeg det var veldig ufortjent å ranke den til 4 av 6.. Den fikk også minus for at den ikke har trådløs nettverksstøtte, men jeg vet ikke om testeren i bladet har noe som helst erfaring om streaming av HD over trådløst? Det ligger en bilde-for-bilde workaround på nettet bare man googler litt.

Spilling:
    Jeg har testet ørlite grann spilling på skjermen, og jeg merker ikke noe til input-lag, men det gjenstår å teste med HD signaler før jeg kan avgi "dommen".. hehe

Uansett er jeg storfornøyd med både spiller og tv! En venn kom innom en dag lurte på om det var plasmaskjerm jeg hadde kjøpt, og det forklarer nok sortnivået på denne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

le46a786 rimelig i England..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger du til frakt og mva på den engelske prisen er det garantert ikke verdt det, dessverre...

T

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •