BenQ W5000 - Hvilket lerret og oppheng?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQ W5000 - Hvilket lerret og oppheng?

Har litt lyst å handle fra komplett.no da jeg har veldig gode erfaringer med komplett og garanti, men har ingen erfaringer med de rammelerretene som er tilgjengelige der.. Er Dreamscreen sine rammelerret så gode at jeg kanskje burde vurdere å kjøpe fra AVshop.no eller noen lignende forhandlere?

Ellers er jeg 100% uerfaren når det kommer til projektor og lerret osv, det eneste jeg vet er at det er veldig gode muligheter for stort lerret i rommet dette skal monteres i, projektor kan monteres opptil 5-6 meter fra veggen lerret skal monteres på. Hvilken størrelse burde jeg satse på i ett slikt rom? Hva blir optimalt? I tillegg ønsker jeg tips på valg av oppheng.

Og BenQ W5000 har vell ikke justerbar optikk, så en må montere projektoren i en slik høyde at den sikter rett i senter av lerret? Blir da veldig lavt?

- Takk for svar da jeg er veldig nybegynner på dette feltet!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W5000 har vertikal lens-shift. Du kan ha den i fra bunn av bildet til toppen av bildet. **edit: dette er feil, den har ikke lens-shift. Den har offset på 0, dvs at senter av linse er i øvre eller nedre bildekant.**

Den er stor og tung, så du bør ha et solig og stødig feste. Jeg har min på en hylle hengende i fire kjeder fra taket. Dette er lett å justere helt på millimeteren og akkurat så solid man vil. Det vil heller aldri sige slik vanlige takfester gjør, og skulel man komme borti projektoren eller kobler om eller noe slikt så er projektoren alltid på samme plass når den kommer til ro igjen. Kjempegreit!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker egentlig å kjøpe fra komplett, mye forskjellige meninger og erfaringer om avshop.. Derfor lurer jeg også på om noen har erfaring med rammelerretene de tilbyr på komplett; AView?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske jeg fikk litt tilbakemeldinga her da jeg er nødt til å bestille i morgen.

Noen som har noen formening om AVshop? Helt kjapt samtidig som jeg kan få bekreftet at dreamscreen er verdt pengene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •