Kjøp av lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av lerret

Hei.

Har store planer om innkjøp av lerret og projektor. Skal brukes til PS3-spilling og filmopplevelse. Når januarsalget starter hiver jeg meg over et surroundanlegg også (gode tips tas hjertelig imot), så det må også kunne kombineres.

Har i utgangspunktet minimal peiling på dette, men prøver å lese meg opp.

Er student, og en økonomi deretter. Har ikke råd til det beste, men vil gjerne ha noe som gir en god opplevelse, for en fornuftig penge!

Noen ideer rundt dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er i samme situasjon som meg, student osv. Jeg har mer eller mindre bestemmt meg for å kjøpe Optoma HD65 som koster ca kr 5900,- på Hifi-klubben. Jeg mener den er verd å ta en titt på! Andre jeg har sett på er BenQ W500 som er en tilsvarende projektor, med noe bedre kontrast og var litt dyrere såvidt jeg husker, samt flere modeller fra Acer.

Det er vel bare å bestemme seg for hvor mye en skal bruke, se på noen projektorer i den klassen og lese litt om dem (anbefaler prisguide under hw.no)! Det kan være smart å sjekke om de som selger har lampegaranti, vanligvis 2 år eller x antall timer, da det er kjedelig å måtte bytte denne etter noen hundre timer hvis man er uheldig og noe skulle gå galt (hifiklubben har dette).

Ang. lerret er det aller billigste alternativet å bygge selv, (søk "DIY lerret" her på forumet så finner du alt du trenger av info om det) men det krever selvsagt noe verktøy. Jeg vet at mange som har bygget selv har brukt blendegardiner fra Ikea som stoff til lerrettet, alternativt en plate av en eller annen sort, eksempelvis MDF og male denne etter behov. Dvs en bestemt gråfarge om projektoren skal brukes under lyse forhold og hvitt under mørke, og igjen, det er mye info om dette på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så så absolutt interessant ut. Hørte rykter om at elkjøpt selge en sånn "projektorpakke" med lerret og projektor til 4500. Vet ikke noe om hvilken projektor eller noe, men det skal jeg sette meg inn i. Når det gjelder lerret, så tror jeg at jeg kommer til å bestille et fra f.eks komplett.no. Ok pris, og da vet jeg at jeg får kvalitet. Er, for meg, en stor beslutning som må tas. Og det krever litt tenking og refleksjon. Føler at det er litt vanskelig å greie å sette sammen alt dette, fungerer et hvilket som helst lerret med en hvilken som helst projektor. Et lerret er jo bare en "mottaker" så regner med det går greit. Hehe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •