omlevering eller penger tilbake? løst - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm, dette var snodig da... TVene koster jo riktignok utrolig lite fra Panasonic om dagen, men denne type kritikk som samtidig er såpass veldokumentert vil potensielt være svært skadelig for Panasonic. De sier jo nå at folk må kunne godta relativt ekstreme variasjoner i uniformiteten på sine TVer, noe som skaper unødig mye usikkerhet for kjøperne. Sprer dette seg kan det være katastrofalt for salget...

Her er i det minste min klare oppfordring til Panasonic; RYDD OPP - og det BRENNKVIKT! Dette er åpenbart langt utover hva en kan forvente fra en TV, uansett pris. Hvis dette problemet eksisterer i stor skala har en rett og slett driti på draget - da er det bare å tilbakekalle hele partiet. Forrige generasjon hadde jo store problemer med en horisontal stripe som dukket opp i tide og utide, men da ble i det minste alle TVene byttet ut relativt pronte.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Her er i det minste min klare oppfordring til Panasonic; RYDD OPP - og det BRENNKVIKT! Dette er åpenbart langt utover hva en kan forvente fra en TV, uansett pris. Hvis dette problemet eksisterer i stor skala har en rett og slett driti på draget - da er det bare å tilbakekalle hele partiet. .
    Det tragiske er jo (hvis vi skal se på det som er lagt frem i denne tråden, og forsjåvitt en annen som handler om akkurat det samme) så er dette standarden for deres skjermer, ifølge panasonic. Kan kanskje tyde på dårlig kvalitets-sikring?

Er det bare meg eller er det ofte ved feil at det er forhandleren som oftest er best innstilt på å ordne opp mens importør og deres service verksted ofte mener at "feilene" ligger innen for normalen ?
    Har vært borti noe lignende med en annen produsent, og det endte med at det var forhandleren som ordnet opp da de selv syntes det var for dårlig, selv om serviceverksted til importør ikke mente det var noe som var feil.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV 2 hjelper deg... :-D
    FBI... :-D

Begge disse lager vel effektive bølger i et skranglete system :-)

Er det ikke slik at de har rett på og rette opp feilen 3 ganger.
    Blir ikke feilen rettet opp har kjøper krav på og heve kjøpet i form av og få tilsvarende vare i pris eller få retunert kjøpesummen, og at dette kan kunden selv velge.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    TV 2 hjelper deg... :-D
    FBI... :-D

Begge disse lager vel effektive bølger i et skranglete system :-)

Er det ikke slik at de har rett på og rette opp feilen 3 ganger.
    Blir ikke feilen rettet opp har kjøper krav på og heve kjøpet i form av og få tilsvarende vare i pris eller få retunert kjøpesummen, og at dette kan kunden selv velge.
    Problemet er at "de" mener at det ikke er noe feil med skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Problemet er at "de" mener at det ikke er noe feil med skjermen.
    Jepp, det er problemet mitt. Det som da er ekstra ille er jo at de ikke hadde noe problem med å reparere tv ved andre gangs innlevering for samme problem. Om det ikke var noe feil med TV, hvorfor reparerte de da? :twisted: ...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble du informert om at det kunne komme kostnader i forbindelse med innleveringen? Du skrev vel under på noe når du leverte inn? Fikk du noen i butikken til å se på TVen før de sendte den inn?

Dropp FBI og TV2 hjelper deg (hvis du ikke har et stort behov for å vise trynet på tv), letteste er nok å ta en ny runde med butikken. Hvis ikke dette fører frem kan du ta kontakt med Forbrukerrådet. De fleste saker pleier å løse seg her. Hvis ikke kan de sende saken videre til Forbrukertvistutvalget for en endelig avgjørelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ingen kostnader på meg. Elkjøp er helt på min side her, og har tatt saken videre opp mot panasonic så de gjør nok sitt beste. Men utrolig at Panasonic ikke er sitt ansvar bevisst når de har laget en skjerm som ikke fungerer tilfredsstillende og selv er klar over problemet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Elkjøp er på din side er det jo intet problem. Da er det bare å finne ut hvordan dere gjør det, ny tv eller heving og så må Elkjøp jobbe videre med Panasonic i ettertid.

Det er viktig at du ikke lar Elkjøp trenere saken ved å vise til Panasonic. De er for deg uvesentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle gi de en uke. Har uansett sendt Panasonic en mail der jeg ber om en forklaring. Har ikke hørt noe enda, noe usikker på om jeg i det hele tatt får svar for var noe krass i e-posten

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått med deg at du ikke trenger å forholde deg til Panasonic og hva de mener i din sak?
    Skjønner at det kan være kjekt å ha de med på laget, men jeg hadde ikke brukt mesteparten av tiden og kreftene mine der i denne saken.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden burde vært sticky da den inneholder verdifull forbrukerinformasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker ikke så mye energi på det da...:| Men ville gjerne ha en "offisiell" kommentar på om de mener at toppmodellen til Panasonic for 2006 ikke skal levere bedre bilder enn mitt tilfelle... (har sendt de bilder)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Denne tråden burde vært sticky da den inneholder verdifull forbrukerinformasjon.
    Problemet er at det står mye feil her, så man må lese igjennom hele tråden for å finne ut hva som er riktig. Jeg har blant annet kommet med utsagn som ikke er helt korrekte.

Beste hadde vært om noen skrev en guide, kanskje Pant har lyst og tid? :-D
    Virker som om du kan mest.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 for forbrukerjus 101 sticky

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilliten oystein_a, men tror jeg nøyer meg med å komme med noen kjappe råd.

www.lovdata.no er stedet for Norske Lover og diverse forskrifter og vedtak. Lover er ikke så vanskelig å lese og tolke som mange tror. F.eks er Forbrukerkjøpsloven og Angrerettloven absolutt lesbar. Derimot er mange lover gjerne veldig runde og lite konkrete. De skal jo passe til så mange forskjellige situasjoner.

www.forbrukertvistutvalget.no, her finnes mange vedtak som sier noe om hvordan lover gjerne tolkes. Vedtak er bindende kun for de impliserte parter.

www.forbrukerportalen.no Denne er også grei, men husk at Forbrukerrådet kun er et rådgivende organ som bare mener noe og tolker lover på sin måte. Det vil si at de svært ofte tar feil og er alt for forbrukervridde etter min mening. De har ingen makt og kan ikke avsi noen dom eller vedtak. Mye som skrives og sies må tas med en klype salt..

Søk på nettet, men husk at du aldri kan vite sannhetsgehalten i det du leser..
    Avslutningsvis, forumet her er i mange sammenhenger det beste, men når det gjelder bl.a. forbrukerrettigheter og jus vet jeg at på www.diskusjon.no finnes det mange kvalifiserte brukere med erfaring. Meget bra sted å lufte sin sak og lese og lære masse nyttig. Bare å finne riktig underforum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom du tibian noe videre i saken? Ble den løst til slutt og/eller fikk du noe svar fra Pana?

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest igjenom denne tråden , men vet nå ikke hvordan det gikk .. Ka ble det til ?????

Er MEGET spent

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •