Dyrere elektronikk etter jul?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dyrere elektronikk etter jul?

Vet ikke helt hvor denne hører hjemme, men la den under pris og produktjakt.

DinSide Økonomi - Nå settes prisene kraftig opp

Omhandler at prisene på så og si all elektronikk kommer til å øke frem mot jul pga svak kronekurs... Så nå er det bare å smøre seg med tolmodighet og vente så lenge med å kjøpe noe at de er nødt til å sette ned prisene igjen..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyrere elektronikk FØR jul... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvert år i de 20 årene som jeg har drevet med Hifi og Eyefi, så har prisene gått NED i januar/februar (januar-salg anyone?). Så noen endring tror jeg neppe vil finne sted i år heller.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber sammen med ei som jobbet mange år for Elkjøp, og hun fortalte at de satt prisene sakte men sikkert opp før jul, slik at det skulle virke som om det var kjempetilbud etter jul....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jobber sammen med ei som jobbet mange år for Elkjøp, og hun fortalte at de satt prisene sakte men sikkert opp før jul, slik at det skulle virke som om det var kjempetilbud etter jul....
    Det er ikke helt riktig, grunnen til at prisene settes sakte men sikkert opp før jul er for å tjene mest mulig penger på julehandelen. Folk som er i overkant strsset er ikke så nøye med prisen når det nærmer seg jul. Prisene i romjula nærmere vanlig kalyle, mens i januar forekommer det ofte endel gode tilbud også på ikke annonserte varer. Marginen presses ofte på andre produkter, enn de annonserte fordi prisforskjellen kan bli for stor

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Omløpshastigheten på elektronikk er såpass rask at valutaendringen nok allerede har gjort en del med prisbildet. Det er jo ikke uten grunn at Electroworld ikke akuratt bugner over av tilbud!

Når det gjelder prisbildet i januar tror jeg nok at de ekstreme tilbudene en normalt opplever innen elektronikk vil bli noe færre, men det vil garantert bli noen gullkorn... Samtidig; f.eks. Panasonic 42PX80 til 5999.- tviler jeg på at blir veldig lett å slå om valutaen ikke styrker seg mot Euro og/eller USD, for det er nok et typisk eksempel på et vareparti som er kjøpt og betalt før valutaen "tok av" og er borte vekk før jul, og dermed blir det lite igjen til januar.

Samtidig; går det virkelig i dass med julesalget vil nok mange selge med tap for å realisere omsetning, uavhengig av valuta, så etterspørselen gjennom jula vil nok også ha en del å si på antallet januartilbud...

Jeg tror uansett at en på mange varer kan gjøre gode kjøp i dagens marked, det svarer seg jo aldri å vente til tett opp mot jul uansett. Spørsmålet er jo om krona styrker seg snart, det er jo en del som mener det - i så fall vil jo januarsalget typisk bli veldig bra. Jeg tviler på at det skjer det helt store med krona før etter jul, men det er selvsagt bare ren spekulering på lik linje med andre synsere...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel mere sannsynlig at Romjulssalget kommer før i år vel