Prosjektor til +/- 15k?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Prosjektor til +/- 15k?

Tenkte å handle meg en ny prosjektor etter hvert men vet ikke helt hva jeg skal se etter og hvilken prosjektor som passer best. Er ute etter en Full-HD prosjektor.

Satser på noen kan hjelpe meg..
    Slik jeg har det hjemme, har jeg den omtrent helt mørkt i rommet og mørke panelvegger så er lite gjennskinn osv.. Fåreløpig er det en PS3 jeg bruker til avspilling om det har noe å si

Jeg har sett litt på Sony VW-40, men er litt usikker. Og hvilke utfordrere til denne er det verdt å titte på?

Skal også kjøpe nytt lerret og lurer på i den sammenheng om det er lurest å kjøpe et grått eller hvitt lerret? Tenker grått selv siden rommet er så mørkt.

Mvh
    Frode

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Tenkte å handle meg en ny prosjektor etter hvert men vet ikke helt hva jeg skal se etter og hvilken prosjektor som passer best. Er ute etter en Full-HD prosjektor.

Satser på noen kan hjelpe meg..
    Slik jeg har det hjemme, har jeg den omtrent helt mørkt i rommet og mørke panelvegger så er lite gjennskinn osv.. Fåreløpig er det en PS3 jeg bruker til avspilling om det har noe å si

Jeg har sett litt på Sony VW-40, men er litt usikker. Og hvilke utfordrere til denne er det verdt å titte på?

Skal også kjøpe nytt lerret og lurer på i den sammenheng om det er lurest å kjøpe et grått eller hvitt lerret? Tenker grått selv siden rommet er så mørkt.

Mvh
    Frode
    Hvilken type projektor har du nå?
    For der er jo flere dlp projektorer som kan være et alternativ om du da ikke er en av de som er utsatt for rgbflimmer.
    Avshop har jo også en grei pakkepris på Epson tw980 til rundt 15k.

Det med lerret er ikke så godt å si for det går synes jeg på egne preferanser da noen sverger til grått uansett lysforhold i rommet mens andre synes at hvitt er det beste og selv synes jeg at grått tar for mye av lyset i bilde og derfor er mitt valg hvitt vel å merke så lenge du har god kontroll på lysforholdene i rommet.
    Mvh bigtor

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk aldri sett et hvitt lerret i action så jeg vet neimen ikke hva jeg skal mene om det. MEN, jeg har selv et 'fullstendig' lyskontrollert kinorom og valgte grått lerret. De lyse partiene er svært lyse og jeg føler aldri noe savn etter mer 'hvitt'. Derimot storkoser jeg meg over det enestående svartnivået som oppnås best med grå duk. Ikke vurder hvitt lerret dersom du ikke har full kontroll på lyset i rommet. Men har du dèt så må du gjerne prøve Husk at sortnivået er det som det fremdeles mangler en del på for de fleste projektorer. Velger du en projektor med skikkelig godt svartnivå så er det mere 'safe' å velge hvitt lerret.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Jeg har faktisk aldri sett et hvitt lerret i action så jeg vet neimen ikke hva jeg skal mene om det. MEN, jeg har selv et 'fullstendig' lyskontrollert kinorom og valgte grått lerret. De lyse partiene er svært lyse og jeg føler aldri noe savn etter mer 'hvitt'. Derimot storkoser jeg meg over det enestående svartnivået som oppnås best med grå duk. Ikke vurder hvitt lerret dersom du ikke har full kontroll på lyset i rommet. Men har du dèt så må du gjerne prøve Husk at sortnivået er det som det fremdeles mangler en del på for de fleste projektorer. Velger du en projektor med skikkelig godt svartnivå så er det mere 'safe' å velge hvitt lerret.
    Vel som du selv sier så har du aldri sett et hvitt lerret men for meg som har sett begge i action så liker jeg som sagt hvitt bedre på grunn av at jeg synes at det gråe som sagt tar for mye av lyset i bilde men ja du oppnår et bedre sortnivå for en del projektorer med det grå i rom uten lyskontroll men har du god lyskontroll og en projektor med et godt sortnivå så er mitt valg et hvitt lerret.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    men ja du oppnår et bedre sortnivå for en del projektorer med det grå i rom uten lyskontroll men har du god lyskontroll og en projektor med et godt sortnivå så er mitt valg et hvitt lerret.
    Dette høres fornuftig ut

God lyskontroll + bra sortnivå fra projektor: et hvitt lerret kan redde dagen!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dette er bare 'våre' meninger. Sjekk rundt på forumet så finner du masse tråder ang nettopp dette. Mitt inntrykk er at de fleste velger grått lerret, men kanskje ikke mange har sett et hvitt? De som kjøper usett velger som regel det tryggeste, og her på forumet får man i hvert fall inntrykk av at det er grått som er tryggest.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, der var det komt noen svar

Den prosjektoren jeg har nå, er en Optoma H57 og den er vel 3-4 år gammel så uansett hva jeg kjøper meg så vil vel det bli en stor oppgradering..!

Tror jeg velger et grått lerret jeg, det er det jeg har tenkt på hele veien så får prøve det.

Når det gjelder DLP, så er jo den prosjektoren jeg har nå en DLP og i begynnelsen så angret jeg på at jeg kjøpte den for jeg såg "regnbuer" hele tiden. Men nå ser jeg de ikke lenger på min - men har sett det på andre - så er jeg litt skeptisk til DLP. Har litt lyst på prøve noe annet nå.

Den Epsonen ser jo ut til å bråke en del mer enn Sony sin.. 26db mot 22db.. Optomaen jeg har nå er jo på 28db, så kunne tenkt meg å gått ned litt i lyd..

Noen andre forslag?

Edit: Er VW-40 på vei ut av markedet? Ser jo også at Sanyo PLV-Z2000, Mitsubishi HC5500 og Panasonic PT-AE2000 er gode motstandere, noen som har erfaringer med de? Evt. noen som vet om en test der noen prosjektorer er testet mot hverandre i den prisklassen?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med sanyo z2000, bra projektor, få kjøpe min for 9k.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er absolutt et alternativ det. Er den strøken? Timer på pæren? Hvorfor selger du? Alder?
    Edit: Såg annonsen din, men den er jo gått en del timer.. Hmmm

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er absolutt et alternativ det. Er den strøken? Timer på pæren? Hvorfor selger du? Alder?
    Edit: Såg annonsen din, men den er jo gått en del timer.. Hmmm
    2400 timer igjen på pæren, skulle du ha ny når den er oppbrukt så får jeg pærene for innkjøpspris. Ser mye film ja, så 600 timer på ett halvt år er ny rekord :P

Grunnen jeg selger er fordi jeg virkelig skal slå på stortromma å svi av 35k på en jvc hd350.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja det har jo også litt å si hvor lenge den står på om gangen på levetiden. Spørs jo om du ser en film på 2 timer og slår av igjen, eller om den står på i 6 timer hver gang feks.

Men har sendt litt mail til diverse forhandlere om prosjektorer, så gir deg en lyd viss det blir aktuelt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja det har jo også litt å si hvor lenge den står på om gangen på levetiden. Spørs jo om du ser en film på 2 timer og slår av igjen, eller om den står på i 6 timer hver gang feks.

Men har sendt litt mail til diverse forhandlere om prosjektorer, så gir deg en lyd viss det blir aktuelt.

Blir nå ivertfall 2 filmer eller mer om gangen, tror ikke jeg har slått den av og på mer enn en gang di dagene jeg ser film. Får pærene for ca.2500 så det er en bra pris.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, vi får se.

Har litt lyst på en ny prosjektor også, og har lest en del om både Sony VW-40 og Panasonic PT-AE2000 som jeg synes er meget interressant. Sistnevnte får jeg til 18.000kr så lurer litt på den..

Noen formeninger?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, vi får se.

Har litt lyst på en ny prosjektor også, og har lest en del om både Sony VW-40 og Panasonic PT-AE2000 som jeg synes er meget interressant. Sistnevnte får jeg til 18.000kr så lurer litt på den..

Noen formeninger?
    AE3000 koster ikke så veldig mye mer..hadde heller gått for den da. Har ikke sett ae2000 bare ae1000 og den var bare ræva i bildet. Han jeg kjøper projektorer av annbefalte meg ikke å kjøpe vw40 fordi han ikke hadde fått så mange positive tilbakemeldinger om den. Men det er jo veldig bra bilde på Z2000 da, hvis du skal til stavanger så kan du komme innom for en demo.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig sprengt budsjettet allerede med de to prosjektorene, så AE3000 blir for dyr desverre..

Ang. VW40 har jeg lest at den ikke er så bra "rett-ut-av-esken", men etter litt kalibrering blir bildet meget bra.. Men har egentlig mest lyst på AE2000, og den blir ikke kjøpt før jeg har fått en demo av den uansett..

Tror ikke det blir Stavanger i løpet av den nærmeste tiden, så demo blir litt vanskelig. Men det er jo fullt mulig å gå i en butikk å få en demo. men uansett er jeg ikke hjemme fra havet før tidligst 13. Nov, så blir en stund til jeg får anledning til demo

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått et pristilbud på 17.299kr for Sony VW-40, 200cm lerretduk og Blu-ray DVE. Er dette noe jeg burde slå til på?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått et pristilbud på 17.299kr for Sony VW-40, 200cm lerretduk og Blu-ray DVE. Er dette noe jeg burde slå til på?
    Selv vurderte jeg lenge VW-40. Stort sett fordi den fikk mye skryt. Har dog ikke sett den. Men så ble jeg grepet av kinogalskap og havnet på JVC HD100..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    VW40 er en glimrende projektor, flotte farger, godt sortnivå, stillegående drift, motorisert zoom og fokus og pent design. Slik jeg ser det er det svært få alternativer der ute som slår denne i prisklassen du nevner.

Alternativet må jo være Epson TW980. Absolutt en veldig god 1080P LCD-projektor som gir svært høy valuta! Denne ligger på ca. 12.000...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar! Hehe, JVC HD100 er vel -litt- over mitt budsjett :twisted:

Men du lygren, du nevner Epson sin TW980 men i mitt hode ville det vert mere logisk å sammenligne den med TW1000 siden den er i nærmere prisleie. Er det en grunn til at du sammenligner med TW980?

Edit: Ble litt fristet av TW1000, da denne har 3år/1700timer lampegaranti mot VW40 sine 90 dager :roll: Men at TW1000 er 5.8kg og VW40 er 17kg er jo litt bemerkelsesverdig. Leser meg jo helt blind her.......

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    TW980 er TW1000 med hvitt skall... TW980 er altså et alternativ til VW40. Jeg mener VW40 uten tvil er verdt prisdifferansen, men det avhenger jo av hvor mye du skal legge i dette. VW40 koster jo noen tusen mer... Uansett om du velger TW980 eller VW40 tror jeg du vil få mange fine timer i kinoen!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •