Brukte TVer på finn.no. Får vondt av å se dette! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke bare på finn det er dyrt... har nettopp kjøpt meg flatskjerm fra komplett for 5000 som folk byr opptil 2000 mer for på netthandelen! Bra at man sjekker prisene andre plasser før man byr!

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er mange selgere som oppnår fantasipriser på Finn.

Jrg kjøper og selger mye på Finn, og min oppfattning er at de fleste kjøpere har satt seg inn i prisene/verdiene på det de skal kjøpe.
    Tror de fleste selgere med "fantasipriser" blir dratt fort ned på jorda.
    Enten får de ikke solgt objektet sitt eller så aksepterer de ett mye lavere bud.

Om man skal kjøpe er det lurt å søke i annonser som har ligget ute en stund.
    Her vil ofte selger akseptere ett mer realistisk bud

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vedkomfyr
    Tror ikke det er mange selgere som oppnår fantasipriser på Finn.

Jrg kjøper og selger mye på Finn, og min oppfattning er at de fleste kjøpere har satt seg inn i prisene/verdiene på det de skal kjøpe.
    Tror de fleste selgere med "fantasipriser" blir dratt fort ned på jorda.
    Enten får de ikke solgt objektet sitt eller så aksepterer de ett mye lavere bud.

Om man skal kjøpe er det lurt å søke i annonser som har ligget ute en stund.
    Her vil ofte selger akseptere ett mer realistisk bud

Jeg tror nok det du sier er veldig riktig, mange styrer lett unna slike fantasipriser, men det er som en tidligere i tråden sier at man trenger i utgangspunktet bare en kjøper. Jeg for min del tror jeg at veldig mange oppnår fantasipriser på fjernsynet sitt, riktig nok er det sikkert blitt prutet en tusenlapp eller to, men det blir fortsatt fantasipris av det. Jeg får ofte telefoner fra venner og familie som skal kjøpe seg TV eller hva det måtte være, og funnet "billig og brukt" på Finn.no til priser som er langt over det internettbutikker selger TVn for ny. Og jeg vet folk på jobben som har fortalt om at de har gjort røverkjøp på Finn.no på diverse ting som i mine øyne har vært så overpriset at selger nok hadde feiret salget med champagne og russisk kaviar etterpå. Dette er jo bare eksempel fra min omgangskrets, og jeg er helt sikker på at det finnes flere som dem her i landet, og ikke alle har noen de kan ringe til for å høre hva de synes, eller orker å ringe men heller bare slår til på supertilbudet til "nesten halv pris av nypris"

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Jeg tror nok det du sier er veldig riktig, mange styrer lett unna slike fantasipriser, men det er som en tidligere i tråden sier at man trenger i utgangspunktet bare en kjøper. Jeg for min del tror jeg at veldig mange oppnår fantasipriser på fjernsynet sitt, riktig nok er det sikkert blitt prutet en tusenlapp eller to, men det blir fortsatt fantasipris av det. Jeg får ofte telefoner fra venner og familie som skal kjøpe seg TV eller hva det måtte være, og funnet "billig og brukt" på Finn.no til priser som er langt over det internettbutikker selger TVn for ny. Og jeg vet folk på jobben som har fortalt om at de har gjort røverkjøp på Finn.no på diverse ting som i mine øyne har vært så overpriset at selger nok hadde feiret salget med champagne og russisk kaviar etterpå. Dette er jo bare eksempel fra min omgangskrets, og jeg er helt sikker på at det finnes flere som dem her i landet, og ikke alle har noen de kan ringe til for å høre hva de synes, eller orker å ringe men heller bare slår til på supertilbudet til "nesten halv pris av nypris"
    Snakket litt med en kollega i landskapet på jobben her om dagen om TV -LCD/Plasma etc. Før vi viste ordet av det sto 2-3 andre der og prøvde å fange opp noen tips. De flest har nok ikke filla peilig på typer, merker og priser. Er nok mange som har en gammel referansepris og ikke fått med seg at prisene har falt ganske kraftig siste året og derfor blir lurt. På den annen side, hvis selger vet like lite så snakker vi vel ikke akkurat om luring...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Snakket litt med en kollega i landskapet på jobben her om dagen om TV -LCD/Plasma etc. Før vi viste ordet av det sto 2-3 andre der og prøvde å fange opp noen tips. De flest har nok ikke filla peilig på typer, merker og priser. Er nok mange som har en gammel referansepris og ikke fått med seg at prisene har falt ganske kraftig siste året og derfor blir lurt. På den annen side, hvis selger vet like lite så snakker vi vel ikke akkurat om luring...

Veldig godt poeng, den kjøper jeg. Det er nok ikke alle som bevisst prøver å lure folk, men hvis du ser på enkelte av annonsene så er de så detaljert beskrevet og gjerne med lenker til diverse steder hvor de siterer en riktig fet nypris, eller enkelte nettbutikker hvor denne tv'en forsatt selges til blodpris, og da klarer ikke jeg å la tvilen komme selger til gode.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høye priser på finn

Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skal være bra miljøvennlig for å forsvare dette avslaget på 500,- å¨en snart to år gammel TV
    Årets Flatskjerm 2006 (Lyd & Bilde) med TØFT Tv-bord! | FINN torget

Får med TV bordet, men likevel...
    Jeg solgte min Pioneer PDP 427XA for 8500, men ser at en del krever for mye..feks 11K og 15K for sqamme apparat. Jeg var også på Expert, og der sto det en 42 tommer første KURO utgave, tilbudet på denne modellen var 12K

AVforum.no - raeggis's hjemmekino

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unik mulighet for å få kjøpt tv med Full HDMI
    40 LCD Full HDMI Samsung LE40M87BDX! Toppmodell! | FINN torget

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huttetu...

Denne knuser sikkert PX80

Sony plasma 42" (KE-42MR1) | FINN torget

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Unik mulighet for å få kjøpt tv med Full HDMI
    40 LCD Full HDMI Samsung LE40M87BDX! Toppmodell! | FINN torget

Full HDMI ja

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    I disse miljøtider kan man jo argumentere med at det er "miljøvennlig" å kjøpe brukt for å forsvare den høye prisen
    Vil ikke si det, gamle produkter bruker ofte mer strøm på mindre "nytte".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si det, gamle produkter bruker ofte mer strøm på mindre "nytte".
    Jo, selvsagt. Men selve prosessen med å lage en ny skjerm og samtidig (eventuelt) destruere en gammel skjerm er energi-krevende. Så i et miljø-regnskap må mange hensyn veies mot hverandre, og da kan det faktisk være gunstigst å bruke en eksisterende flatskjerm til den tar kvelden, gjerne solgt som 2hand....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rasende billig som selger skriver, en Audix 7089 dvd-spiller selges 900, som kan fås ny for 295 NY......

Splitter ny DVD-spiller selges billig | FINN torget

og ny kr. 295,20 kroner:

Norsat AS

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Rasende billig som selger skriver, en Audix 7089 dvd-spiller selges 900, som kan fås ny for 295 NY......

Splitter ny DVD-spiller selges billig | FINN torget

og ny kr. 295,20 kroner:
    Selger de ikke Audix på europris lr no? isåfall har man ganske mye til overs her!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruktpris på 508XD

Siden dere tydeligvis har en del meninger om prisnivået på brukte TV`er, kan ikke dere synse litt på hva jeg kan forlange for min 15 mnd. gamle strøkne 508XD uten å være sleip?

Jeg har vel egentlig en formening selv, men tenkte jeg skulle sitte inne med den til jeg får noen forslag.

(Bladde igjennom noen annonser på Finn, og der var det mye vilt ja.)

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde blitt interessert i den skjermen dersom den lå annonsert til 12-13000 Noe særlig over det så forsvinner min interesse over til andre skjermer, men det betyr ikke at den ikke kan være verdt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme som over.. 12' med veggfeste og høyttaler er det jeg vil betale for gammel brukt tv som koster 24000 i ny og oppgradert utgave.. 10000,- for et raskt salg..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det samme som resten her inne..
    ca 12k er maks du kan forvente å få for en 508XD..

Men noen ganger kan man være heldig og få mer enn man forventer, og andre ganger får man langt fra det man forventer...

Feks solgte jeg min 1 år samsung 42" plasma for en mnd siden. Fikk hele 6000 for den, selv om nypris på en panasonic px80 bare er 7000 på elprice. Og man får jo til og med samsung 42" plasma der for 5k på tilbud.

Men til et annet eksempel: Solgte et par høytalere i sommer, og trodde de kom til å bli lettsolgte.
    De var nesten ikke brukt og temmelig populære (monitor audio gs20 og gs lcr)
    Nypris var vel ca 28k, men kan vel fåes ned til litt over 20k hvis man gjør en god deal.
    Hadde regnet med å få hvertfall 15k for de samlet. Men fikk ikke mer enn drøyt 10k, og da hadde de ligget ut for slag i over en mnd...

Så markedet bestemmer prisen, men setter du prisen for høyt får du aldri solgt...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for synsinga gutter, prisnivået dere forespeiler er omtrent det jeg trodde selv.

Jeg får først lufte det for noen kjente som jeg vet er på utkikk etter TV, for til den prisen får jo kjøperen egentlig en knallbra TV som fortsatt går utenpå de fleste andre merkene som selges for en 10-12 lapper.

Men først må jeg bli enig med meg selv om jeg er villig til å legge i mellom nok høvdinger for å få meg en 5090 eller 500. Holder en på slik blir en jo aldri fornøyd, (og dyrt blir det etter hvert også).

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •