Garanti og Service - Kan du anbefale en butikk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Garanti og Service - Kan du anbefale en butikk?

Når jeg skal kjøpe ny TV (plasma eller LCD) - er det noen butikker som dere vil anbefale ? Tenker på om (når?) noe går galt, fusker osv..

Erfaringer fra forskjellige butikker ?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp forsikring..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men snakker vi om sånn pixel forsikring - spesial i butikken ?

Og trenger man denne - eller er TVene så bra at de nå holder ?

Dekker for eks. forsikringene brent-inn bilde ? (om det tydelig)

/ Stig Henning

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - forsikring trenger du ikke.
    - kjøp tv-en i butikk som kjøper tv-er fra norsk eller nordisk importør, og dermed har hjemmeserviceavtale

utover det så blir alle tv-ene skrudd på samme sted stort sett, så det spiller liten rolle hvor du kjøper den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen eksempler ?..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Til tross for at det ikke samsvarer helt med hva du spør etter kunne jeg tenke meg å anbefale Elkjøp. Det er liten sjans for at garanti og service vil komme helt av seg selv med mindre du har flaks. Finnes mange gode folk i den kjeden også, selv om man ikke hører mye om dem. Hovedpoenget bak denne anbefalingen er kundegarantiene de stiller. I dette tilfellet særlig 30 dagers returrett.

Problemstillingen jeg ser for meg er pixelfeil som du kan ha fra dag en. Såvidt meg bekjent er det slik at dersom man har en død pixel må man bare akseptere denne. Det er først når man har 3 (ikke helt sikker, men et visst antall) pixler som henger sammen at man har et berettiget krav om at selger retter mangelen. Eller dersom det er flere døde pixler rundt om. Selv om det kanskje ikke er helt riktig, er det da mulig å benytte seg av 30 dagers returrett hos Elkjøp. Det får være opp til en selv å vurdere. I beskrivelsen heter det uansett grunn, du får pengene tilbake. For meg ville døde pixler være en god grunn.

Ellers har jeg opplevd mye god service på Elkjøp. Jeg legger til at jeg er av typen som kommer forberedt med forbukerkjøpsloven printet ut på forhånd. Jeg kommer ikke viftende med den. Misforstå ikke. Alle har lov til en sjanse til å yte service. Dersom de er motvillige ordner det meste seg når man tar opp papiret. Da er det lettere å fikse feilen enn å diskutere videre.

Dersom det er en feil vil tven bli sendt til det samme stedet som hos andre for service. Det beror på hvilket verksted "Tv-Merket" har avtale med. Selve ventetiden vil derfor ofte være lik. Jeg har hatt problemer med noen produkter jeg har kjøpt hos Elkjøp. Det har aldri vært noe problem å få med et låneprodukt. At servicen tar en uke har jeg skjønt er eventyr. Man må nesten regne opp mot 4 uker. Dette avhenger av verkstedet og i liten grad butikken man handler i.

Jeg vet at Elkjøp er en butikk som er elsket og hatet av mange. Vennligst ikke gjøre denne tråden til en "omg hate Elkjøp wtf". Jeg sier ikke på noen måte at service og garanti går som på skinner der. Likevel er det ikke det jeg forventer der. Derfor har jeg opplevd det slik at dersom man er innstilt på å gjøre litt selv kommer man godt ut av det. 30 dagers returrett ville vært et viktig poeng for meg pga pixler. En av grunnene til at jeg kanskje ikke hadde kjøpt den neste tven min på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng..
    Hmm.. jeg har faktisk vært inne på ideen å kjøpe 2 stk TVr, en Plasma og en LCD og ta de hjem i stua for å sammenligne. Deretter leverer jeg bare tilbake den jeg ikke vil ha.. (ettersom de har en slik bra 30dagers returrett)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du kjøper på expert, siba, elkjop eller euronics spiller ingen rolle. de selger sjelden parallellimporterte tv-er (det skjer at de gjør det, men det er heller unntaket enn regelen). finn en tv du liker, dra kortet og bli fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har hele tiden helt mot LCD.. men ettersom en rekke av forum gjengen her (dere) liker plasma så må jeg nesten få sett disse...

Og som flere skriver, tvn ser helt forskjellige ut i butikken og hjemme.. ettersom det er flom belysning i butikken

Jeg tenker jeg venter til noen kommer med tilbud igjen, spør dere og så løper jeg og kjøper

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •