Trenger HDMI-kabler av god kvalitet på 1-2m

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger HDMI-kabler av god kvalitet på 1-2m

Heisann

Har nylig fikset litt på underholdningskroken min og sitter pr. i dag med følgene relevante komponenter:

- Playstation 3
    - Xbox 360 Elite
    - Devnon AVR 2808
    - SAMSUNG LE46A676A1W

Det jeg dog ikke har tenkt mye på er kabler. Bruker den HDMI-kabelen som følger med Xbox 360en, samt en HAMA-kabel jeg kjøpte på Elkjip og en Argon 300.- kabel.

For meg har kabler vært kabler, men er litt usikker. Sliter til tider litt med signalene når jeg spiller av Blu Ray eller spiller spill på PS3en. Lurer på om det er kablene som streiker.

Noen ideer? Bør jeg kjøpe nye kabler?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stort sett noname kabler, men ikke lenger enn 3m, og de fungerer bra. Har PS3, HD-DVD, DVD spiller, Yamaha 1800 og Pana 50PX70.

Skal du investere i kabler så kan du kikke på eheitmann.no der er det OK priser, og mannen står inne for det han selger.

Om du sliter med PS3en kan du jo prøve en av de andre kablene på den og se om det fortsatter problemer.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ravn
    Heisann

Har nylig fikset litt på underholdningskroken min og sitter pr. i dag med følgene relevante komponenter:

- Playstation 3
    - Xbox 360 Elite
    - Devnon AVR 2808
    - SAMSUNG LE46A676A1W

Det jeg dog ikke har tenkt mye på er kabler. Bruker den HDMI-kabelen som følger med Xbox 360en, samt en HAMA-kabel jeg kjøpte på Elkjip og en Argon 300.- kabel.

For meg har kabler vært kabler, men er litt usikker. Sliter til tider litt med signalene når jeg spiller av Blu Ray eller spiller spill på PS3en. Lurer på om det er kablene som streiker.

Noen ideer? Bør jeg kjøpe nye kabler?
    De kablene holder i massevis så lenge de klarer 1080p,dumt og betale mer bare for utseendet

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldri hatt problemer med HDMI overføring, kanskje mest på grunn av de korte strekkene jeg har hatt, 1 meter

Tidligere brukte jeg medfølgende noname kabel på blant annet HD tuneren min, det var ikke noe problem. Men har nå gått over til Supra sine HDMI kabler i 1 meter, de er av meget god kvalitet og litt stiv i prisen. Betalte vel 499,- pr stk på Expert eller Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer en test på tv2 hjelper deg i morgen.dem skall teste om ekspertene klarer og se forskjel på billig og dyr hdmi kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •