Hjelp til prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til prosjektor

Hei folkens.
    Ser det er mye eksperter her, og etter ganske mange timer med googling så tenkte jeg at det kanskje var enklere å spørre dere om hjelp.

Ønsker å ha tv i stua mi, i tillegg til tv-stue. Alle som har samboer vet jo hvordan det der fungerer. Når man plutselig oppdager at man faktisk følger med på Hotel Cæsar, da er det på tide å finne seg en alternativ tv-kilde. :-D

Problemet er at jeg stua er litt sånn vanskelig å innrede, og jeg ønsker ikke å skru så mye i veggene siden det er et hus med mye rør og skjult anlegg i veggene.

Løsningen min er da er en Prosjektor med lerretet over peisen.( Kan vel nevne at den peisen ikke blir så mye brukt. Prosjektoren må da stå på en seksjon på ett litt lavere nivå enn lerretet. Avstanden blir 5 meter. Dette blir da et ganske så lyst rom siden det er en stue.

Sofaen blir ganske så nært lerretet siden den er midt i mellom prosjektoren og lerretet. Ca. 2,0 - 2,5 meter tenker jeg. Ønsker derfor ikke et stort lerret, mer sånn i størrelsen 50-60 ".
    Det tenkte jeg kunne henge i taket.

Det siste er da dette med lyd. Har tenkt mye på hvordan jeg kan løse dette. Kan liksom ikke la det henge ledninger over alt rundt peisen. Hadde håpet det kunne finnes ganske så nøytrale flate høytalere som var trådløse og som ikke krevde strømkabel.
    Vet ikke hvordan det blir med lydfølelsen med ett lerret der lyden kommer fra en annen del av rommet, derfor hadde jeg helst håpet det var en løsning på dette.

Tror og håper noen av dere kan komme med innspill, evt anbefale en god prosjektor og ett passende lerret til mitt bruk, og ikke minst har et forslag til dette med lyd..

Ser for meg rundt 8-10.000 kroner for prosjektoren.

Her er ett bilde av stua, sofaen blir ikke stående slik.

Evert Andreassen's Photos | Facebook

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jo en grei pakke som burde passe deg Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes
    Mvh bigtor

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes desverre ikke høyttalere som ikke krever noen form for kabel, trådløse høyttalere krever strøm. KEF sitt Wireless System er et veldig bra system, de har også små vegghengte høyttalere med samme type system innebygd.
    EDIT: Mulig det finnes høyttalere som går på batterier forresten...

Ellers har de vel eksperimentert med trådløs overføring av strøm ganske lenge nå, så kan jo evt. håpe på et gjennombrudd på den fronten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for begge svarene. :-D

Sjekket denne TW700, mistenkte at det var en sånn jeg måtte ha. Eneste som bekymrer meg litt er at en del klager på støy. Er litt spent om vi her snakker som om noen graver i hagen, eller om det er som ei mygg som flyr forbi vinduet:-D

Kan noen hjelpe meg å bruke den kalkulatoren ? Prøvde og det var ikke lett.
    5 meter mellom prosjektor og lerret, og en sitteavstand på 2-2,5 meter.

Hvilket lerret er vi på da?

Hjelpe meg hvor hjelpeløs jeg føler meg:-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evertn
    Tusen takk for begge svarene. :-D

Sjekket denne TW700, mistenkte at det var en sånn jeg måtte ha. Eneste som bekymrer meg litt er at en del klager på støy. Er litt spent om vi her snakker som om noen graver i hagen, eller om det er som ei mygg som flyr forbi vinduet:-D

Kan noen hjelpe meg å bruke den kalkulatoren ? Prøvde og det var ikke lett.
    5 meter mellom prosjektor og lerret, og en sitteavstand på 2-2,5 meter.

Hvilket lerret er vi på da?

Hjelpe meg hvor hjelpeløs jeg føler meg:-D
    Tw700 er såpass fleksibel med hensyn til størrelse i fra den avstanden du oppgir at det går mer på hvor stort bilde du vil ha:-) men jeg vil anbefale deg å ikke gå for et som er større en 100" og kanskje det beste i fra den avstanden du oppgir ca80" men igjen dette blir en smaksak.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Tw700 er såpass fleksibel med hensyn til størrelse i fra den avstanden du oppgir at det går mer på hvor stort bilde du vil ha:-) men jeg vil anbefale deg å ikke gå for et som er større en 100" og kanskje det beste i fra den avstanden du oppgir ca80" men igjen dette blir en smaksak.
    Tusen takk, Bigtor. Du har vært til stor hjelp

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback