Sonefri BD-spiller hos Coop til 1990kr - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 15 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 300
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg hatt denne spilleren noen uker, og selv om jeg har fått den til å fungere sonefritt (takk for hjelpen folkens) så synes jeg den er i overkant lunefull. Flere titler som gir meg problem (error, unknown format etc), for så å virke dersom en bare prøver om igjen noen ganger. Noen andre her som har tilsvarende erfaring?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av punerune
    Noen som vet noe om testen som ble gjort på landstreffet? Jeg tenker spesielt på decoding av TrueHD og DTS HD til analog utgangene?
    Ja, dette har jeg også ventet på. Spilleren hadde jo egen "stand" som også er med på den youtube filmen.
    Ingen fra Gausdal treffet som dissikerte spilleren, "fysisk" og "psykisk" ??

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt denne spilleren i en drøy uke nå for å se om det er en spiller jeg kunne tenke meg å leve med en stund. Konklusjonen er at det kan jeg ikke. Jeg kommer derfor til å benytte meg av Coop's 14 dagers returrett og returnere spilleren.

Her er de punktene som har vært plagsomme så langt:

1. Spilleren låste seg igår da jeg skulle spille av en Blu-Ray film. Måtte slå den helt av og på igjen..da fungerte den. :?

2. Dårlig IR-mottaker på spilleren gjør at man må peke veldig nøye med fjernkontrollen for at signalet skal bli mottatt (jeg bruker en Harmony universal fjernkontroll, så det er ikke fjernkontrollen som er problemet).

3. Spilleren reagerer tregt på kommandoer. Det føles som den hver gang tar en liten "tenkepause" før den utfører en kommando. Spesielt ved "spoling" fremover/bakover så er dette enormt irriterende! :evil:

4. Mye blå "harry-lys" i fronten på spilleren som gjør at den lyser opp som et juletre i kinomørket. Det er så ille at jeg måtte dekke til fronten på spilleren under filmvisning. Og dette tiltaket gjorde jo selvsagt ikke IR-mottakningen noe bedre.. :roll:

Jeg synes også at bildet virket litt "utvasket" i forhold til Panasonic DMP-BD30 som jeg hadde tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smar Club har nå spilleren på lager

Siste kundeavis hos SmartClub i Asker , reklamerer for spilleren til 1999,-

Palmedykker

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ja, dette har jeg også ventet på. Spilleren hadde jo egen "stand" som også er med på den youtube filmen.
    Ingen fra Gausdal treffet som dissikerte spilleren, "fysisk" og "psykisk" ??

det bli ikke gjort store tester på den spillern uten om den mini testen
    som ble lagt ut i treff tråden fra gausdal. som var på bilde biten..

troeen

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I menyen på denne spilleren er det noe som heter "Speakers". Og her kan man velge om Front, center osv skal være small eller large. Samt crossover fq til sub. Dette er jo ikke noe jeg ønsker at denne spilleren skal ta seg av. Har receiver til slikt. Men hva skal man egentlig gjøre med det? Det Er mulig å sette alt til "off", bortsett fra front. Er dette mest hensiktsmessig? Hva gjør egentlig spillere med lyden i denne sammenheng?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meny???

Får alle dere andre opp menyen når dere trykker på meny-knappen? Hos meg funker den ikke i det hele tatt :evil: uansett hvor/når jeg trykker "meny" så får jeg bare opp "prohibited". Dette irriterer meg grenseløst da et av kravene for BD profil 1.0 er jo nettopp java popup-meny. Jeg har vært ute for endel filmer som ikke har skjønt dette med popup-meny (spesielt norske utgivelser- Nordisk Film, Scanbox) men når spilleren ikke klarer å hente opp menyen i det hele tatt så er jo dette totalt lavmål.
    Jeg har sjekket med en annen som har samme spiller, han får opp meny, og vi har også samme firmware. Så det er heller ikke dette som er problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware-oppdatering

Spilleren jeg kjøpte klarte opprinnelig ikke å komme videre fra menyen i James Bond-filmene - som er sonefrie. Det har nylig kommet en firmware-oppdatering som fikser Java'n på Netlogic | BHD8866 [BHD8866]. Mac-brukere må laste ned UnrarX.app før de brenner disk-image'n med disk utility. Forøvrig har jeg testet både Sonys BDP-350 og Techsonic BHD8866 - Tecsonic'n er overraskende bra. Den er raskere til å laste diskene enn Sonys spiller og lager ikke plagsomt mye ulyd underveis. Det gikk helt fint å gjøre spilleren sonefri; Young Frankenstein spilte uten noe trøbbel. Bilde- og lydkvaliteten er veldig bra. Har tilkoplet spilleren til en Panasonic ikke-HD projektor med HDMI og til en Bose Lifestyle 18 hjemmekino med optisk kabel og alt fungerer tilfredstillende. Dette er hjemmekino til under kr 30 000, som virker mye dyrere. Og nå kommer Criterion med sine låste region A titler i desember - hele grunnen til at jeg kjøpte Tecsonic'n. Fjernkontrollen er skrot men fungerer greit dersom man kaster batteriene som fulgte med!

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig positivt at de kommer med firmware-updates. Det hadde jeg ærlig talt ikke trodd/forventet av en spiller kjøpt på Coop.

Men fant ikke noe content/fix-list. Er det bare en Java-fix eller er det mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware-oppdatering

Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Utrolig positivt at de kommer med firmware-updates. Det hadde jeg ærlig talt ikke trodd/forventet av en spiller kjøpt på Coop.

Men fant ikke noe content/fix-list. Er det bare en Java-fix eller er det mer?
    Det virker som om dette kun er en Java-fix - iallefall ingen merkbar IR-forbedring! Har merket under avspilling av filmer at det kommer et rosa glimt i hele bildet som varer et brøkdels sekund. Dette skjer kanskje et par ganger i løpet av en film. Noen andre som har opplevd det? Spekulerer i om det kan være ved lagendringer i disken. Jeg har spilleren koplet direkte til projektor for bilde da Bose mangler HDMI mulighet.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har spilleren min så og si tatt kvelden
    Jeg har brukt den veldig lite og har vært borte en 3 ukers tid nå, og når jeg kom hjem i går og skulle se Hancock så gikk alt til h%&&#$/%&.
    For det første, så har fjernkontrollen dauet, dette skulle da ikke være et problem da jeg har en Harmony MEN Harmonyen har hele tiden hatt problemer mot Scansonicen så det er bare noen av knappene som virker.
    Som om ikke dette var nok så hakker den på lyden HELE TIDEN nå også + som sagt tidligere i tråden, så virker ikke meny-knappen.

Nå er jeg rett og slett drittlei hele spilleren :evil: :evil: :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har dere selv å takke når dere kjøper et slikt drittmerke, da fortjener dere all motgangen som møter dere.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Dogs
    Dere har dere selv å takke når dere kjøper et slikt drittmerke, da fortjener dere all motgangen som møter dere.
    Oj :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.
    Du blir nok en berikelse for oss alle.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette var litt av ett første innlegg

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Velkommen til forumet.
    Du blir nok en berikelse for oss alle.

Hehe... Kongekommentar Jan

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja slik får man seg mange nye venner

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får en god kvalitetsspiller til rundt 3000 kr, og noen er da så dumme at de kjøper seg en søppelspiller til 2000 kr. Må da gå an å bruke hodet og tenke fornuftig. Jaja, den siste idioten er ennå ikke født.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tony is da MÆIN!

8)
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stadig på jakt etter nye venner?

Regner med at du har prøvd den siden du vet at det er en søppelspiller?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 7 av 15 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •