Sonefri BD-spiller hos Coop til 1990kr - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 300
    Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da jeg var innom Coop Sørlandsparken (Kristiansand) idag så stod det 10-20 spillere stablet opp på gulvet der. Jeg har ikke vært oppmerksom på denne spilleren før idag, men det virket litt interessant med en sonefri Blu-Ray spiller til denne prisen. Utseende var jo ikke var spesielt lekkert, men det kunne jo vært verre..

Synes også det var mye blå "harry"-lys. Noen som kan si meg om displayet/lysene kan slås av, eller i det minste dempes under avspilling av film? :???:

En liten ting til...Kan man sette sone A som "standard" valg, slik at den alltid starter opp med sone A?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant forresten litt mer info om spilleren her: Netlogic | BHD8866 [BHD8866]

..og noen bedre bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.. spilleren går tilbake til sone A..

Les tidligere innlegg.

Notera: Spelaren kommer automatiskt att gå tillbaka till region B vi Power ON ( Cold start )

Lysene kan ikke dempes, men skal sjekke skjema om d ekan evenetuelt dimmes med en motstand i serie med dioder.

I følge en ansatt hos Coop Oslo, var dette kun et "stunt" og vil ikke bli en modell som vil finnes som standard hos Coop. Noe som er rart siden Coop har fått eneretten på å selge spilleren i Norge.

På Coop i Oslo var det tomt og ikke ventet inn flere spillere. Stemmer dette er vel de få som fikk tak i spillere heldige mht sone a problematikken for de enkelte som har behov for det.

Palmedykker

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der jeg jobber (Coop Elektro) skal vi få inn denne spilleren om noen uker (lurer på om det ikke var uke 43) til samme pris, så den blir nok å få tak i etter dette "stuntet" til Obs også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Obs Harstad har flere spiller inne på lager til samme pris som tidligere.:-D

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rygge storsenter har mange stående.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har DinSide.no testet den:
    DinSide Bolig - Duell: Billig eller dyr Blu-ray?

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonefriheten nevner de ikke som positivt. Det var eneste grunnen til jeg kjøpte den iallefall.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Sonefriheten nevner de ikke som positivt. Det var eneste grunnen til jeg kjøpte den iallefall.
    Enig. Dette var 90 % av grunnen til at jeg kjøpte denne spilleren også. De nevner heller ikke at den kan bitstreame HD-lyd og at den kan sende bildet i 1080p24. Virker rett og slett ikke som de har testet noe særlig i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Enig. Dette var 90 % av grunnen til at jeg kjøpte denne spilleren også. De nevner heller ikke at den kan bitstreame HD-lyd og at den kan sende bildet i 1080p24. Virker rett og slett ikke som de har testet noe særlig i det hele tatt.
    Bitstreamer den DTS HD MA også, eller bare True HD og DTS HD? I følge spec på bildet postet lenger opp står det bare DTS HD.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Bitstreamer den DTS HD MA også, eller bare True HD og DTS HD? I følge spec på bildet postet lenger opp står det bare DTS HD.
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Tester deretter en sone B-disc, og prøver da likegodt en film med DTS HD MA, etter en liten tur innom setupmenyen på spilleren huker jeg av for bitstream HD under audiovalg. Og til min store overraskelse lyser da DTS HD MSTR opp på recieveren min
    Les hele innlegget til KIMSIZE her: http://avforum.no/forum/produkt-pris...tml#post997631

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva status er for oss med litt eldre receivere?

Vil den internt dekode HD-lyd og sende som MPCM? (slik som PS3)

PS3'en har jo en slik fin "display"-funksjon som viser datastrøm( Lyd i Mbps og Bilde i Mbps)
    Men det har ikke denne. Er det noen måte å teste om jeg faktisk får HD-lyden? (Foruten å bruke ørene :-) )

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Lurer på hva status er for oss med litt eldre receivere?

Vil den internt dekode HD-lyd og sende som MPCM? (slik som PS3)
    Jeg tror ikke at den dekoder HD-lyd. Den dekoder sikkert kun vanlig 5.1 DD og evt. DTS.

Hvis du har behov for "full pakke" med intern dekoding i Blu-Ray spilleren, så ville jeg ha satset på den nye Panasonic DMP-BD55: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1674

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Jeg tror ikke at den dekoder HD-lyd. Den dekoder sikkert kun vanlig 5.1 DD og evt. DTS.

Hvis du har behov for "full pakke" med intern dekoding i Blu-Ray spilleren, så ville jeg ha satset på den nye Panasonic DMP-BD55: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1674

Mnjaaa, tror ikke dette er helt korrekt. Som det står i infoen i bildene du selv har lagt til over, så skal jo spilleren kunne dekode True HD og DTS HD (ikke Master Audio) men siden spilleren ikke har noen form for display/"vis" funksjon og det bare kommer opp PCM i display på reciever, så får man jo ikke sjekket at dette faktisk stemmer på noe vis.
    Hvis man ikke da har noe form for måleutstyr.

Du kan jo sende en PM til Hygen Even, kanskje han kan være behjelpelig. Han har vel ganske god greie på disse tingene. (Og muligens noe avansert måleutstyr)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...det kan tenkes at du kan ha rett, og det er jo ikke noe som er bedre enn det!

Men full HD-lydpakke (7.1) får man uansett kun via HDMI med denne spilleren.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det blir en test av denne spilleren på landstreffet i Gausdal 3. - 5. oktober, nok en god grunn til å melde seg på

Kanskje det er mulig å teste det på landstreffet? Nå skal ikke jeg dit, men det hadde vært fantastisk om noen kunne komme med et endelig svar etter testen?

Newcomer FoneBone sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonebytte??

Hmm får ikke byttet til region A. Er det noen som kan spesifisere bruksanvisning litt? Den svenske veiledning sier bare at en skal åpne skuff - ikke varmstarte. Har prøvd begge deler uten hell. Under varmstart ved "welcome" blinker lampen til venstre - så lyser den fast et øyeblikk før "welcome" forsvinner. Er det en "tidsluke" for å taste 1 - 2 her?

Mulig dette også er avhengig av rett firmware, jeg har PKG_0_03_0482 på boksen min.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg så kan jeg åpne og trykke inn 1-2 når som helst, uavhengig om spilleren nettopp er slått på eller ikke. Fungerer også selv om det står en disc i spilleren.

Newcomer FoneBone sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KIMZIZE hvilken firmware har du? Og om jeg forstår deg rett kan du trykke 1 - 2 uansett hva display melder? Får du da en "done" melding etterpå?

EDIT:Snakket med Sverige som sier dette funker for alle firmware. Løsning her var 1. åpne skuff 2. taste 1,2 KJAPT.

Hurray!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om testen som ble gjort på landstreffet? Jeg tenker spesielt på decoding av TrueHD og DTS HD til analog utgangene?

Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •