Sonefri BD-spiller hos Coop til 1990kr - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 300
    Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter hva jeg hører nå, så har kineserne klart det igjen.

Gleder meg til å stikke innom Coop Obs, etter jobben

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren nyskjerrighet og med et ønske om en sonefri BD-spiller kjøpte jeg også denne modellen på lanseringsdagen 15. september. Byggekvaliteten er som tidligere omtalt så som så, men til å leve med til den prisen. Den høyfrekvente lyden som noen ganger oppstår, spesielt ved lasting av plate, er mindre sjarmerende. Normalt overdøves dette av lydnivået i rommet, men av og til kan jeg vagt høre antydningen av summingen i bakgrunnen ved avspilling.

De to første dagene har jeg testet flere filmer og jeg har vært fornøyd med det jeg har sett så langt. Men i dag da jeg spilte "Live in Dublin - Bruce Springsteen with the Sessions Band" merket jeg at bildet hakket noe?! Det var som om det manglet et eller flere bilder mellom to bilder slik at det manglet informasjon. Jeg avsluttet etter de fem første sangene. Håper noen kan sjekke dette hos seg selv. Først trodde jeg kanskje at jeg begynte å bli litt trøtt derfor testet jeg også på "Robbie Williams - Live at the Albert." Helt i starten av platen hvor kameraet sveiper over salen sliter spiller virkelig med panoreringen. Her var hakkingen udiskutabelt tydelig. Jeg har en Epson TW-600 som er native 720p og innstilling på spiller er 1080i.

Kan det være at jeg bruker feil innstillinger? Når jeg forsøkte med PS3 gikk panoreringen på "Live at the Albert" uten antydning til hakking. Jeg håper noen kan teste dette for jeg regner med det er andre som vurderer denne basert på pris og sonefrihet.

Edit:
    Problem løst. Begge BD'ene, som forøvrig er sonefri, er kjøpt fra USA. Ved å endre TV-type i menyen på spilleren fra PAL til NTSC forsvant hakkingen. Testing fortsetter...

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nevnte spilleren til broren min i går, og i dag kjøpte han den. Til å være så billig ser den overraskende bra ut. Fjernkontrollen er ikke tynn med vanskelige gummiknotter som jeg forestilte meg, faktisk ser den ut til å være en blanding av fjernkontrollen til Toshiba HD-EP35 og Sony Playstation 3. Jeg er faktisk litt imponert. Nå gjenstår det å se om den leverer det som betyr mest; bilde, lyd og kvalitet.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer jeg rett fra brodern, der spilleren er koplet til et 50" Panasonic plasma.
    Det er bare til å innse at den fungerer veldig fint. Som nevnt av andre høres det en motorlyd under lasting, noe som er mer sjarmerende enn sjenerende. Oppstartstiden er forbausende rask. Ikke like kjapp som PS3, men like rask som min egen LG BH100. Rettelse: Raskere!
    Broderens ett år gamle Yamaha DVD-spiller er tregere, dette ifølge ham selv.
    Vi testet Underworld og Windtalkers, begge på BD. Bildet er detaljert med stor dynamisk spennvidde, det gror ikke igjen selv i svært mørke scener på Underworld, og fremstår mer som en god analog filmrull enn et digitalt medium på Windtalkers, noe som er en god ting. Og da må den vel kunne sies å oppfylle kravene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jippi

Cars på TECSONIC BHD8866 rules.

Har noen faktisk spilt ren Region A Blu-Ray på denne spilleren?

Kersey

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kersey
    Cars på TECSONIC BHD8866 rules.

Har noen faktisk spilt ren Region A Blu-Ray på denne spilleren?

Kersey

Har testet bla Jumper, sone A,funker meget bra! Ingen prolem overhodet. Det er faktisk bemerkelsesverdig bra bilde og lyd av denne boksen..
    Designet er ikke av det store, men det gjør ingenting så lenge den leverer så bra som den gjør. Er meget spent på neste model!

Det er som samelikning stor forskjel på denne og de første billige dvd spilelre under 2000. De var markert dårligere enn brand spillere. Her er det jo komponenter fra bla Sony, BTC og Broadcom BCM7440P (som bla benyttes av Samsung BD-P1500).
    Sammeliknet Samsung BD-P1500 og TECSONIC BHD8866 på component og de var 100% identiske (På Scope).

I praksis så klarer jeg ikke å skille PS3 og TECSONIC BHD8866 på bilde på Sony KDV 40W2000, ei elelr på lyd via DA5300ES!

På DVD er oppskaleringen grei nok, dvs at Den skiller seg ikke noe videre fra PS3, mulig et par hakk bedre i detalj.

Fjernkontrollen er til prisen meget bra, har sett værre fra langt dyrere apparater.

Så får man se bort i fra et noe billig design og utseende, i mine øyne.
    Demtech spilleren (samme fabrikk og innmat)får et bedre design, når den dukker opp.
    Blu-ray.com - Blu-ray Players - DMTech

CD avspilling, musikk, forbigår vi vel i stillhet, er vel vi alle enige om?

Min konklusjon, til 1990,- ingen betenkeligheter med å annbefale produktet.

Palmedykker

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Sonespørsmål

[QUOTE=Palmedykker]Har testet bla Jumper, sone A,funker meget bra! Ingen prolem overhodet. Det er faktisk bemerkelsesverdig bra bilde og lyd av denne boksen..

__________________________________________________ ____

Tusen Takk, Palmedykker. Min første Sone A tittel (Jumper) bestilt.

Trykker man først "1" og så "2", for å få sone A?

Kersey

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt et eksemplar her hjemme til test og må si jeg er meget imponert. Testa bildekvaliteten på blooddiamond og testa endel SD dvder og må si den gjorde jobben bra på begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Kersey]
    Sitat Opprinnelig postet av Palmedykker
    Har testet bla Jumper, sone A,funker meget bra! Ingen prolem overhodet. Det er faktisk bemerkelsesverdig bra bilde og lyd av denne boksen..

__________________________________________________ ____

Tusen Takk, Palmedykker. Min første Sone A tittel (Jumper) bestilt.

Trykker man først "1" og så "2", for å få sone A?

Kersey

BluRay Region ”B” är för inställd, För Region kod se nedan:

1. Öppna skivsläden, vent til den viser teksten "Welcome"
    2. tryck 1,2 med nummer knapparna på fjärrkontrollen för att ändra till region A
    Det kommer att visas <DONE> i VFD displayen när det är klart
    Notera: Spelaren kommer automatiskt att gå tillbaka till region B vi Power ON ( Cold start )
    För DVD så är spelaren satt i Region fri mode vid leverans

Husk å sette spilleren i NTSC system i settup, den spiller av platene bedre, uten rykking ved panorering.

Palmedykker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne spilleren på fredag. Testet den da med flere blu ray-filmer og standard dvd-filmer, og alt fungerte fint. Slo på spilleren nå, og "welcome" teksten kom opp i displayet og Tecsonic-logoen kom opp på skjermen. Skuffa åpnet seg og alt virket normalt helt til spilleren begynte å lese filmen. Da gikk skjermen i sort, all tekst forsvant fra displayet og det begynte å blinke et blått lys i selve blu-ray logoen på skuffa. Prøvde å slå av spilleren både med fjernkontrollen og av/på knappen uten resultat. Tok da stømmen på spilleren, men også det uten resultat, kun det samme blå lyset som blinker. Noen som har vært borti noe lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palmedykker

CD avspilling, musikk, forbigår vi vel i stillhet, er vel vi alle enige om?

Palmedykker
    Det ville vært interessant om noen kunne fortelle litt om CD-avspilling også. Kan den erstatte en normal CD-spiller på brukbart vis? Dvs. kan man enkelt spille av en CD uten å skru på tven?

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsse
    Kjøpte denne spilleren på fredag. Testet den da med flere blu ray-filmer og standard dvd-filmer, og alt fungerte fint. Slo på spilleren nå, og "welcome" teksten kom opp i displayet og Tecsonic-logoen kom opp på skjermen. Skuffa åpnet seg og alt virket normalt helt til spilleren begynte å lese filmen. Da gikk skjermen i sort, all tekst forsvant fra displayet og det begynte å blinke et blått lys i selve blu-ray logoen på skuffa. Prøvde å slå av spilleren både med fjernkontrollen og av/på knappen uten resultat. Tok da stømmen på spilleren, men også det uten resultat, kun det samme blå lyset som blinker. Noen som har vært borti noe lignende?

Sikker på at tven din ikke stiller seg tilbake til en annen utgang siden han ikke får videosignal når BD lastes opp på spilleren.

Har du sjekket manualen? kansje det står noe der.

har foresten kjøpt denne selv, og får ikke testet på projektoren siden den knelet her igår, men prøvde på bruttern sin 32" lcd tv. å DÆVEN så mye bedre bildet blir, du kan se vannet glinse, du kan nesten se på trær og blader at forosyntesen er igang, alt blir helt klart.

å når forskjellen er såppas stor på en 32" lcd tv, så kan jeg ikke vente å se hva den gjør med et 90" bilde:O

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en ting.
    Hvorfor lager ikke bare alle produsenter spillerne sine sonefrie?
    Er vel mye lettere og selge dem da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Sikker på at tven din ikke stiller seg tilbake til en annen utgang siden han ikke får videosignal når BD lastes opp på spilleren.

Har du sjekket manualen? kansje det står noe der.

har foresten kjøpt denne selv, og får ikke testet på projektoren siden den knelet her igår, men prøvde på bruttern sin 32" lcd tv. å DÆVEN så mye bedre bildet blir, du kan se vannet glinse, du kan nesten se på trær og blader at forosyntesen er igang, alt blir helt klart.

å når forskjellen er såppas stor på en 32" lcd tv, så kan jeg ikke vente å se hva den gjør med et 90" bilde:O
    Har sjekket manualen, men finner ingenting der. Tven skifter ikke utgang, men jeg får statisk støy på tv-signalet i takt med det blinkende lyset på spilleren. Ser ut som det kan bli en reklamasjonstur på Obs i morgen....

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Søppel

Hadde den i en dag , men heldigvis fikk jeg returnert den. (Skjønner ikke at jeg så på dette S......)
    F. F.... for noe drit.
    Kom igjen folkens, vær ærlig, den er stygg (faktisk noe av det styggeste jeg har sett), merket klinger liksom ikke, den bråker, byggekvaliteten er lavmål etc.
    Dette er definitivt IKKE noe å sette i "rekket"

I mine øyne og ører går IKKE dette under HIFI men B...

Blu-ray fortjener bedre enn dette, basta.

VÅKN OPP

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Hadde den i en dag , men heldigvis fikk jeg returnert den. (Skjønner ikke at jeg så på dette S......)
    F. F.... for noe drit.
    Kom igjen folkens, vær ærlig, den er stygg (faktisk noe av det styggeste jeg har sett), merket klinger liksom ikke, den bråker, byggekvaliteten er lavmål etc.

VÅKN OPP

Konstruktiv kritkk er alltid godt å ta med seg.... :neutral:

Palmedykker

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    å DÆVEN så mye bedre bildet blir, du kan se vannet glinse, du kan nesten se på trær og blader at forosyntesen er igang, alt blir helt klart.

I forhold til hva? Hva er det du sammenligner med? Kanskje greit å nevne det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Ikke så stygg

F. F.... for noe drit.

VÅKN OPP
    __________________________________________________ ___________

Ja vel, så du liker den ikke. Greit nok...Men

Hva er alternativene???

Den gir et bilde som er på høyde med Ps3
    Den har analoge audio utganger som jeg trenger til min Rsp1098
    Den er sonefri som vi alle trenger.

Jeg spør igjen: Hva er alternativet???

Kersey

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F. F.... for noe drit.

VÅKN OPP

jeg forstår godt at folk vil ha bedre design den det du får fra den bluray spilleren, for designet er ikke så veldig bra.

Så hvis det er ditt hovedkritterie, at designet skal være bra, så er kansje ikke det så veldig bra valg å gå for denne.

Men hvis vi snakker om valuta for penga her så er det ganske utrolig hva den spilleren her går for.

Lyd og bilde kvaliteten på den er jo kjempebra, så hva er så spesielt å utsette utenom designbiten?

Hvis du sammenligner denne spilleren mot andre BD spillere, så får du ganske mye.

At si at den ikke fortjener å stå blandt Blurayspillerne er tullball, det gjør den uten tvil. Den kan nok ikke matche seg mot toppspillerne, men så kan ikke Eltax matche seg med Martin Logan heller.

PS: du kan alltids få tak i rack med dører :P

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    I forhold til hva? Hva er det du sammenligner med? Kanskje greit å nevne det?
    Nå er jeg vandt til å bruke Xbox360 som dvd spiller som media-avspiller, så overgangen blir stor da, selv er jo ikke akkuratt Xbox360 den beste dvd spilleren heller etter min mening.

Så å gå fram en bråkete jetmotor som Xbox360 til en snerten liten perle som er (iallefall i mine ører) stille som en mus, det er Bærre lækkert!

Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •