Sonefri BD-spiller hos Coop til 1990kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 300
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DTS-HDMA er ikke et must, da DTS-HR vil holde for de aller fleste. At den ikke har 1080/24p er kanskje litt dumt, siden de fleste FullHD-skjermene støtter dette. Samtidig er det mange (de fleste sikkert) som kun har HD-Ready, og da skulle det vel ikke ha noe betydning, kanskje.

Men for all del, en sonefri BD-spiller til 1990,- som loader raskt og gir såpass mye bedre lyd og bilde ift DVD; hva mer kan en ønske seg på dette stadiet
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    At den ikke har 1080/24p er kanskje litt dumt, siden de fleste FullHD-skjermene støtter dette.
    Nå har vel ingen bekreftet eller avkreftet at den støtter 1080/24P? At det står "- Max Resolution: 1080P @ 60Hz" betyr ikke at den ikke støtter 24P.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Coop Obs! på Løren i dag primært for å ta en titt på filmutvalget siden jeg har spiller fra før, men gikk bortom for å se på spilleren når jeg først var der. Kunne ikke se at de hadde den koblet opp eller pakket ut noe sted, men tok et par bilder av esken:

Sonefri BD-spiller hos Coop til 1990kr-coop_bd1-jpg

Sonefri BD-spiller hos Coop til 1990kr-coop_bd2-jpg

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min nye multiregion BD spiller trenger jeg bare å taste èn gang for å skifte sone henholdsvis 1, 2 eller 3 på fjernkontrollen når den står i standby, slå deretter på spilleren, og vips... sonen man ønsker. Regner med at det ikke tar så lang tid får man slipper "kodefrie" multispillere.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns faktisk at den gruser flere andre spillere som er på markedet på utseende iallefall... blir spennende å høre noen tilbakemeldinger på bilde/lyd-kvaliteten!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    På min nye multiregion BD spiller trenger jeg bare å taste èn gang for å skifte sone henholdsvis 1, 2 eller 3 på fjernkontrollen når den står i standby, slå deretter på spilleren, og vips... sonen man ønsker. Regner med at det ikke tar så lang tid får man slipper "kodefrie" multispillere.
    Er den slik orginalt eller er den modifisert?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Er den slik orginalt eller er den modifisert?
    Er modifisert, kjøpte den via Stegen Electronics i Nederland.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd denne litt, første inntrykk:
    Informasjonen på esken/bruksanvisningen er noe mangelfull, jeg lurte svært på om denne kunne sende alle HD-lydformatene som bitstream, men dette stod det ingenting om. Selve byggekvaliteten på spilleren er så som så, man merker at den er billig men det duger helt greit. Designet er ikke så gale, selv om jeg syns det er litt mange lys i front. Oppstarttiden er ganske midt på treet, langsommere enn ps3en min (men det var vel bare forventet) men raskere enn flere bd-spillere/hd-dvdspillere jeg har prøvd. Drevet bråker endel under oppstart men er stille under avspilling, maskinen har heller ikke noen vifte så jeg syns dette er mer enn godkjent.
    Fjernkontrollen derimot er jeg ikke særlig begeistret for, den er rett og slett svært dårlig. Jeg må flere ganger strekke armen i hytt og pine og peke intenst mot spilleren for at den skal reagere. Så hvis man har en programerbar fjernkontroll så er det absolutt å foretrekke.

Kjør film.
    Jeg prøver først å spille av en sone A disc (Crank) men får kun opp samme feilmelding ang. sone som jeg har fått opp på andre sone B-spillere. Dette gjentar seg ved testing av flere sone A-discer. Det står heller ingenting om hvordan man kan skifte sone i den medfølgende bruksanvisningen (som faktisk er på norsk). Tester deretter en sone B-disc, og prøver da likegodt en film med DTS HD MA, etter en liten tur innom setupmenyen på spilleren huker jeg av for bitstream HD under audiovalg. Og til min store overraskelse lyser da DTS HD MSTR opp på recieveren min . Det er for min del et kjempepluss. Vær dog obs på at den har kun interne dekodere for DD True HD og DTS HD så hvis du ikke har en reciever som kan dekode HD-lyd, så får du ikke full pakke.
    Etter noen testscener med diverse Fox-titler sier jeg meg mer enn fornøyd med lyden, det er godt mulig det er Placebo-effekten som kommer krypende, men jeg innbiller meg ihvertfall at det er litt mer trykk i lyden via bitstream til reciever enn hvis jeg lar ps3en dekode lydsporet.

Over til bilde.
    Inne på oppsettmenyen finner jeg en funksjon som heter filmmodus ifølge bruksanvisningen gir dette 1080p med 24 bilder i sekundet, dette har jeg desverre ikke mulighet til å teste da jeg ikke har skjerm/projektor som takler dette, men hvis det stemmer så er det enda en stor%

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre mer om denne! Er et par konserter jeg ønsker meg som er sone A.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du snakker om sone 1, 2 og 3, altså DVD?
    Hva med region A og B for BD?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Det eneste som irriterer meg er dette med sonefriheten, hvor er den?
    Prøvde å google litt men finner ingenting. Hvis noen andre finner noe info om dette, send meg gjerne en PM. Var liksom halve vitsen at den skulle være sonefri.
    Vet ikke om dette fungerer, men du kan jo prøve trikset som er på min spiller. Når spilleren er i Standby, trykk da tallet -1- for sone A og slå deretter på spilleren. Verdt å prøve iallefall.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er modifisert, kjøpte den via Stegen Electronics i Nederland.
    Ok, men hva har så det med denne tråden å gjøre?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Du snakker om sone 1, 2 og 3, altså DVD?
    Hva med region A og B for BD?
    Spilleren er sonefri på dvd, altså uansett hvilken dvdsone filmen har, så er det bare å sette den i spilleren, og den velger sone selv. Altså _sonefri_
    På BD må jeg trykke henholdsvis 1, 2 eller 3, som tilsvarer A, B og C på BD. Dette må jeg trykke når spilleren står i standby, og når jeg slår på spilleren, er sonen satt, altså som _multiregion_

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette fungerer, men du kan jo prøve trikset som er på min spiller. Når spilleren er i Standby, trykk da tallet -1- for sone A og slå deretter på spilleren. Verdt å prøve iallefall.
    Prøvde dette, virket ikke

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Ok, men hva har så det med denne tråden å gjøre?
    Ingenting, bare svarte på spørsmålet fra aleksander8 som spurte: Er den slik orginalt eller er den modifisert? og det _kan_ hende Coop-spilleren har samme måte for å sette soner, slik som min har, som jeg nevnte i et annet inlegg her. Bare et tips fra min side.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Prøvde dette, virket ikke
    Da synes jeg COOP skal finne dette ut, siden dem reklamerer med en sonefri BD spiller.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør de egentlig det??? Jeg så igjennom reklamebladet deres, står ingenting om det der. Sonefriheten har jeg kun lest om via andre nettsider.
    MEN en av selgerne sa uansett til meg at den var sonefri, så jeg får bare håpe på det og høre med de i morgen.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det håper jeg virkelig.
    for tilbud som dette kan gjøre slik at resten av folket faktisk kommer etter (ink. meg).

gleder meg til å se hva du får av svar KIMSIZE post når du vet noe mer.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fin review Ble litt sugen på denne saken selv nå.. virker lovende at den sender rubbel og bit bitstream?

Velge sone:

Blu-ray-spiller til 1990,–

Nederst i artikkelen står det:

– TECSONIC BHD8866 er altså sonefri. Er det en enkel sak å skifte sone?
    – Som de fleste DVD-spillere er nå, er den sonefri for DVD fra fabrikk. Ved avspilling av en asiatisk eller amerikansk BD-plate med sonekode, trykker man bare inn en tresifret kode, og platen kan da avspilles. Den leveres dog innstilt på den europeiske sonen. Vi tror at den er sonefri er et stort pluss, i tillegg til prisen også da selvsagt, sier Netlogics Thomas Hernelind.

3-sifret kode?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg, ps. glemte å nevne i "minitesten" min at spilleren har også 5.1 analog utgang.

Side 2 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •