Sonefri BD-spiller hos Coop til 1990kr - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15
Viser resultater 281 til 300 av 300
    Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tecsonic spilleren har IKKE intern dekoder for HD-lyd, så du vil ikke få HD-lyd ut fra de analoge utgangene på spilleren.

HD-lyd fra Tecsonic spilleren får du kun ut som bitstream via HDMI-kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja var nok det jeg mistenkte Jaja, da har jeg enda en god grunn til å oppgradere recieveren

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Region 1 Dårlig etter Javafix

Hei !

Min Tecsonic spilite ikke region 1.
    Jeg inn med javafix fra Netlogic | BHD8866 [BHD8866]
    Power av/på på spilleren.
    Region 1 filmen (home du kan se den her:YouTube - homeproject's Channel
    i HQ, SE DENNE FILMEN !)
    Filmen spiller men hakker/er treg og det virker som drivverket henger etter, det går tydelig hele tiden. Noen som har forslag ?
    Kan det være at filmen er så ny (sommer 2009) at spilleren burde få en enda nyere java-fix ? 12 trikset og 45 funker bra (må bare være rask på tastene) (12 gir 1, 45 gir 2 med skuffen ute)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må sette den til NTSC når det spilles av sone1/A filmer, for best mulig bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spiller sone 1 og 2 utmerket etter Java fix

Nå spiller den sone 1 og 2 uten problem og uten 12 og 45 trikset !

Newcomer NightAvatar sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rubina, er det en ny Javafix som fikser dette? Hvordan vet du det? Er du sikker på at de filmene du har prøvd ikke var "region free" fra før? Mange filmer kjøpt i USA er ikke blokkert for andre regioner. De fleste er faktisk ikke det. Det er stortsett Disney, Fox og Lionsgate som sperrer for andre soner mens Universal, Sony, Paramount, Warner Bros etc pleier å la være.

Jeg har nå testet flere filmer og har følgende problemer:

1) Basic Instinct (USA version) spilles ikke i det hele tatt. Får ikke melding om feil region - den lader inn filmen og forsøker å spille den men bildet til menyen er hakkete og stopper (blir til svart) etter 2-3 sekunder.

2) Watchmen - Directors Cut (USA kjøpt, men region free) spiller filmen fint men ikke den kule "Maximum Movie Mode" som var en stor del av grunnen til at jeg kjøpte den - maskinen fryser opp når jeg prøver. Krever den en 2.0+ maskin?

3) Noen filmer spilte ok men viste hakker eller "artifacts" 2-3 steder under filmen. Vet ikke om dette er en feil i de respektive disker eller om det er maskinen. Tror det er maskinen fordi jeg prøvde 2 versjoner (2 forskjellige bd av samme film) av "The Longest Day", kjøpt fra Play.com (altså, ikke NTSC) og begge to hadde nøyaktig samme "artifacts" på samme sted i filmen. Det var så pass "obvious" at jeg er 100% sikker på at de ikke skal være der - ellers hadde flere reviews nevnt bilde-kvalitetsproblemer, men alle jeg har lest skryter om denne filmen som få andre har klart å matche, kvalitetsmessig.

Filmene som har "hakket" eller vist "artifacts" (små firkanter, eller farge - blått eller svart - over deler av bilde i noen sekunder) er følgende:

* The Day The Earth Stood Still (2009) - kjøpt i USA
    * The Longest Day - Kjøpt i UK
    * Doubt - USA
    * The International - UK
    * Daredevil - USA
    * American Psycho - USA
    * Milk - USA

Mener å huske at disse også hadde 1-2 sekunder med artifacts men jeg er ikke 100% sikker da jeg har sett så mange filmer nylig og alle begynner å gå i hverandre...

* Nightmare Before Christmas - USA
    * Coraline - USA

Disse har jeg IKKE hatt noen problemer med - de har spilt helt fint:

1. Eyes Wide Shut *
    2. Sunshine *
    3. Labyrinth
    4. King Kong (2005)
    5. Zulu
    6. Mongol - The rise of legend Genghis Khan
    7. Glory
    8. Underworld trilogy box-set (all three films)
    9. Woodstock UCE: 40th Anniversary (2-discs)
    10. Yes Man
    11. Pineapple Express
    12. Body Of Lies
    13. Twilight
    14. Speed Racer
    15. James Bond: Quantum of Solace
    16. Max Manus
    17. Disney's Pinocchio: Platinum Edition (2 Discs)
    18. Disney's Sleeping Beauty: 50th Anniversary Edition (2 Discs)
    19. Valkyrie
    20. Australia
    21. Gran Torino
    22. W. (George W. Bush)

*Alle er Region B (Europe) eller Region Free utenom de 2 første som er Region 1 (USA)

Er det flere som kan bekrefte lignende spille-problemer med maskinen?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hei

Skal til å forsøke meg på en oppgradering av programvaren på denne spilleren, pga at den "henger" seg litt opp ca. halv veis inn i DVD-filmer.
    Er det da bare å utføre den siste oppgraderingen fra 01.09, eller bør jeg starte på toppen av listen av oppgraderinger?:?:

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Skal til å forsøke meg på en oppgradering av programvaren på denne spilleren, pga at den "henger" seg litt opp ca. halv veis inn i DVD-filmer.
    Er det da bare å utføre den siste oppgraderingen fra 01.09, eller bør jeg starte på toppen av listen av oppgraderinger?:?:
    Det er bare å bruke den nyeste firmwaren (01.09). Jeg gjorde dette selv for 2 dager siden, uten noen problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig kjøpt Tecsonic BHD8866. Etter å ha koblet den til, så skulle jeg inn i oppsettmenyen men kommer absolutt ingen vei. Når spilleren blir slått på, så kommer "tecsonic" opp og fyller tvskjermen i 10-15 sekunder - etter det tar ikke tvèn imot noe signal fra spilleren. Jeg kan trykke "setup" knappen på tecsonic-fjernkontrollen til jeg blir blå, men får ingen meny opp/signal på skjermen. Forøvrig heller ingen bekreftelse/reaksjon fra displayet på spilleren om at den mottar noen kommando. Noen som kan hjelpe med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en slik spiller i hus. Kjøpte brukt fra en medlem her. Er kjempefornøyd med spilleren!
    Siden denne ikke støtter DTS HD Master audio (ikke som jeg vet i alle fall, mulig noe software oppgradering som kan gjøre dette?)
    Siden jeg kjøpte den brukt så har jeg ikke opplevd noe tull med spilleren min. Enkelt å skifte sone. Og henger seg ikke opp.
    Men kan noen fortelle meg hva siste oppgradering som har blitt gitt ut? En ting til, jeg sender signalet via HDMI som PCM 5.1 til min reciever. Åssen blir det dersom jeg setter i en film og velger DTS HD Master audio. Får jeg ikke lyd da?
    Eller endre spilleren lyd formatet til noe annet? Noe som vet for sikkert?...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman

HD-lyd fra Tecsonic spilleren får du kun ut som bitstream via HDMI-kabel.
    Og dette er du sikker på?
    Hva er da PCM 5.1 og PCM stereo? Som er et annet alternativ. Er ikke dette også HD lyd?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke spilleren støtter DTS HD MA så får du bare vanlig DTS hvis du velger å la spilleren dekode.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å lese tråder som denne. Og jeg skal vedde på at de kinesiske eierne hos Tecsonic også ler seg halvt i hjel mens de gnir seg i hendene på vei til banken.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Palmedykker]
    Sitat Opprinnelig postet av Kersey

BluRay Region ”B” är för inställd, För Region kod se nedan:

1. Öppna skivsläden, vent til den viser teksten "Welcome"
    2. tryck 1,2 med nummer knapparna på fjärrkontrollen för att ändra till region A
    Det kommer att visas <DONE> i VFD displayen när det är klart
    Notera: Spelaren kommer automatiskt att gå tillbaka till region B vi Power ON ( Cold start )
    För DVD så är spelaren satt i Region fri mode vid leverans

Palmedykker
    Hurra - oppskriften til palmedykker funker fortsatt. Takk - endelig fikk jeg sett Peter Gabriel - Growing Up Live. Men dvd er ikke satt regionfri på min spiller...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjæææælp!

Er ny her på forumet og har da problemer med min BD spiller. Har alle "symptomene" som beskrevet her inne. Mister lyd og bilde hakker midt i filmen. (AVATAR)
    Får ikke spillt Sherlock Holmes i det hele tatt.

Link til firmware og javafix funker ikke og lurer på om noen kan hjelpe meg??

Spiller har nesten ikke blitt brukt. Og nå funker den nesten ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ollie4u
    Er ny her på forumet og har da problemer med min BD spiller. Har alle "symptomene" som beskrevet her inne. Mister lyd og bilde hakker midt i filmen. (AVATAR)
    Får ikke spillt Sherlock Holmes i det hele tatt.

Link til firmware og javafix funker ikke og lurer på om noen kan hjelpe meg??

Spiller har nesten ikke blitt brukt. Og nå funker den nesten ikke.
    Drivere finnes her: BLU-RAY

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir faktisk overrasket når slike produkter overhodet virker i det hele tatt.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Boondock Saints (region A) ville heller ikke spille hos meg, etter jeg oppdaterte funket den med en gang, når jeg trykket play så lastet den og kom tilbake på menyen igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Heisann, poster dette på nytt i denne tråden også, da det var 15 sider med poster her, større sjanse for at mange folk leser den da:

Heisann, er på jakt etter firmware-update til denne spilleren. Har vært på nettsidene til netlogic.se, men det virker som om selve filene er tatt bort, selv om linkene står der fortsatt. Er det noen har som har dette liggende på sin pc og har mulighet til å maile til meg, eller legge ut på nettet på annen måte? Tipper det er flere enn meg som er på utkikk.

Skrev først til coop sin kundestøtte, men siste svar var:
    "Det finnes ingen og netlogic har lagt ned siden. Beklager. Reklamer der du har kjøpt produktet så får du (kanskje ) pengene tilbake eller byttet produktet"

så spurt jeg om de ikke kunne høre med netlogic om det kunne skaffes, om det kanskje skyldtes en datafeil hos de eller noe. Jeg ser ingen grunn for at de skulle ta den bort fra nettsidene sine. Så kom dette:
    "Har FÅTT beskjed oat NLOGIC ikke skulle legge ut flere oppdateringer på denne modell Fordi vi reparerer og fikk beskjed at RESERVEDELER OG SW/FW ikke lenger kan skaffes".

...FW finnes jo, trenger ikke skaffes!
    Håper virkelig at noen har noe liggende lagret

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic

...FW finnes jo, trenger ikke skaffes!
    Håper virkelig at noen har noe liggende lagret
    Joda, jeg har , tror jeg de siste som de la ut i 2009, filene er lagret her på min server 25.5.209.. jeg kan sende de se min adr på PM....

Side 15 av 15 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •