Sonefri BD-spiller hos Coop til 1990kr - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 300
    Newcomer NightAvatar sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dette kan jeg nå også bekrefte

Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    merklig...med sone1 firmware fungerer sonefri bluray og sone 1 dvd , men ikke sone 2 dvd hos meg

Noe atle78 også bekrefter

skjønner ikke at det skal/kan være noe forskjell hos deg
    Dette kan jeg nå også bekrefte. Var litt for rask når jeg trodde alle DVD'ene mine fungerte. Var sikker på at hvis den spilte sonefri på BD-filmer ville den også gjøre det med DVD. Hvorfor gjør den ikke det???

Er det noen som har klart å få spilleren HELT sonefri? I så fall HVORDAN???

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg virkelig lei denne dritten!

Etter anbefalling av Kewell79 og atle78 oppgraderte jeg til Javafix update og da stanset spiller å være sonefri. (Thanks guys!)

Da prøvde jeg å "oppgradere" igjen til Tecsonic_BHD8866_DVD_region_1firmware men spilleren er fortsatt ikke sonefri - selv om den var det sist jeg oppgraderte den til den samme filen!

Har også prøvd å nedgradere tilbake til original firmware (Orginal firmware OKTOBER- 08), og så opp til region_1firmware. Men det hjelper INGENTING!

Nå har jeg intet annet valg enn å levere drittspilleren tilbake til butikken! Skal prøve det tirsdag (mandag er helligdag) og skrive resultat her.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært i butikken og fikk (heldigvis) levert tilbake maskinen og fått tilbake pengene (kr 999,-). Grunnen til at det gikk greit var sannsynligvis at maskinen, esken, papirene, fjernkontroll, alt så helt ny ut og plasten var ikke tatt av maskinen eller fjernkontroller. Jeg hadde også (selvsagt) kvitteringen og hadde kjøpt det for under 2 uker siden.

Regner ikke med at det går like bra for andre - unntaket de som er så pass forsiktig med esken og maskinen, etc at det ser like ny ut som dagen de kjøpte den.

Jeg så etter maskinen i hyllene men det så ut til å være utsolgt der (Obs! Lillestrøm).

Min konklusjon er at denne er en "grei" BD-spiller til den prisen (under tusen kroner!) men fungerer IKKE som sonefri og bør ikke kjøpes av de som ønsker det.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et dumt spørsmål....men du vet at du må trykke 1 og 2 på fjernkontroll for å skifte sone på blu-ray?

skal teste mer i dag og se hva jeg får spilt av med javafix og hva som skjer når jeg prøver region 1 firmware igjen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet i dag med javafix firmware:

testet først Blu-ray, nyeste james bond sone B: Fungerte OK
    Crank Sone A : Fungerte OK ( måtte velge med trykk 1 og 2 på fjernkontroll for å aktivere sone A)

testet så House sone 2 dvd, det funket ikke, slo da av power knapp og startet opp igjen, DA fungerte det

testet Firefly sone1 dvd, fungerte OK, men måtte også taste 1 og 2 på fjernkontroll, )

På firmware som følgte med out of the box, der fungerte sone 1 uten å taste inn sonefri kode mener jeg å huske.........

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg trykket 1, og 2 på fjernkontrollen.

Må innrømme at jeg ikke skrudde maskinen helt av (med knappen bak) mellom oppgraderinger men jeg trodde ikke det var nødvendig. Burde ha prøvd det før jeg ga opp helt, men nå er det for sent.

Var forresten på Obs! Lillestrøm igjen i går og da hadde de MANGE av disse spillere igjen til 999,-

Selv er jeg ferdig med den. Alt for mange problemer med noe som i utgangspunktet burde fungert "out of the box" som sonefri.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightAvatar
    Ja, jeg trykket 1, og 2 på fjernkontrollen.

Må innrømme at jeg ikke skrudde maskinen helt av (med knappen bak) mellom oppgraderinger men jeg trodde ikke det var nødvendig. Burde ha prøvd det før jeg ga opp helt, men nå er det for sent.

Var forresten på Obs! Lillestrøm igjen i går og da hadde de MANGE av disse spillere igjen til 999,-

Selv er jeg ferdig med den. Alt for mange problemer med noe som i utgangspunktet burde fungert "out of the box" som sonefri.
    Skjønner ikke helt hvorfor du har problemer.
    Jeg installerte jo region 1 firmware som da selvfølgelig ikke sone 2 filmer funka under. Installerte da igjen javafixen og alt fungerer perfekt. Må som regel trykke 1 og 2 når jeg skal kjøre sone 1 filmer, men det har jeg alltid måttet gjøre. Jeg syns detta er en suveren maskin til den prisen og vurderer også å kjøpe en til soverommet. Eneste kjipe er at den er helt elendig når man skal spole fram eller tilbake.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M å si det plager meg litt at jeg er "den eneste" som ikke har fått dette til å funke riktig. Jeg lurer (nesten) på om jeg kjøpte en "faulty" maskin men tørr ikke prøve meg med en ny en i tilfelle det blir AKKURAT de samme problemene igjen!

Det ENESTE jeg kan si at jeg ikke forsøkte var å skrue av maskinen med knappen på baksiden, skrue den på igjen, og så prøve de forskjellige BD'ene og DVD'ene.

Det jeg sikkert vet er at jeg oppgraderte firmware 100% etter instruksene fra produsenten. Det sto ingenting om at man måtte skrue av maskinen. Da regner jeg med at det ikke var nødvendig. ???

Uansett, som du sier er den annoying med rewind, fast-forward if mange andre enkle-funksjoner som den burde klare mye bedre.

Jeg venter heller på en ordentlig spiller som Panasonic's 35, 55 eller 60 - eller noe helt annet - som kommer (eller kan gjøres) region free...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter heller på en ordentlig spiller som Panasonic's 35, 55 eller 60 - eller noe helt annet - som kommer (eller kan gjøres) region free...
    Disse er da tilgjengelige nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det ENESTE jeg kan si at jeg ikke forsøkte var å skrue av maskinen med knappen på baksiden, skrue den på igjen, og så prøve de forskjellige BD'ene og DVD'ene.

Det jeg sikkert vet er at jeg oppgraderte firmware 100% etter instruksene fra produsenten. Det sto ingenting om at man måtte skrue av maskinen. Da regner jeg med at det ikke var nødvendig. ???"

Vel,der tar Du nok feil! Det står helt klart i Uppraderings manual BDH8866swe.pdf at man skal bryte strømmen..

"Spelaren startar då automatiskt om när den är klar så bryt strömmen
    ca.10 sekunder och starta sedan om och spelaren är redo att användas.
    ( Om spelaren inte startat om automatiskt inom 1 minut så kan det göras
    manuellt genom att bryta strömmen )"

Jeg har testet dette på en spiller her i dag og har ingen problem overhode å avspille DVD eller BD plater sone 1 og 2.

Med vennlig hilsen

Erik Hovdahl aka Palmedykker.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også bekrefte at sonevalg fortsatt virker med siste fiks.
    Punisher: War Zone spiller av helt flott på min brors maskin. Dette er første gang han tester en sone A Blu-ray, og fikk det ikke helt til på første forsøket, så kom han til meg for å få hjelp. Det viste seg at han ikke hadde trykket 1 og 2 fort nok. 1........... og så 2 funker dårlig.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Disse er da tilgjengelige nå.
    Hvor i norge kan man kjøpe en? Jeg har bare sett de til salgs i UK og noen nettsider.

Det jeg egentlig mente var at jeg skulle vente til jeg har råd. De koster jo over 4.000 spenn - eller vet du om noe jeg ikke har sett?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palmedykker
    "( Om spelaren inte startat om automatiskt inom 1 minut så kan det göras manuellt...)
    Det som jeg lastet ned stå det kun den delen der, og siden den alltid klarte å restarte selv tok jeg det for gitt at man ikke måtte brytte strøm.

Men da ser det ut som om det var DET som var problemet mitt. Vet fortsatt ikke om jeg tørr kjøpe en ny en og forsøke igjen...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i norge kan man kjøpe en? Jeg har bare sett de til salgs i UK og noen nettsider.

Det jeg egentlig mente var at jeg skulle vente til jeg har råd. De koster jo over 4.000 spenn - eller vet du om noe jeg ikke har sett?
    Du kan få nye Panasonic BD60 sonefri på DVD for ca 3k i norge.
    Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes
    Hvis du vil ha den sonefri også på BD blir det dyrere, men fortsatt tilgjengelig.
    DVDirect.NET

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite spørsmål, hva er poenget med og ha soner på DVD-er, DB-er når man alikabel kan bruke sonefrie spillere?

Er det ikke for og ungå import at man bruker soner? i såfal hvorfor produseres sonefrie spillere?
    Og hvorfor er ikke ALLE spillere likegodt sonefrie? er vel bare software som avgjør det eller?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Bare et lite spørsmål, hva er poenget med og ha soner på DVD-er, DB-er når man alikabel kan bruke sonefrie spillere?

Er det ikke for og ungå import at man bruker soner? i såfal hvorfor produseres sonefrie spillere?
    Og hvorfor er ikke ALLE spillere likegodt sonefrie? er vel bare software som avgjør det eller?
    Så lenge filmselskapene distribuerer analog film vil det være til dels store tidsforskjeller på kinopremierer rundt om i verden. Det er da åpenbart at filmselskapene ønsker å skille markedene for DVD og BD i regioner.
    De aller fleste spillere som selges er ikke sonefrie. Så selvom det er blitt relativt vanlig med sonefrie spillere, er markedet sonedelt. Forhandlere kan ikke importere fremmede soner i stor stil da de fortsatt må ta hensyn til de mange sonelåste spillerne. Filmselskapene på sin side ser mellom fingrene på at entusiaster importerer filmer. I det store bildet, er ikke dette veldig mange. Og de kjøper jo tross alt filmene.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det kan tåles at dette blir litt "off topic"...
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Du kan få nye Panasonic BD60 sonefri på DVD for ca 3k i norge.
    Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes
    Hvis du vil ha den sonefri også på BD blir det dyrere, men fortsatt tilgjengelig.
    DVDirect.NET
    Takk, det er akkurat den (DVDirect.net) jeg så på. Ville man ikke måtte betale toll og moms, etc når man kjøper produkter fra Sverige? I så fall blir den jo superdyr! (249 EUR = 4.000 NOK + 25% Mva = 5.000 kroner pluss fortolling!!!) Hvis ikke er det et godt alternativ.. kanskje.

Komplett har BD60 til under 2.000 kroner, men ikke sonefri.

Er det noen som har prøvd Bluraymods "gjør det selv" kits? Den til BD60 koster under 600 kroner. Hvis det gjør spiller sonefri for både DVD og BD er det helt klart et godt alternativ! Kjøp maskinen fra Komplett og gjør-det-selv fra Bluraymods, så har man en sonefri spiller til under 3.000 spenn!

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er fordelene med å oppgradere firmwaren på den tecsonicen,
    kjøpte den i dag.
    Testet på blurayer som jeg vet har vært vanskelige, fungerte.
    DVD har jeg ikke testet.
    Ser ikke helt den store grunnen til å oppgradere software når den gjør det som er viktig for meg???

Får man bedre hastighet, stillere lesing flere funksjoner med firmwaren, eller er det rett og slett en stabilitetsfiks?

Også noen som hadde gaddet å linket til patchen, har ikke funnet den på nettet.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte filmer stanser/fryser eller starter ikke i det hele tatt på grunn av inkompatibilitet i Java. Det er ikke typisk for bare Tecsonic. Også PS3 og avspillere fra forskjellige merker har måttet oppgraderes.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi bi billig...

Kjøpte den på mandag for kr 799, fungerte fint rett ut fra eska... Er en billig spiller, og hadde vel ikke all verden av forventninger, men til den prisen så er det vel ett kupp! Coop selger vel ut lageret før det kommer en ny og bedre modell, men sånn er verden!

Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •