Pris garanti hos Elkjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pris garanti hos Elkjøp?

Jeg var innom Elkjøp på Nordås i Bergen og der sa den ene selgeren at de hadde prisgaranti mot andre butikker og de største nettbutikkene. Det eneste de krevde var en utskrift av nettside der du hadde lagt varen i handlevogn og som viste pris på vare og frakt. Du fikk så samme vare i butikken til samme pris som i nettbutikken.
    Det jeg og lurer på er hva med Sony w4000 som heter w4210AEP hos Elkjøp?
    Som ingen andre selger,men er samme TV? Vil de nekte å gi prisgaranti da?
    Jeg lurte også på om alle Elkjøp butikker har prisgaranti?

Grunnen til at jeg spør er at så lenge prisen er den samme så foretrekker jeg å kjøpe varen i en butikk i nærheten pga evt reklamasjoner/garanti osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sendt dette spørsmålet til informasjon@elkjop.no..

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeHe1000
    Jeg var innom Elkjøp på Nordås i Bergen og der sa den ene selgeren at de hadde prisgaranti mot andre butikker og de største nettbutikkene. Det eneste de krevde var en utskrift av nettside der du hadde lagt varen i handlevogn og som viste pris på vare og frakt. Du fikk så samme vare i butikken til samme pris som i nettbutikken.
    Jeg lurte også på om alle Elkjøp butikker har prisgaranti?

Grunnen til at jeg spør er at så lenge prisen er den samme så foretrekker jeg å kjøpe varen i en butikk i nærheten pga evt reklamasjoner/garanti osv.
    Tror nok du har fått feile opplysninger, prisgarantien gjelder ikke mot nettbutikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Jeg ville sendt dette spørsmålet til informasjon@elkjop.no..
    Selvfølgelig kan jeg det, men det tar som regel år og dag. Dessuten er det kanskje noen som vet noe her...

Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Tror nok du har fått feile opplysninger, prisgarantien gjelder ikke mot nettbutikker.
    Nei, det er det som er litt rart. Selger sa at garantien gjaldt både mot andre butikker og de største nettbutikkene. Men om dette gjelder bare denne Elkjøp butikken vet jeg ikke. Hver butikk har kanskje anledning til å bestemme dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre å stille spørsmålet til Elkjøp epost eller til den konkrete Elkjøp-butikken. På forumet får du stort sett gjetninger til et slikt spørsmål. Jeg tror for øvrig at prisgaranti ikke gjelder nettbutikker, men at det ofte blir godtatt i praksis om man viser internett handlevogn inkludert frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, sikkert. Jeg får sende de en mail og se hva de svarer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, sikkert. Jeg får sende de en mail og se hva de svarer.
    Om du får negativt svar på mail, så kan du jo og prøve å gå på en selger direkte i butikken.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle de selge den under et annet navn hvis det ikke var for å unndra seg prisgarantien?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunn for at mange av produktene hos Elkjøp har eget modellnr.
    Det er f.eks W-4210 du får prisgaranti på, og ikke W-4000.
    Tror du Elkjøp leker butikk?
    Skulle de gi prisgaranti for "tilsvarende produkt" også ovenfor nettbutikkene, kunne de låse dørere rimelig fort. De driver tross alt en forretning med dyre lokaler og mange ansatte, det koster og kundene betaler. Sånn er det bare.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Elkjøp har ikke prisgaranti lenger, se nederst på elkjop.no under tjenester. Elkjøp hadde prisgaranti før men ikke nå lenger. Men hvis du finner samme produkt hos en annen leverandør og har med bevis på det, anonnse eller noe, kommer du sikkert til en ordning med selger, så lenge det ikke påfører butikken regelrett tap.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mitt intrykk også.

En gang skulle jeg ha en slik øl-tappemaskin , den var da satt ned fra kr 1700,- overalt til kr 995,- . Til og med Elkjøps internettbutikk hadde satt ned prisen.

Jeg gikk til min lokale Elkjøp butikk og oppdaget at den fremdeles var priset til kr 1700,-. Jeg spurte en av de ansatte om de kunne gå ned til under tusenlappen slik alle andre hadde. Da bare så han dumt på meg og ba meg å gå å kjøpe et annet sted ops: Så jeg gikk i nabo sjappa 50m unna, Elprice, og kjøpte dingsen der for nettopp kr 995,- .

Men her om dagen skulle jeg ha et objektiv til min Canon EOS - jeg fant ut billigste pris på nettet til kr 2800,- (dette var en butikk som har både nettbutikk og vanlige butikker). Elkjøp skulle 3900,-.

Først sjekket jeg på nettet at den fantes i min lokale sjappe, også gikk til Elkjøp og spurte om det var mulig å matche prisen. Fikk kjempeservice, ikke den samme fyren som sist, den nye sjekket prisen på nettet (som jeg hadde opplyst om), sjekket med sin overordnede, og plutslig hadde jeg et bra objektiv til en bra pris!

Virker som det handler litt om hvem man møter?

Elkjøp - opp og ner
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sry for bump
    Ja det gjør det. Men det handler også om hvordan du møter selger også.
    Kommer du og sier JEG SKAL HA DET TIL DEN PRISEN DERMED BASTA.
    Tror du han i det hele tatt gidder da ?
    Men møter du med et smil og snakker litt med selgeren så gjør han det kansje.

Fungere vertfall sånn med meg. Jeg gir rabatt i hytt og pine jeg. Men det er alt spør produkt og hvem jeg møter. Er den en slerv av en uforskammed egoist så nei. Men en hyggelig herremann, hvorfor ikke?

Vi har heller ikke prisgaranti. Kunn viss det er god brutto og det er det er kjennsfolk
    Vi er en Elkjøp butikk, men Frenchise det vil si at vi kan kjøre litt egne regler.. :S

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zen0x
    Sry for bump
    Ja det gjør det. Men det handler også om hvordan du møter selger også.
    Kommer du og sier JEG SKAL HA DET TIL DEN PRISEN DERMED BASTA.
    Tror du han i det hele tatt gidder da ?
    Men møter du med et smil og snakker litt med selgeren så gjør han det kansje.

Fungere vertfall sånn med meg. Jeg gir rabatt i hytt og pine jeg. Men det er alt spør produkt og hvem jeg møter. Er den en slerv av en uforskammed egoist så nei. Men en hyggelig herremann, hvorfor ikke?

Vi har heller ikke prisgaranti. Kunn viss det er god brutto og det er det er kjennsfolk
    Vi er en Elkjøp butikk, men Frenchise det vil si at vi kan kjøre litt egne regler.. :S
    Jeg tror ikke du skal koble sammen dine innlegg og butikken du jobber for. Jeg kan vedde at et stort flertall av oss som besøker avforum har handlet hos Elkjøp og aldri har jeg hørt om slik forskjellsbehandling offentlig omtalt. Snakker du om trynefaktoren her ?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bihweb
    Jeg tror ikke du skal koble sammen dine innlegg og butikken du jobber for. Jeg kan vedde at et stort flertall av oss som besøker avforum har handlet hos Elkjøp og aldri har jeg hørt om slik forskjellsbehandling offentlig omtalt. Snakker du om trynefaktoren her ?
    Trynefaktoren vil altid være der.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Elkjøp har ikke prisgaranti lenger, se nederst på elkjop.no under tjenester. Elkjøp hadde prisgaranti før men ikke nå lenger. Men hvis du finner samme produkt hos en annen leverandør og har med bevis på det, anonnse eller noe, kommer du sikkert til en ordning med selger, så lenge det ikke påfører butikken regelrett tap.
    Prisgaranti eller ikke ? Var på Elkjøp Drammen for et par dager sine og shoppet etter Pioneer KRP-500M. Den hadde ikke fått innpris på den enda så han kunne ikke gi meg noe tilbud, men selgeren sa de hadde prisgaranti så hvis jeg kom tilbake med et tilbud fra noen andre om noen dager, skulle de kunne matche det. Her har de heller ikke egne modeller.

Har fått et ok tilbud men vet ikke om jeg gidder å gå runden og eventuelt "lure" han som har gitt meg tilbudet.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •