Anamorphic lens 2:35:1 (vet du hvor den billigste selges?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anamorphic lens 2:35:1 (vet du hvor den billigste selges?)

Trenger bare linsen, ingen motorikk etc, men finner ikke noe i min prisklasse! Kan ikke skjønne at disse linsene må være så sinnsykt dyre!!??

Må passe til Optoma HD65

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har funnet noen billig linser for prosjektorene sine?

2:35:1 ser ut som en løsning som er vanskelig å få gjennomført uten 20.000 bare på linse, og da er nok løsningen for dyr for hvermannsen dvs meg!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes rimeligere linser, men problemet med disse er at de er av lavere optisk kvalitet, og egner seg derfor dårlig til HD-projektorer.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det finnes rimeligere linser, men problemet med disse er at de er av lavere optisk kvalitet, og egner seg derfor dårlig til HD-projektorer.
    Where?? produsenter, linker?

tråler Google med de fleste reviews er på linser fra 15k til 20k

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prismasonic har f.eks. en til 1400 Euro.

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaller å følge en DIY guide til hvordan man lager disse selv. de er ikke super avanserte, så du trenger nok ikke være noe bygge guru, men litt kompentanse hjelper nok. Jeg fant masse bra guider på avs forum for en tid tilbake, orker ikke leite det opp, but its there Materiale var ikke altfor dyrt heller, om jeg ikke husker feil

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere rimeligere linser å velge i, men kvaliteten bestemmes dessverre nesten alltid av prisen. Jeg vil anbefale deg å kikke litt på AVSforum, og gjøre et søk etter "Home theater brothers" og "aussiemorph".

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rwksz
    Jeg anbefaller å følge en DIY guide til hvordan man lager disse selv. de er ikke super avanserte, så du trenger nok ikke være noe bygge guru, men litt kompentanse hjelper nok. Jeg fant masse bra guider på avs forum for en tid tilbake, orker ikke leite det opp, but its there Materiale var ikke altfor dyrt heller, om jeg ikke husker feil
    Her er den del info om gjør-det-selv prisme:
    Cinematic Audio Visual eXperience: THE AUSSIEMORPHIC LENS The Development Blog - Updates as they happen
    diyAudio Forums - DIY anamorphic lens

Jeg hadde planer om å bygge en slik selv for en stund siden, og kom så langt at jeg bestilte prismer. Men der jeg bor nå har jeg dessverre ikke god nok plass til å utnytte 1:2.35, så det prosjektet er lagt litt på is.

Har derfor et par prismer jeg kan selge dersom noen er ivrige etter å prøve ut dette.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at Aussiemorphic har levert til et Powerbuy på AVSForum. Det kan jo hende at han kan være interessert i å levere hit også?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo også mulig å forhøre seg med Prismasonic ang. et PowerBuy da. De har sikkert innsparinger om vi tar f.eks. 10stk samtidig... Mulig det uansett blir for dyrt, men det er verdt å merke seg at en dårlig linse veldig lett kan ødelegge mye av bildekvaliteten fra en god projektor, så da spørs det jo om det er noe stort poeng...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan være heldig å finne noe billig på bruktbørsen, selv har jeg en Prismasonic H-700 som jeg ikke bruker, den kan det hende noen kan få til en god penge hvis det var interesse

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ser ut til at Aussiemorphic har levert til et Powerbuy på AVSForum. Det kan jo hende at han kan være interessert i å levere hit også?
    Hva ble prisresultatet av den powerbuyen da? husker du?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Du kan være heldig å finne noe billig på bruktbørsen, selv har jeg en Prismasonic H-700 som jeg ikke bruker, den kan det hende noen kan få til en god penge hvis det var interesse
    Jeg er jo intressert! Men du må være ekstra snill på pris!
    Har sendt deg pm

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Hva ble prisresultatet av den powerbuyen da? husker du?
    Det aner jeg ikke, men han som har skrevet bloggen, og jeg går ut fra at han også har konstruert linsa, referer til et PB på AVSForum og et par uttalelser fra kunder:
    Sitat Opprinnelig postet av CAVX
    I recently conducted a Power Buy for the "Aussiemorpic Lens". Here are the first batch of lens cases [prisms are packaged behind] waiting to be shipped out to their new posts in front of 16:9 projectors...

And this from AVSForum member Wilson Flyer -

" It's complete alright... and it works like a CHAMP. Man am I a happy camper!
    Det er bilde av 14 enheter som ligger klar til å sendes.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det aner jeg ikke, men han som har skrevet bloggen, og jeg går ut fra at han også har konstruert linsa, referer til et PB på AVSForum og et par uttalelser fra kunder:

Det er bilde av 14 enheter som ligger klar til å sendes.
    Ja, leste cavx sin blogg. Ser ut til at han har avsluttet produktet.

- THIS PRODUCT WILL NOT BE GOING INTO PRODUCTION

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tolket slik at det var mklIII som ikke skal produseres, men det er mulig jeg har misforstått. Jeg har for øvrig sendt ham en mail med prisforespørsel. Rapporterer her om resultatet.

I utgangspunktet er dette langt over mitt scope egentlig, men hvis prisen er god så er jeg inne på samme tankerekke som deg McPhisto; rimelig pj + linse kontra dyrere pj uten linse.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tolket slik at det var mklIII som ikke skal produseres, men det er mulig jeg har misforstått. Jeg har for øvrig sendt ham en mail med prisforespørsel. Rapporterer her om resultatet.

I utgangspunktet er dette langt over mitt scope egentlig, men hvis prisen er god så er jeg inne på samme tankerekke som deg McPhisto; rimelig pj + linse kontra dyrere pj uten linse.

Flott, blir morsomt å høre pris.
    Uansett så skjønner jeg ikke prisingen på slike linser, spesielt med dagens teknologi og dumping priser på kvalitetsglass av høy prismekvalitet. Her har nok industrien/produsentene av slikt utstyr priset seg ut av markedet og mangler volum for å kunne produsere billig. Og spesielt er dette vanskelig å skjønne at ikke en Pj produsent ikke ser verdien av å lage en integrert løsning for hjemmemarkedet. Ble så glad da jeg trodde PT-AE3000 gjorde denne jobben uten tilleggslinser, men akk slik funker den ikke etter som jeg har forstått!,(

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om det henger sammen med volum også. Etter det jeg har lest om linser (type innebygget optikk) kontra prismer som vi snakker om her, så er linsene vanskelig å få til å gi bra bilder, dvs. høye produksjonskostnader. Men teknikken på prismene er jo ganske banal når du ser hvordan Aussiemorphic er bygget opp.

Ja, det blir spennende å høre pris. De er vel i ferd med å legge seg downunder nå, så vi får nok ikke høre noe ennå.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått svar fra Mark.

Sitat Opprinnelig postet av Mark
    If you can arrange a Power Buy for 10 units, I would like to supply the Aussiemorphic Lenses at 10% off the normal the normal price of $530 each + shipping (TBA, most probably by ship as it would be cheaper), so the Power Buy price will be $481.82 ea + shipping.

I look forward to your positive response to place the order so that we can arange the payment by Paypal.
    OBS: Det er snakk om Aussie $

Jeg vet ikke hvor aktuelt det er med PB på dette, men pris pr. enhet blir ca 2400 NOK + frakt (og moms da antagelig) hvis man bestiller på egen hånd, og ca 2100,- pr. enhet ved bestilling av 10 stk.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldig rimelig. Vær bare klar over at linser i denne prisklassen fort kan tilføre uønskede kromatiske feil som lett kan sees i bildet. Spesielt vanlig er det med ujevn fokus/dårlig fokus i jhjørnene og mye kromatisk abberasjon.

Dog, med den prisen som er skissert, er det nok et godt kjøp.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •