Skuffet over Elkjøp (px80E)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skuffet over Elkjøp (px80E)

Det hele startet med at jeg ringte opp en veldig hyggelig kar hos Elkjøp kundeservice i dag tidlig for å spørre om dem kunne holde av TH-42PX80.

Kunde: "Hei, jeg leste i en annonse at dere selger TH-42PX80 for kr.6990,-.
    Kan du være så snill og holde av en for meg?".

Kundeservice: Det er ikke noe problem, men hvor skal du kjøpe den?

Kunde: Jeg skal kjøpe den på Lørenskog, men for å være helt sikker, så snakker vi om en PX80E?

Kundeservice: "Skal vi se her, nei du det er visst en TH-42PX8E som selges til den prisen. Men jeg ser vi har en igjen på lager av PX80E. Du skal få den til samme prisen.

Kunde: Flott. Da kan jeg dra inn til Lørenskog og kjøpe PX80E??

Kundeservice: Det er i orden.

Jeg stepper opp på Elkjøp med godt humør, trekker en kølapp og venter på min tur.

Selger: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med?

Jeg velger nå å vente med å fortelle han om kundeservice som lovet meg px80 til samme pris, for å se hva selger gjør først.

Kunde: Hei, jeg leste i en brosjyre at dere selger px80E til kr 6990,- og jeg vil gjerne ha denne.

Selger: Ja, nå har det seg sånn at det beklageligvis er en liten trykkfeil, men vi har en nesten identisk tv her borte. Det er en px8.

Kunde: Men du skjønner, jeg fikk beskjed fra kundeservice at dere har en PX80E igjen på lager, og han sa jeg kunne kjøpe den til samme pris.

Selger: Beklager, vi har ikke PX80, men vi har denne px8 som utgjør nesten det samme.

Jeg hadde vel en mistanke av at han på kundeservice røra noe voldsomt, men det er ikke det som irriterer meg.

Det som irriterer meg er selgeren som prøver å prakke på meg en px8. Jeg har dessverre ikke god nok kunnskap selv til å sette selger på prøve, men jeg må si jeg reagerer veldig sterkt på måten han prøver å selge meg en annen modell som i tillegg er dårligere, når de har tabba seg ut med trykkfeil. Det er jo utrolig frekt. Jeg vil da for.... h e l v e t e.....ikka ha PX8. Jeg vil ha en PX80

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som elkøp det ja..
    vis du hører litt rundt er det helt sikkert noen som har opplevd det samme!

det er et kjent fenomen at elkjøp har veldig gode priser i sine kunde aviser men så har de kanskje bare 1 på lager, vis noen i det heletatt! også skal de prøve og selge deg en litt dyrere type som skal væra mye bedre enn den som ble annonsert!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, meget skuffet.

Da jeg ringte kundeservice var det ikke noe spørsmål om å få px80e til samme pris. Men de kunne bestille opp px80 til meg om jeg ønsket dette. Prisen var 12.999,- YEAH RIGHT! :|

Glad jeg ikke droppet forelesningen for å dra på elkjøp å handle tv imorges for å si det slik..

Både jeg og fruen var klar for en ny tv idag. sinnsykt irritabelt.

Newcomer Dekata sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp er Elkjip, sånn er det bare..

Dette er ikke første gang og helt sikkert ikke den siste. Nå kan det jo hende at dette var en skrivefeil, men er en velkjent sak at Elkjip har få eksemplarer av supertilbudene dem kommer med i ny og ne for så å prøve å selge deg et "tilsvarende" produkt for litt mer penger.
    Dette kan da ikke være lov, tenker da på å markedsføre et produkt til en lav pris , da du vet du kun har nok varer til en brøkdel av de som kommer..

Jeg for min del har begynnt å ta igen litt på Elkjip når det gjelder 30 dagers retturetten dems. Blitt noen varer etterhvert fram og tilbake der ja

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når skal folk lære... ikke handle slike ting på elkjøp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Newcomer Just-Me sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvorfor man er så skuffet, dette opplyste jeg om i går kveld så dette kan umulig ha kommet som en stor overaskelse...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Når skal folk lære... ikke handle slike ting på elkjøp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jeg handler svært sjelden elektriske artikler på el-butikker som elkjøp,expert,lefdal osv, jeg handler som regel på nettet, på grunn av pris, samt kundeservice.

Men en så stor ting som TV, tenker jeg er praktisk å kjøpe hos en lokal el-butikk, med tanke på evt reparasjon. Lettere og billigere å levere den lokalt, enn å returnere den til nettbutikk, samt høy frakt-pris.
    (men leste nettopp at slik frakt kommer på rundt 400 kroner, samt man ofte benytter seg av lokal autorisert reparatør)

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Jeg handler svært sjelden elektriske artikler på el-butikker som elkjøp,expert,lefdal osv, jeg handler som regel på nettet, på grunn av pris, samt kundeservice.

Men en så stor ting som TV, tenker jeg er praktisk å kjøpe hos en lokal el-butikk, med tanke på evt reparasjon. Lettere og billigere å levere den lokalt, enn å returnere den til nettbutikk, samt høy frakt-pris.
    (men leste nettopp at slik frakt kommer på rundt 400 kroner, samt man ofte benytter seg av lokal autorisert reparatør)
    Det er ikke du som kjøper som må dekke frakt ved reperasjon men ved benyttelse av angrefrist så må du betale frakten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder den px80 til 6995 har ikke elkjøp noe sted i reklameavisen reservert seg mot at dette er feiltrykk.
    Med andre ord MÅ de faktisk gi deg tven til den prisen som er oppgitt i reklamen, så lenge de har den.
    Hvis de ikke gjør det kan du legge inn en anmeldelse hos forbrukerrådet for falsk reklame. Du får nok mehold derfra. Forbrukerrådet er heller ikke så glad i elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forskjell PX8 og PX80

En viktig forskjell for meg mhp. PX8 og PX80 er at førstnevnte er matt svart på deler av tven der PX80 har blank svart pianolakk. Altså er PX80 for meg et mye penere apparat.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min far skulle også på Elkjøp og handle PX80 i dag pga annonsen. Der hadde de bare PX8 selvsagt, som de i tillegg frarådet han å kjøpe. Så da får han bare vente

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    En viktig forskjell for meg mhp. PX8 og PX80 er at førstnevnte er matt svart på deler av tven der PX80 har blank svart pianolakk. Altså er PX80 for meg et mye penere apparat.
    Du får kjøpe deg LG PG6000 da skjønner du den er mye flottere og vel så god på bildekvalitet, PX god på noe og PG god på annet men alikevel snakkes det om marginaler...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Når det gjelder den px80 til 6995 har ikke elkjøp noe sted i reklameavisen reservert seg mot at dette er feiltrykk.
    Med andre ord MÅ de faktisk gi deg tven til den prisen som er oppgitt i reklamen, så lenge de har den.
    Hvis de ikke gjør det kan du legge inn en anmeldelse hos forbrukerrådet for falsk reklame. Du får nok mehold derfra. Forbrukerrådet er heller ikke så glad i elkjøp
    Dessverre så står det nederst på bakerste side at de tar forbehold mot evt trykkfeil hmmmm

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    De har nok et forbehold mot trykkleif....
    Les på side 57...

Tre minutter for sen der gitt....

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilkjøp er ett fint sted å handle dvd-filmer på.

Jeg har selv kommet dit og latet som om jeg ikke kan noenting, for så å stille så innviklede spørsmål for selgeren at jeg skjønner at han bare vaser, tråkker rundt grøten, og ikke vet hva han prater om.
    Like morro hver gang.

Jeg sparte forresten 5000 kr å kjøpe tv'en min hos MPX.no istedenfor på Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hender elkjøp har bra priser, men ellers prøver jeg å ikke handle der. Noen synspunkter på lefdal i forhold til elkjøp?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zlatzman
    Hender elkjøp har bra priser, men ellers prøver jeg å ikke handle der. Noen synspunkter på lefdal i forhold til elkjøp?
    Same shit, different cow.

Elkjøp og lefdal er vel i bunn og grunn det samme, de har samme eiere iallefall.
    Det fine med elkjøp kontra lefdal, er at de har 30 dagers returrett, noe som er fint ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •