Stuen må gjøres om til kino - LCD?? Prosjektor??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stuen må gjøres om til kino - LCD?? Prosjektor??

Mulighetene mine for å dra på kino nå er minimale siden jeg har fått en liten en.
    Siden filminterressen er høy så driver jeg å ser etter en ny tv / prosjektor.

Har fra før:
    LE32R87 tv - hverdagsrom og soverom SAMSUNG

Det jeg har sett på er:
    LE40A656 tv - hverdagsrom og soverom SAMSUNG

Eller:
    KDL-40W4000 (KDL40W4000) : TV og projeksjon : Sony : Norge

Prosjektorer har jeg ikke peiling på og der lurer jeg på om stuen min passer til noe slikt (lengde/bredde osv)

Angående lyd så har jeg noe som fungerer helt ok. Har surround.. men centeren min har blitt borte. Så vuderer å kjøpe alt nytt her også.

Noen som har gode forslag til gode løsninger?
    Gode priser på noen produkt? Går på busjett grunnet barn.. så da må økonomi spille inn også.

Håper på god hjelp!! :-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke Plasma?

Har du muligheten for å dempe belysningen i stua ville jeg helt klart valgt en plasma-modell hvis du først og fremst skal bruke TV'en til film.

Ville sjekket ut PX og PZ serien til Panasonic eller kanskje forrige generasjons Pioneer: 428XD.

Står mye om disse modellene i TV-forumet.

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arctic_celi
    Mulighetene mine for å dra på kino nå er minimale siden jeg har fått en liten en.
    Siden filminterressen er høy så driver jeg å ser etter en ny tv / prosjektor.

Har fra før:
    LE32R87 tv - hverdagsrom og soverom SAMSUNG

Det jeg har sett på er:
    LE40A656 tv - hverdagsrom og soverom SAMSUNG

Eller:
    KDL-40W4000 (KDL40W4000) : TV og projeksjon : Sony : Norge

Prosjektorer har jeg ikke peiling på og der lurer jeg på om stuen min passer til noe slikt (lengde/bredde osv)

Angående lyd så har jeg noe som fungerer helt ok. Har surround.. men centeren min har blitt borte. Så vuderer å kjøpe alt nytt her også.

Noen som har gode forslag til gode løsninger?
    Gode priser på noen produkt? Går på busjett grunnet barn.. så da må økonomi spille inn også.

Håper på god hjelp!! :-D
    Ta en titt på hjemmekinoen min !! Begge deler, ja takk!!! ;-) Har også akkurat fått en liten en i hus :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Hvorfor ikke Plasma?

Har du muligheten for å dempe belysningen i stua ville jeg helt klart valgt en plasma-modell hvis du først og fremst skal bruke TV'en til film.

Ville sjekket ut PX og PZ serien til Panasonic eller kanskje forrige generasjons Pioneer: 428XD.

Står mye om disse modellene i TV-forumet.
    Nå er det ca 2år siden jeg kjøpte Samsungen (og da vuderte jeg plasma som et alternativ)
    Jeg synes rett og slett at plasma'en har en tendens til å bli blir litt "blur-ete" og "sein"... ikke så klar som fks min Samsung.
    Jeg så da på de beste modellene som eksisterte den gangen.
    Bruker også tv'en mye i sammenheng med laptopen min (som funker som mediasenteret mitt) så det er også en faktor

Så blir nok LCD eller prosjektor

Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Ta en titt på hjemmekinoen min !! Begge deler, ja takk!!! ;-) Har også akkurat fått en liten en i hus :-)
    Se der ja! Jævlig fett!!! Har du ordnet alt selv?

Da ser jeg jo at prosjektor vil funke for min del. Har god nok plass hvis du får plass til en kino på den plassen der.
    Angående det lerretet som du har i stuen. Har du montert det på tv bordet? eller er det noe du bare tar fram?
    Damen kommer nemmelig aldri til å godta noe som er dominerende (eller gå under katagorien : ikke fint) i stuen.

Noen forslag til prosjektorer??? lerret?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ca 2år siden jeg kjøpte Samsungen (og da vuderte jeg plasma som et alternativ)
    Jeg synes rett og slett at plasma'en har en tendens til å bli blir litt "blur-ete" og "sein"... ikke så klar som fks min Samsung.
    Bruker også tv'en mye i sammenheng med laptopen min (som funker som mediasenteret mitt) så det er også en faktor

Så blir nok LCD eller prosjektor

Se der ja! Jævlig fett!!! Har du ordnet alt selv?

Da ser jeg jo at prosjektor vil funke for min del. Har god nok plass hvis du får plass til en kino på den plassen der.
    Angående det lerretet som du har i stuen. Har du montert det på tv bordet? eller er det noe du bare tar fram?
    Damen kommer nemmelig aldri til å godta noe som er dominerende (eller gå under katagorien : ikke fint) i stuen.

Noen forslag til prosjektorer??? lerret?
    Jo takk for den :-)
    Det er et mobilt opptrekslerret som ikke er montert men bare plasert oppå tv benken!! Så vil jeg (eller fruen ) ha det vekk så tar man bare tak i håndtaket og setter det i garderobeskapet i gangen, under sengen eller tilsvarende!! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carlos_007
    Jo takk for den :-)
    Det er et mobilt opptrekslerret som ikke er montert men bare plasert oppå tv benken!! Så vil jeg (eller fruen ) ha det vekk så tar man bare tak i håndtaket og setter det i garderobeskapet i gangen, under sengen eller tilsvarende!! ;-)
    Kjekt.. hva koster noe slikt da? er det stabilt? altså lite bevegelse i det?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mer en stabilt nok! Det kom vel på ca 4000,- . Men i stua så var det den fineste og raskeste måten for å få stort bilde!! ;-)

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen måneder siden konverterte jeg fra en (på tidspunktet) nesten to år gammel Toshiba topp-LCD til en rimelig Samsung plasma. Jeg fikk ikke annet enn forbedringer, i alle fall på filmer, så dette kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i.
    :-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •