Handleliste! Noen innvendinger? riktig forsterker? nok Watt? osv. osv...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Handleliste! Noen innvendinger? riktig forsterker? nok Watt? osv. osv...

Huff fullstendig budsjettsprekk her, men jeg har sååååå lyst!

Oppsettet er primert for musikk, men har lyst på hjemmekino i samme oppsett, passer disse komponentene sammen?

Onkyo TX-SR606 Surroundreceiver, HD-lyd, HDMI 1.3 med oppskalering 3797,-
    Panasonic DMP-BD30 Blue-Ray, Full-HD, HDMI 1.3 kr 3.295,-
    Optoma Projektor HD65 DLP, 1280x720, 1600 ANSI, 4000:1 5.069,-
    DreamScreen V3 DynaGrey Black Tab 16:9 200cm (630-5-092) 9 699,-
    DALI IKON Vokal 2 - Lys Valnøtt, Senterhøyttaler 3.498,00 kr
    DALI IKON SUB - Lys Valnøtt, Subwoofer 6.498,00 kr
    DALI IKON W2 - Lys Valnøtt, Bakhøyttalere 5.396,00 kr
    DALI IKON 8 - lys valnøtt, Høyttalere 14.996,00 kr

Total NOK: 53372,-

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-Amp til musikkdelen av systemet

Onkyo TX-SR576 har 7.1 og Siden jeg har valgt et 5.1 system, tenkte jeg å Bi-ampe de to siste utgangen til frontene for mere kraft til Ikon 8 høytalerne, noen som kan si meg om dette er lurt, evn hvor mye effekt dette totalt gir, regner ikke med at multiplikasjon fungerer her?

Hva betyr: BTL Capability For Front

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville valgt et billigere lerret, det du har valgt koster jo nesten like mye som både projektor og receiver til sammen. Over 30K til høyttalere men bare 5k til receiver som skal drive alt sammen er muligens også litt skjevt, spesielt takk i betraktning at du primært har musikk i tankene. Men du har jo mulighet for å oppgradere til kraftigere receiver med hdmi 1.3 etc. etter hvert da og beholde høyttalere.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Tror jeg ville valgt et billigere lerret, det du har valgt koster jo nesten like mye som både projektor og receiver til sammen. Over 30K til høyttalere men bare 5k til receiver som skal drive alt sammen er muligens også litt skjevt, spesielt takk i betraktning at du primært har musikk i tankene. Men du har jo mulighet for å oppgradere til kraftigere receiver med hdmi 1.3 etc. etter hvert da og beholde høyttalere.
    Har forsåvidt oppgradert til TX-SR606 som har 1.3 hdmi, men jeg finner ingen god logikk i at du sammenligner priser? Dyrt er ikke alltid best? eller?
    Jeg har også justert lerret men har igjen å velge mellom to til ca 5-6k

TX-SR606
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Onkyo TX-SR606

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyrt er ikke alltid best nei, men å investere i kvalitet på forsterker-siden kan ha svært mye å si for hva slags lyd du sitter igjen med. Dali Ikon 8 har 2 stk 8"-basselementer. Du vil sannsynligvis får mer dynamikk og et større lydbilde, samt mer bass, dersom du gir disse nok power. Onkyo TX-SR606 er oppgitt til 7x140W, noe som jo ikke er verst i seg selv. Dersom du biamper er det mulig du kommer i mål, eventuelt kan du spe på med en effektforsterker til frontene dine.

Når det gjelder hvor mye man må ut med på forsterker-siden ift høyttalerne, så er det faktisk mange som mener at man bør legge minst like mye kroner i forsterkeren som i høyttalerne.. (sikkert mange meninger om dette)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror fint du kan kjøpe et billigere lerret ja. Men det koster en del ekstra for tab-tension + motorisering..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Epson TW2000 som jeg bruker på DreamScreen V2 DynaGrey Black AluMotor-IR 170 cm/77" (420-5-077).
    Dette syns jeg fungerer bra. Selgeren hos avshop mente også at tab t var nødvendig. Dette er jo lerret til halve prisen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Dyrt er ikke alltid best nei, men å investere i kvalitet på forsterker-siden kan ha svært mye å si for hva slags lyd du sitter igjen med. Dali Ikon 8 har 2 stk 8"-basselementer. Du vil sannsynligvis får mer dynamikk og et større lydbilde, samt mer bass, dersom du gir disse nok power. Onkyo TX-SR606 er oppgitt til 7x140W, noe som jo ikke er verst i seg selv. Dersom du biamper er det mulig du kommer i mål, eventuelt kan du spe på med en effektforsterker til frontene dine.

Når det gjelder hvor mye man må ut med på forsterker-siden ift høyttalerne, så er det faktisk mange som mener at man bør legge minst like mye kroner i forsterkeren som i høyttalerne.. (sikkert mange meninger om dette)
    Man blir veldig usikker på hva man skal velge iblant forsterker alternativer, men burde ikke 140x2 holde til Dali IKON 8, mange bruker langt mindre og er stort sett fornøyde. Jeg kan veldig lite om Hi-Fi, men hvist det er gangetabellen som brukes her så er det snakk om 280w til høytalere, er ikke det i all mass da? har unger som skal sove på kveldstid og kone som skvetter bare jeg skrur litt opp på bilradioen. Målet er at dette skal låte uanstrengt og evne og spille lavt når jeg trenger det, og høyt når jeg er alene hjemme. Men jeg er ikke villig til å spikre vinduer så de ikke faller ut!

Når det gjelder lerret så har jeg alt begrenset meg ned til noe billigere, tenkte bare jeg ikke skulle gå for tabben og spare på "slutt trinnet"!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hvor tungdrevne Dali ikon 8 er. Selv har jeg B&W 803 som har 2x7" basser. Disse krevde i hvertfall langt mer power enn hva Yamaha DSP-Z11 med sine 140W pr kanal kunne greie. Grunnen er nok at selv om man betaler i dyre dommer for en surroundreciever så vil kun en liten del av kronene gå til selve forsterker-delen, da all den andre teknologien innebygget også krever sitt.

Jeg gikk derfor for 250W effektforsterker i tillegg, dette revolusjonerte lydbildet fullstendig! Men som sagt, dette kommer an på hvor tungdrevne ikon 8 er, de krever nok ikke like mye som mine 803, men..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Jeg vet ikke helt hvor tungdrevne Dali ikon 8 er. Selv har jeg B&W 803 som har 2x7" basser. Disse krevde i hvertfall langt mer power enn hva Yamaha DSP-Z11 med sine 140W pr kanal kunne greie. Grunnen er nok at selv om man betaler i dyre dommer for en surroundreciever så vil kun en liten del av kronene gå til selve forsterker-delen, da all den andre teknologien innebygget også krever sitt.

Jeg gikk derfor for 250W effektforsterker i tillegg, dette revolusjonerte lydbildet fullstendig! Men som sagt, dette kommer an på hvor tungdrevne ikon 8 er, de krever nok ikke like mye som mine 803, men..

Kom nettopp fra HiFi klubben og fikk en litt oppklarende omvisning og rådet jeg fikk til slutt var å gå for IKON 6 serien, ikke det at forsterkeren var for liten, men svaret fra selger var at IKON 8 var bra men ikke værdt prisen opp fra ikon 6. da var det bedre å gå opp til mentor serien ved en annen anledningn. Noe medvirkende var det at lytterommet var litt lite til IKON 8.

Jeg må tenke dypt å lenge nå, hadde lyst på svære kasser, men det er kanskje ikke værdt det? 6,5" trykker jo penere i rette omgivelser en 8".

Ikke minst er det jo veldig kjipt om forsterker ikke yter høytalerene rett, selv om Hi Fi klubbens medarbeider sa et bi-amp på 140w forsterker ville gi helt rett styrke fordelt i det nedre registeret på IKON 8.

Huff, dette ble bare værre!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er rommet du skal plassere dette i?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •