Hvorfor skal jeg ikke kjøpe denne HD prosjektoren til 6,500,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan jeg aldri tenke meg. De pærene har ikke riktig fargetemperatur for alt i verden

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Men er det virkelig ingen som for moro skyld har testet denne?

Standardpære? 60w Osram?
    Tror som andre i denne tråden at det er best å styre unna denne "HD" projektoren ja. HD må vel stå for noe helt annet enn High Definition når ikke projektoren støtter HDready standarden en gang, når det både er en 4:3 format og når den nativt bare kan vise ynkelige 640*480...

Dette er ellers den første projektoren jeg har sett som bare fysisk kommer i 2D, se f.eks på de opgitte yttermålene "Dimension: 258x323".....

Ellers når det gjelder valg av projektor til bruk i en hjemmekino i dag, er det vel ikke så veldig mye nytt brukbart under 10k grensen desverre, spessiellt ikke hvis man velger BD som kilde og avspiller.

Det er klart at 720p projektorer også kan gi brukbare resutltater på BD, og det finnes mye billig og greit på bruktmarkedet, men er redd oppgradering spøkelse fort vil komme på banen, når man får seg en FullHD demo, etter at man er blitt vant med å bare se 1080p nedskalert til 720p, og blitt bitt av den beryktede hjemmekino basillen.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Tror som andre i denne tråden at det er best å styre unna denne "HD" projektoren ja. HD må vel stå for noe helt annet enn High Definition når ikke projektoren støtter HDready standarden en gang, når det både er en 4:3 format og når den nativt bare kan vise ynkelige 640*480...

Dette er ellers den første projektoren jeg har sett som bare fysisk kommer i 2D, se f.eks på de opgitte yttermålene "Dimension: 258x323".....

Ellers når det gjelder valg av projektor til bruk i en hjemmekino i dag, er det vel ikke så veldig mye nytt brukbart under 10k grensen desverre, spessiellt ikke hvis man velger BD som kilde og avspiller.

Det er klart at 720p projektorer også kan gi brukbare resutltater på BD, og det finnes mye billig og greit på bruktmarkedet, men er redd oppgradering spøkelse fort vil komme på banen, når man får seg en FullHD demo, etter at man er blitt vant med å bare se 1080p nedskalert til 720p, og blitt bitt av den beryktede hjemmekino basillen.....
    Takk for svar!

Har du noen synspunkter på disse to som jeg har siktet meg inn på?
    Optoma HD700X eller helst HD65, HD65 er i min prisklasse. projectordetailsshc

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Takk for svar!

Har du noen synspunkter på disse to som jeg har siktet meg inn på?
    Optoma HD700X eller helst HD65, HD65 er i min prisklasse. projectordetailsshc
    Hei MacPhisto, har desverre ikke noen erfaring med de modellene du nevner her, så jeg kan nokk ikke si så mye fornuftig om disse.
    Synes det forøvrig er litt imponerende å se nye projektorer med slike lave priser, spesiellt med tanke på at lampemodulen vel vil koste ca 40-50% av denne ved et senere lampebytte.

Synes forøvrig HD700X eller HD65 virker ganske billige og greie som start projektor, hvis man stort sett bare ønsker et lydoppsett med mulighet for et stort projektor bilde, men ville kanskje prøvd å få tak i f.eks en pent brukt BenQ 8720 i stedet.

I alle tilfeller vil jeg anbefale deg å få en demonstrasjon av de projektorene du vurderer før du velger noe som helst. Gjerne da under de forholdene du har tenkt å bruke de i hjemme.
    Ut i fra egene erfaringer, så synes jeg man bør ha i bakhodet at det er ganske lett for en nybegynner å bli imponert over ytelsene til de fleste projektorene (pga at bildet blir mye større enn man er vant med fra andre skjermer), men etter vert som man får forskjellige refferangser, så legger man mere og mere merke til forskjellene de forskjellige projektorene yter bildemessig, og da kan det være man kanskje ergrer seg litt over å ha valgt blandt de helt billigste modellene....

Ellers så blir jo projektorene bare billigere og bedre etter hvert som tiden går, så her tror jeg man bare må velge ut fra egene behov, og vurdere seinere hvor bra valgene man gjorde egentlig var...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Olay

Kan informere at jeg har en av disse Oley'ene (de har visst flere modeller selv om alle virker like), og det er vell ikke den beste investeringen jeg har gjort.. den bråker no så grasalt at jeg aldri har giddet å bruke den. Den har bare stått i esken sin i et skap og tatt opp plass til nå, men nå har jeg demontert den og tatt ut viftene, disse skal skiftes!
    Er det noen som har tips på hvilke vifter jeg han sette inni den i stede? Noen med lite støy, men høy cfm?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •