garanti på TV kjøpt på nettet som er "paralell importert" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gledelig melding fra Samsung Norge

Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Kan lønne seg å kontakte Samsung Norge direkte for et svar på dette.

Snakket med Samsung Norge i dag og de kunne informere om at dersom man kjøper en Samsung LED-TV fra eksempelvis Fyndbørsen og produktbenevnelsen slutter på /XXE (noe det i hvert fall står på produktene på nettsidene deres...) så skal det være helt uproblematisk å ringe Samsung Norge og få fullgod service fra dem (les: henteservice hjemme)

:-D :-D :-D

Da er det jo ikke noen tvil om hvilket land jeg kommer til å kjøpe TV'en i!!!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utmerket service tross parallellimport

Jeg kjøpte en samsung parallellimport i fjor, fikk den meget rimelig på netonnet.no.
    Etter en måned streika den, svart skjerm, vet ikke hva som skjedde, tror kanskje det var overspenning pga av lyn.
    Uansett, jeg sjekket hjemmesidene til netonnet, fant fram til reperatører, ringte repartøren, som tok telefonen med en gang. Han sa at det var null problemos vamos, vi kan hente tven for deg, gratis, eller du kan kjøre den ut hit selv(Allerede på dette tidspunktet var han informert om at det ikke var en nordisk modell). Jeg tok med kvitteringen som viste til netonnet, og leverte tven, etter en uke var den fikset, på garantien.
    Så alt i alt, jeg måtte ikke engang forholde meg til Samsung, nettbutikken eller noen andre. Snakket bare med reperatør og alt ble bra.
    Veldig fornøyd med denne servicen! Tusen takk

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Tidligere fikk man ikke tilbake pengene for svensk moms ved bruk at poste restante til et svensk postkontor nær grensen. Da endte man opp med å betale moms i begge land så lenge man er lovlydig. Men om Fyndbörsen har funnet en mulighet for å endre på dette vet jeg ikke per i dag.
    Hvis man henter varen på ett postkontor i Sverige, så har man allerede betalt Svensk moms. Så tar man den med over grensen og betaler Norsk moms. Da har man betalt moms 2 ganger.

Det man da gjør er å sende Fyndbørsen bevisene på at man har betalt Norsk moms, så får man igjen den Svenske. Og dermed kun har betalt moms 1 gang. Men det kan fort hende at den Norske momsen er basert på prisen inkludert svenskmoms, og da blir den litt dyrere. Nok til at prisen for frakt og fortolling hos DHL kan forsvares. Samt at man sparer alt fra litt til mye penger til drivstoff (samt tid) ved å få den levert på døren.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •