Importering fra USA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Importering fra USA

Vil bare fortelle hva som skjer når du importere ett tv fra usa

Model var denne Panasonic TH-50PZ850U

Tv'en ble handlet på ebay. Det fungerte veldig godt. Tv ble sent over med pax global.
    Når den annkom så var skjermen knust :/. Men heldigvis så fikk jeg karen til å tegne egen forsikring på den før den ble sent.
    Fikk vite i ettertid av schenker som har sammarbeid med baxglobal. At de betaler ut i forhold til kiloen på "esken". Tror det var rundt 200,- pr kilo. 40 * 200 = 8000,-
    Så da ble det tatt bilder etc, sent til fyren og ny tv kom en stund senere.
    Alt var 100%.
    Men husk å gi beskjed til han som sender om dette skulle skje deg, at han merker tven som en replacement av den gamle. Ellers så må du moms'e 2 ganger, og så klame den tilbake fra tollvesenet den første tv'en din.
    Ettersom ikke tven ble sent tilbake, så måtte de se at tv'en var knust.
    Så turen ble 2 tollere på kontoret hos schenker for å se dette, bilder for dem var ikke godt nok hehe.
    Og der er det 100% firkantet. Det kan jeg love. Hvertfall på gardemoen

Kosten på fly frakt ca 800$ via paxglobal.
    Forsikring 300$,-
    Tror totalen via jetcarrier hadde blitt dyrere da de stortsett tar seg betalt internt i US også for slike tv'er.

Jeg hadde lest tidligere her en plass at 220/110v box'en på clas'en ville fungere. Så den låg klar og ventet.
    Fyrte opp tv, alt så oki ut.... en liten stund hehe
    Den boksen fra clas var max 300w, og denne tven skulle jo self nesten ha 600w på full pupp.
    Så Husk å bestill deg en god 220/110 på ebay eller en annen plass der de er billige. Bestilte selv en 1200W, for å være sikker. Størrelsen på en 300'en og denne er ikke merkbar større.
    Og se at boksen har innbygget sikringer, som mange av dem ikke har. Kjipt med saker som kan ta fyr .

Men som sakt, tv'en fungerte en liten stund. Så youtube og denne picaso saken til google fungerte utmerket.

Så var det å teste ut bakkenett boksen, grundig XXXX. Alle modellene er testet, samt sagem. Dette fungerte self ikke. ALLTID MEG.
    Det som var er at denne tv MÅ ha 60hz signal. Enten du vil eller ei. Og disse bakke nett boksene er hdmi, men ikke 100% hdmi. De er laget for å bare gi ut hdmi 50hz signal. Mens en hdmi utgang skal selv finne ut om tven trenger 50 eller 60hz hdmi signal.
    Så det ble sort skjerm, med lyd.
    Løsingen i første omgang ble HDfury på hdmi -> vga. Det fungere ikke, da den bare videreføre signalet den får inn.
    Løsningen ble en hdmi converter.
    HDMI to HDMI Scaler
    Fikk den i posten i dag, fungere gull. du har også justeringer i selve hdmi converteren. Bilde er meget bra det, ser ikke noe forskjell her på top modellen til sony/32 tommeren.

Kjøpte meg en billig dvd spiller her også, for å teste om dette var fiasko. Før jeg fikk den siste hdmi boksen. Og den var oppe og kjørte med engang.
    Så disse kjipa boksene til grundig og sagem er ubruklige på tv'er som MÅ ha 60hz hdmi signal.

Så det er å handle i USA, importere fungere utmerket. Hvis man tar noen forhånds regler vell å merke.
    Men får håpe de som leser dette skjønner at det er ikke noe problem.

Auki

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye sparte du på å importere?

Tror det er mange som velger å betale mer for å slippe så "mange" problemer du hadde.:???:

Ps: Heter du Auki Baukland? Friskt navn isåfall:-D

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auki, my man!

Men kan dette ha vært særlig lønnsomt, da?

Det beste jeg fant for denne i US var $2388 og med frakt og forsikring hm... med konvertere og omkablinger inn det ene øret og ut det andre! Og garanti har du sikkert, men hvor/til hvem?

Hm... Berømmer iallfall eventyrlysten din!

Men tror kanskje ikke dette er et eksempel til etterfølgelse:-?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visse ting lønner seg ikke å importere, store plasma og LCD skjermer er blandt dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spart og spart

Tv er ikke komt i salg i europa. Så jeg vet ikke hva den koster eller vil koste her.

Self lønner det seg, tror bare dere babler om saker som dere tror dere vet noe om.

Sjekk opp en top modell hos pioneer, og sammenlign den med prisene hjemme her.
    Det nytter ikke å sammenligne kjipa modelene, det må være de beste og dyreste her hjemme.
    Jeg valgte bort pioneer, pga kostnad. Og valgte den aller siste topp modellen til Panasonic.

Alt av el.nikk er mye billigere over there. Men som sakt, vi snakker ikke om familie tv'en samsung eller lg.

Men det var derfor jeg skrev denne her, for jeg har ikke funnet noen som har klart å importere noe og lagt inn hvordan det blir. Har lest litt om mye hva folk har gjort eller har meninger om her.
    Men skal du handle en god og en veldig dyr top modell her hjemme så er det mye å spare, men bruker du båt så er det jo enda mer å hente.
    Skal du importere derfra, så er det bare å forske selv, litt lesing etc må jo til.
    Det er bare Bakkenettet som har denne barnesjukdommen.
    Get,lyse og sattelitt har ikke noe problem med hdmi signalet, ingen bruker eller har behov for pal/ntsc lengre når hdmi er komt for å bli. Som ikke har noen pal/ntsc signal.

Sjekk opp en 50/60 tommer pioneer, så finner du ut hvor mye du sparer.
    Blir ca 20 lapper spart på en 60 tommer, hvis du sammenligner siste modellene pr dags dato på sidene til pioneer.com og .no sidene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •