Heve kjøp etter 8 måneder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Heve kjøp etter 8 måneder?

Ja nå har jeg blitt litt lei.
    Kjøpte en Tatung 42" V42EMGI for ca 8 måneder siden.

Kun etter noen uker begynte noen småproblemer, men jeg brydde meg ikke for det var ikke noe jeg ikke kunne ignorere.

Så dro jeg på ferie og sendte inn TV*n min til reperasjon hos A NOVO. 1 uke senere fikk jeg den tilbake. Bare da fungerte den ikke i det hele tatt.
    Så sendte jeg den inn igjen. Da fikser de at den ikke vil starte, men de fikser også et problem som var i den originale feilmeldingen. Xbox360 funker ikke via HDMI. Så første gang de reparerte den bare ignorerte de den feilen, og fiksa den når jeg sendte den inn for andre gang.

Så nå fikk jeg endelig TV'n tilbake for andre gang på to uker. Starter opp, kobler på alt. Alt funker helt til jeg kobler på PC'n via DVI-D - DVI-D. NO SIGNAL.

Har sjekket 99% av PC mulighetene for denne feilen, men finner ingen. Det skjer også med en helt annen PC.

Nå lurer jeg på hva jeg kan gjøre. Nekter å sende den inn for en tredje gang. Kan jeg heve kjøpet og få pengene tilbake etter 8 måneder? TV'n funker jo ikke som den skal, og de har reparert den 2 ganger på rad.

Jeg sendte også A NOVO mail om dette kl 06:00 i dag. De har ikke svart meg.

Feil før første reparasjon
    Feil 1: Svarte striper på skjermen.
    Feil 2: HDMI fungerer ikke ordentlig
    Feil 3: Utrolig rare farger på skjermen ved noen oppstarter. Tar 5 minutter med gjentatt av/på for å rette
    Feil før andre reparasjon
    Feil 4: TV'n vil ikke starte. Ingen strøm.
    Feil 5: HDMI funker fortsatt ikke (ettersom de ikke fikset dette i første reparasjon)
    Feil etter andre reparasjon
    Feil 6: DVI funker ikke. TV'n skal være HTCP kompatible, det er den ikke. (Stor feil).

Vil helst bare bli ferdig med hele greia. Vil få pengene jeg betalte tilbake så jeg kan kjøpe meg et merke hvor de har bedre serviceverksted.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suzpaz
    ...så jeg kan kjøpe meg et merke hvor de har bedre serviceverksted.
    Eventuelt en TV av bedre kvalitet, så man slipper slikt?
    Kjipt med slike problemer, håper virkelig det ordner seg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved samme feil alle gangene har du vel krav på noe, men her tror jeg du desverre må ta til takke med nye reparasjoner...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når samme feil ikke er rettet etter to forsøk har du vel rett på bytte i ny TV.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en tilsvarende sak med edlkøp og vaskemaskin. Nå husker jeg ikke om det er samme feil to eller tre ganger, men på den vaskemaskinen vi hadde hadde vi vel 5 reperasjoner i løpet av 2 1/2år, deriblant samme feil flere ganger. Det endte med full heving av kjøpet, alle pengene tilbake, og hvis vi brukte de hos elkjøp for erstatningsmaskin der, gratis hjemkjøring. Der skrev vi brev, vedla kopi av alle reperasjonsdokumentene, henviste til de relevante regler, og fikk gjennomslag 2 /12 år etter kjøpsdato.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levrandør kan forsøke og reparere feilen 3 danger før du får nytt produkt eller pengene tilbake.. (Tror jeg, sjekk kjøpsretigheter)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge forbrukerkjøpsloven kan forbrukeren allerede FØRSTE gang velge om han vil ha reparert gjenstanden eller en ny gjenstand. Men her har idiotene som skrev loven lagt inn en klausul som egentlig var ment større ting som f.eks. bilkjøp, nemlig at dersom det volder selger urimelig store kostnader har denne likevel rett til å forsøke å reparere gjenstanden. Det er da kun tillatt å forsøke 2 ganger å reparere samme mangel.

I tillegg har du krav på en låne-tv hvis reparasjonen tar mer enn 1 uke.

Loven finner du her. Se §26-32.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopi av mailen til MPX

Hei. Jeg vil gjerne heve kjøpet på Tatung 42" LCD V42EMGI. Ordenummer 2 164 770.
    Det kom feil på den i løpet av noen uker, men det var ikke store feil, så jeg ventet med å få den reparert.

28 Juli bestemte jeg meg for å få den reparert.
    5 August fikk jeg den tilbake fra A NOVO. Da fungerte den ikke i det hele tatt. Da måtte jeg sende den inn for andre gang på 1 uke. 12 august fikk jeg den tilbake for andre gang. Nå fungerer ikke en av de viktigste grunnene til at jeg kjøpte TV'n. Nemlig DVI inngangen. Til sammen har jeg hatt rundt 6-7 forskjellige feil, og hver gang den blir reparert kommer det flere feil som krever reparasjon. Jeg har også til gode å oppleve flere store feil som mange jeg har snakket med på internett sier vil skje.

Jeg ønsker å heve kjøpet ettersom alle disse reparasjonene er veldig vanskelig for meg, ettersom jeg bruker TV'n til jobb og underholdning. Jeg bruker den flere timer hver dag. Hadde feilene skjedd kanskje 4-5 uker/måneder imellom, ville historien vært annerledes. Nå har jeg hatt TV'n på reparasjon i nesten 2 uker i strekk, og hvis jeg sender inn TV'n for tredje gang nå, vil det være 3 uker uten at jeg har en fungerende vare. Det er uakseptabelt.

Jeg ønsker ikke å få tilsendt samme vare, fordi etter erfaringer andre jeg har snakket med har varen vesentlige feil som oppstår både før og etter reparasjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •