Hjelp til valg av tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av tv

Ny tv skal kjøpes inn og jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken tv. Derfor håper jeg dere kunne komme med noen innspill. Tv skal være i størrelsen 42" + -. Skal helst ikke være særlig over 10k. Tven skal kun brukes til å se HD filmer og serier via pc. Derfor burde jeg kanskje gå for fullhd?
    Plasma eller LCD har jeg i grunnen ikke tatt stilling til. Satser på og koble pcen til via dvi med hdmi adapter. Ser ikke bort i fra at jeg kobler til en PS3...

Takker for alle innspill.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går i butikken og kikker litt, så vil du se om du ser forskjell på full HD og 720p. Jeg merker ingen forskjell på 42" ved 2-3 m avstand.

Kjøpte selv en Panasonic TH-42PX80 fra Netshop i går for 7890,-. Den fungerer over all forventning. Bruker den til serier og film ifra PC, som du har tenkt, og det virker helt genialt. Det er nesten vanskelig å tro at det ikke er full HD, for oppløsningen er vanvittig bra. Ingen forsinkelse på bilde/lyd, ingen etterslep, ingen hakking, en eksplosjon i farger og kontrast.

En utrolig tv til prisen! Bedre enn alle LCD-skjermer jeg har sett i alle fall. Anbefales!

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    Ny tv skal kjøpes inn og jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken tv. Derfor håper jeg dere kunne komme med noen innspill. Tv skal være i størrelsen 42" + -. Skal helst ikke være særlig over 10k. Tven skal kun brukes til å se HD filmer og serier via pc. Derfor burde jeg kanskje gå for fullhd?
    Plasma eller LCD har jeg i grunnen ikke tatt stilling til. Satser på og koble pcen til via dvi med hdmi adapter. Ser ikke bort i fra at jeg kobler til en PS3...

Takker for alle innspill.
    Hvis du kun skal se hd materiale og tv serier via pc så er det mulig at en lcd vil være det beste valget. Til pc bruk er plasma fremdeles utsatt for innbrenninger så du må da ta forhåndsreglene i bruk. Dette slipper du å ta hensyn til med en lcd. Det er riktig det som blir skrevet her om px80 og det er en meget bra tv til en latterlig lav pris, men lcd skjermene er fremdeles litt sterkere til pc bruk.

Sjekk ut Sony's nye W4000! Det er en rimelig og meget bra lcd tv som er full hd. Serien har også et av de dypeste sortnivåene som er produsert på en lcd til nå...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med innbrenning ser jeg ikke som problem. Tror nok jeg er forsiktig nok til å unngå det. Angående det med fullhd eller ei, har jeg hørt at det passer bedre med fullhd når en skal bruke netteleseren på pcen. Tenker på scrolling osv. 1024 x 768 blir vell litt lite og se nettsider osv i? Håper at denne skjermen skal kunne erstatte pc skjermen på 19" dersom det går smertefritt.
    Var egentlig helt bestemt på og kjøpe plasma, men har begynnt å bli i tvil.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En plasmaskjerm blir jo ikke like skarp som en LCD. For mitt vedkommende så holder det med 1024x768 på pc-skjermen, og føler ikke noe behov for full HD. Men hvis du bruker pcen mye og vil erstatte pc-skjermen, så tror jeg nok full HD LCD er veien å gå.

Hvis HD-film og -serier er første prioritet ville jeg heller valgt en HD-ready plasma.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, der jo dumt og angre i ettertid. Ser for meg at jeg bruker den trådløse musen og får kjøpt meg ett mediacenter tastatur slik at jeg kan sitte i sofaen og bruke pcen, men også se hd materiale fra pc. Synes fullhd skjermene i plasma blir veldig mye dyrere enn hd ready tvene.

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flexxo
    Hvis du går i butikken og kikker litt, så vil du se om du ser forskjell på full HD og 720p. Jeg merker ingen forskjell på 42" ved 2-3 m avstand.

Kjøpte selv en Panasonic TH-42PX80 fra Netshop i går for 7890,-. Den fungerer over all forventning. Bruker den til serier og film ifra PC, som du har tenkt, og det virker helt genialt. Det er nesten vanskelig å tro at det ikke er full HD, for oppløsningen er vanvittig bra. Ingen forsinkelse på bilde/lyd, ingen etterslep, ingen hakking, en eksplosjon i farger og kontrast.

En utrolig tv til prisen! Bedre enn alle LCD-skjermer jeg har sett i alle fall. Anbefales!

Høres bra ut! Tenker på denne sjøl, men er vel litt engstelig for innbrenning ved pc-bruk, logoer og widescreen rammer ( er glad i ulike størrelser på bildet ).
    Men ellers virker jo tv'en genial til den prisen!

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå ikke prøvd å kjøre film i letterbox, men jeg har ikke sett noe til at ting blir hengende fast. Så lenge du veksler litt tror jeg ikke det er noe kjempeproblem.

Sjekk den heftige fargedybden i bildene. Her er plasmaen mye bedre enn LCD, som alltid vil være noe blassere. En annen fordel er at betraktningsvinkelen er veldig bra, i motsetning til på LCD som blir blass med en gang du sitter litt på siden. Men til spilling, tegnefilm og pc-monitor er nok Sony Bravia en god del bedre. Har sett den i butikk, og det er en skikkelig god skjerm, men jeg liker plasmaen bedre.

Bildene er tatt med et dårlig kompaktkamera, så det er jo ikke helt representativt.

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå ikke prøvd å kjøre film i letterbox, men jeg har ikke sett noe til at ting blir hengende fast. Så lenge du veksler litt tror jeg ikke det er noe kjempeproblem.

Sjekk den heftige fargedybden i bildene. Her er plasmaen mye bedre enn LCD, som alltid vil være noe blassere. En annen fordel er at betraktningsvinkelen er veldig bra, i motsetning til på LCD som blir blass med en gang du sitter litt på siden. Men til spilling, tegnefilm og pc-monitor er nok Sony Bravia en god del bedre. Har sett den i butikk, og det er en skikkelig god skjerm, men jeg liker plasmaen bedre.

Bildene er tatt med et dårlig kompaktkamera, så det er jo ikke helt representativt.
    Ingenting å si på dybden nei!
    Men er det ikke letterbox du kjører der?

Ellers er det vel ingenting å si på mestring av kjappe bevegelser? ( Vet ikke med deg, flexxo, men her i stuen blir det en del fotball høst som vår )

Ønsker deg uansett masse nytelse med ny Panny, uten noe pes!
    Og kom gjerne med en liten review senhøstes :-D

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er letterbox. Har kjørt det et kvarter her og der uten problemer, men har ikke sett en hel film. Kjappe bevegelser går helt sømløst. Veldig bra. Ingen hakking eller hopping eller etterslep.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er letterbox. Har kjørt det et kvarter her og der uten problemer, men har ikke sett en hel film. Kjappe bevegelser går helt sømløst. Veldig bra. Ingen hakking eller hopping eller etterslep.
    Jeg ser har sett filmer i letterbox siden jeg kjøpte tv-en og det er kun på HD eller hvis skjermen har vært av en lengre periode at det blir retention. Hvis du er engstelig for dette så er det bare å sette på full screen tv når du er ferdig med filmen.

Opprikitg talt...

Det er en tv og den må tåle at man ser film i riktig format.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde jeg spytte inn ett par tusen ekstra og gå for en 1080p plasma tv eller burde jeg kjøpe en lcd tv. Mage følelsen sier at plasma er veien og gå, men jeg kan jo komme litt billigere ut av det med en lcd tv.
    1024 x 768 føler jeg ikke blir særlig god oppløysning som en erstatning av pc skjermen.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter-S
    1024 x 768 føler jeg ikke blir særlig god oppløysning som en erstatning av pc skjermen.
    Det er vel smak og behag. Jeg har ingen problemer med denne oppløsningen. Ta med deg en bærbar pc i butikken, og spør om å få koble til en plasma.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen kommer jeg sannsynligvis til å bestille tven. Er fortsatt veldig i tvil. Tror det blir enten Panasonic TH-42PZ80 eller Samsung 40" 656.
    Noen innspill?

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom butikken og kikka på både Sony W4000 og Samsung 656. Panasonic er mye bedre enn begge på film... Uten tvil. Innbrenning har vist seg å ikke være noen issue. Internettbrowsing går fint.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom butikken og kikka på både Sony W4000 og Samsung 656. Panasonic er mye bedre enn begge på film... Uten tvil. Innbrenning har vist seg å ikke være noen issue. Internettbrowsing går fint.
    Det med innbrenning ser jeg ikke som ett problem. Det tror jeg er mer en myte enn realitet. Har snakket med broren min som har hatt en 50" plasma et par år nå. Han har brukt tven til mediacenter pc uten noe problem.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble utrolig i tvil nå. Netshop har tilbud på Samsung LE40A656 9995,- :?
    Nå står valget mellom Panasonics PZ80 og denne tror jeg. Noen av dere som har en av tvene og som kan hjelpe litt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •