Amentio og lureri angående leveringstid.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 80
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amentio og lureri angående leveringstid.

Hei!

Jeg har lenge forsøkt å anskaffe meg en TV fra nettbutikk.
    De fleste lokale forretninger er både dyre og har meget lite kunnskap om det de selger, samt helst vil selge det som står igjen i hylla......
    Valgte derfor nettbutikk, da de (tilsynelatende) hadde TVn jeg ville ha, i motsetning til butikk. Den var også endel billigere på nettet.
    Bestilte da den 300608 en TH-50PZ800 fra AMENTIO / Velkommen
    Jeg gikk ut fra at denne da snart var i mitt eie, da den lenge allerede da hadde ligget for salg hos flere nettbutikker.
    ETA var da bare noen dager unna.
    Jeg måtte betale på forskudd, grunnet at denne skulle sendes fra leverandørlager.
    Ble altså trukket for nesten 23000kr den 300608.
    Så skjer følgende: Amentio flytter leveringsdato hele tiden litt om litt, noen ganger faktisk fram(!) Går også inn på min ordre, og leveringsdato varierer der også nærmest dag for dag, faktisk ikke alltid likt med samme apparat på firmaets hovedside!
    Ringer etter en god stund og etterlyser TVn. Resultat: Tåkesvar, får enda andre leveringsdatoer enn det som ligger på nettet der og da.....
    Selvfølgelig ubekreftet..........
    Ringer så Panasonic noen ganger, men de vet om mulig enda mindre!
    Kan vel si det sånn at jeg tviler på at de jeg har fått snakket med vet engang hva slags TV det er, bortsett fra det de får opp på PCn foran seg. De vet med andre ord ingenting om noe.
    Ringte så igjen Amentio på torsdag, og spurte om de kunne svare når jeg skulle få TVn jeg har betalt for en måned siden.
    Spurte som jeg alltid gjør på en rolig og saklig måte.
    Traff en hyggelig kar som skulle sjekke nærmere med Panasonic, og LOVET meg 100% sikkert å kontakte meg fredag med tilbakemelding.
    Ventet hele fredagen. Ingen telefon, ingen mail.....
    Ringte dem igjen i dag. Traff en kar som svarte helt i tåka. Nå var UBEKREFTET leveringstid 270808, altså nesten en måned TIL! Men dette virket det som han ikke gadd å sjekke nærmere.
    På min ordre i dag, da Amentio sier 270808 står der 200808.......???????
    Har snakket med flere nettbutikker. Jeg synes det virker som de fleste er like useriøse som i dette tilfellet Amentio.
    De har uriktige opplysninger angående lagerbeholdning, og uriktige opplysninger om leveringstid. Flere vil heller ikke opplyse om produktene kommer fra norsk importør!
    Dette synes jeg de er pliktige til. Amentio har riktignok opplyst hvor de kjøper fra.
    En nettbutikk jeg ikke vil si navnet på, LØY ang. om TVn de solgte var fra norsk importør. Dette har jeg fra sikre kilder.
    Jeg tror faktisk at nettbutikkene lyver bevisst ang. leveringstid, da de vanligvis underbyr hverandre på pris, og legger produkter ut for salg lenge før de er tilgjengelige.
    Har vært ute for det flere ganger nå.
    Noen som har tips hva man kan gjøre som kunde i et marked med så mye useriøse butikker og nettbutikker.
    Vurderer å undersøke med forbrukerrådet angående lovligheten i slik praksis som jeg har blitt utsatt for hos Amentio.
    Nevnte dette i mail i kveld til Amentio, samt at jeg ville ta opp problemstillingen på forum på nettet.
    Truet dem ikke med noe, har fremdeles hyggelig tone med dem, men nå er tålmodigheten min snart slutt.
    Noen som ganske enkelt vet hvor og hvordan man får tak i denne forb...... TVn! JEG får ikke tak i.......
    Vil ha norsk TV, ikke parallellimport. Tar ikke sjansen hvis butikken går konk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna Amentio. Historien er lang! La meg ta kortversjonen: Trøndersk svindel på det groveste. Hold dere unna Amentio og spre budskapet videre folkens! AMENTIO / Velkommen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eeehhh - hvis du oppfordrer folk om å holde seg langt unna nettbutikken, hvorfor legger du samtidig ut link til deres nettsider?

Jeg hadde en handel på gang med dem, men av andre omstendigheter måtte jeg avbestille. Ingen problem, topp service. Men det var MIN histroie. Historien til trådstarter er bare tragisk!

Nettbutikker generelt har jeg INGEN dårlige erfaringer med. NetonNet, NetShop, Komplett, MPX, ElPrice m.fl.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri forstått at folk gidder å betale på forskudd. Kjøp fra de stedene hvor du betaler når du mottar eller henter. Har kjøpt en mengde fra Netshop og Komplett. Beskymrer meg ikke at de forsvinner over natta. Dertil går de for bra. Deler din erfaring med Panasonic Norge. De er på bærtur. Tror heller de gå dukken. Makan til samling med kunskapsløse rotekopper skal du lete lenge etter.
    Betalte 3000 mindre på Netshop for min 46PZ85 enn hos Amentio, og betalte når jeg hentet.

Arne M

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OM du sammenligner priser opp mot andre så er det mange produkter som er maaaange % dyrere en normalt...

Se foreksempel på Yamaha RX-V1800... godt over det du kan få 3800 for...

Holder meg langt unna her ja

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    OM du sammenligner priser opp mot andre så er det mange produkter som er maaaange % dyrere en normalt...

Se foreksempel på Yamaha RX-V1800... godt over det du kan få 3800 for...

Holder meg langt unna her ja
    Greit nok, men de er tross alt billigst på TVn jeg ville ha.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amentio har veldig gode prise og en veldig rask og service etter min mening.
    Desuten så har de stort sett fast frakt, i motsettning til de fleste andre store nettbutikkene som tar fullpris for frakt og har samtidig rabattavtaler med posten...

Amentio er absolutt en seriøs sjappe

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifisound
    Styr unna Amentio. Historien er lang! La meg ta kortversjonen: Trøndersk svindel på det groveste. Hold dere unna Amentio og spre budskapet videre folkens! AMENTIO / Velkommen
    Hva er dine erfaringer med dem?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss som har opplevd Amentio når de ikke har varer på lager virker de laaaangt fra å være en seriøs sjappe. Makan til dårlig service har jeg aldri opplevd. At de omtrent var umulig å få kontakt med hjalp ikke. Det er en UTING å til stadighet forandre leveringsdato. Min anbefaling: Styr laaaangt unna Amentio. Her er forøvrig en tråd som omhandler Amentio og Stretto.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...butikkene.html
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Har aldri forstått at folk gidder å betale på forskudd. Kjøp fra de stedene hvor du betaler når du mottar eller henter. Har kjøpt en mengde fra Netshop og Komplett. Beskymrer meg ikke at de forsvinner over natta. Dertil går de for bra. Deler din erfaring med Panasonic Norge. De er på bærtur. Tror heller de gå dukken. Makan til samling med kunskapsløse rotekopper skal du lete lenge etter.
    Betalte 3000 mindre på Netshop for min 46PZ85 enn hos Amentio, og betalte når jeg hentet.

Arne M
    Amentio var billigere enn Netshop, og de hadde på papiret kortere leveringstid da, og de sier de har norske TV i motsetning til Netshop.
    Jeg heller til at de fleste nettbutikker underbyr hverandre, for så å ikke kunne levere, for deretter å tilby annet rask de har.
    Har blitt tilbudt annet rask fra Amentio.
    Måtte betale på forhånd, da den ble bestilt og sendt fra leverandør/distributør. Dette sier de i allefall hos Amentio.
    Vil heller ikke ha parallellimport TV. Har hørt om folk som har gått i fella da ang. garanti.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde personlig kontaktet forbrukerrådet sporenstreks og forhørt meg hvilke rettigheter man som kunde har. Kanskje finlest alle kjøpsbetingelser hos nettbutikken først, for å se om de forbeholder seg retten til å endre bestillinger hvis noe skulle inntreffe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser i andre tråder her at Amentio tydeligvis bevisst haler inn penger, bruker disse, for så å kjøpe inn og levere varene.
    Ta betalt uten å ha leveringstid kan vel ikke være lovlig?

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hatt noen problemer med Amentio, de har god service og gode priser, og tror ikke det er dem sin feil at tven ikke kommer på lager. De får vel bare en dato fra leverandør.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Aldri hatt noen problemer med Amentio, de har god service og gode priser, og tror ikke det er dem sin feil at tven ikke kommer på lager. De får vel bare en dato fra leverandør.
    Det er AMENTIO som selger TVn, og AMENTIO som har datoer på nettsidene.
    AMENTIO har jo også tatt seg betalt for TVn, så da er det vel strengt tatt AMENTIO sitt ansvar å følge opp. Å forlange at de kommer med leveringsdato må man vel som kunde ha lov til.
    De har jo tross alt tatt seg betalt for denne TVn 300608.
    De har altså sittet på MINE 23000kr i fem uker, uten at de tar seg bryet med å gi meg eksakt leveringsdato!
    Noen her som vet om dette er lovlig?
    Datoene de hiver inn på nettet i hytt og pine kan de liksågodt fjerne, da disse endres omtrent daglig.
    Meget useriøst, og direkte spekulasjon mener jeg.
    Ser jo etterhvert at svært mange er misfornøyd med AMENTIO, så dette er tilsynelatende ingenting i forhold til det andre har måttet finne seg i. Dette har jeg nå sett etter å bare skumlest noen tråder angående AMENTIO.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt varer hos Amentio utallige ganger, men bestiller aldri noe som ikke er på lager. Sikkert derfor jeg er fornøyd med dem..

Men uansett hvor du bestiller, kan det ta tid om varen ikke er på lager.
    Uansett bør ikke selger trekke penger fra konto før varen sendes til kunden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <dato>LOV-1988-05-13-27</dato> Kjøpsloven - kjl. Lov om kjøp.

link til kjøpsloven. Når du betaler på forskudd, har du ikke mye å true med da :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiraen
    <dato>LOV-1988-05-13-27</dato> Kjøpsloven - kjl. Lov om kjøp.

link til kjøpsloven. Når du betaler på forskudd, har du ikke mye å true med da :cry:
    Vil det si at AMENTIO er i sin fulle rett da, til å gi f.... i kunden og evt. leveringstid?
    Kan de etter loven virkelig forlange forskudd når de ikke kan holde eller love en leveringsdato?
    Noen som har forslag til en seriøs nettbutikk med "norsk" TH-50PZ800, og som virkelig har den på lager? Eller i det minste gi dato, og ikke forlange forskuddsbetaling, slik som useriøse firma som AMENTIO gjør.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare slette orderen og få tilbake pengene? Ser ut om det er mange nettbutikker som heller ikke har tven på lager, så det blir vel litt feil å henge ut kun Amentio.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har full angrerett på kjøp over nett, så det er bare å heve kjøpet og kreve pengene tilbake

Når det er sagt, jeg har handlet ca. 10 ganger på Amentio og aldri hatt et problem med dem. Nå har jeg heldigvis kun kjøpt varer som allerede er på lager

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bestille varer som ikke er på lager hos amentio er ikke lurt, måtte vente i nesten 3 måneder på tastaturet mitt

Er varen inne på lager går det raskt og smertefritt (har hatt ca 5 ordrer på amentio).

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •