Amentio og lureri angående leveringstid. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Alt har faktisk ordnet seg veldig greit. Ble faktisk oppringt av Amentio i dag, og de ga meg da kontonummer og ref. nummer jeg betaler inn på når pengene er på kontoen min.
    I dag må jeg si de opptrådte profesjonelt, og ikke minst hyggelig. De beklaget også alt som hadde skjedd.
    TVn kom i dag. Har ikke fått satt den opp ennå, men den kom strappet på palle, og esken og TVn ser ok ut.
    Den ble sendt fra lager i Oslo. Avsender er et svensk firma, Ingram Micro AB. Står også NYK logistics scandinavia som avsender.
    TVn har benevnelsen E på slutten, så det skal være riktig modell.
    Tror den kommer via norsk importør da.
    Flott at det løste seg for deg. Men det er nok ikke "et svensk firma". Ingram Micro er en av de største IT-distributørene i verden, men i norden har de nå sentralisert lageret sitt til Stockholm. Derfor ser det ut som varene kommer fra "IM AB", selv om det nok er Ingram Micro Norge som nettbutikken din forholder seg til. Ingram Micro hadde også eget lager i Norge for bare noen få år siden. Sjekk også Ingram Micro NO (har altså nå skandinavisk lager i Sverige). De er helt vanlig distributør, akkurat som tidligere nevnte Norek, Itegra, GNT, Scribona etc. Det er mange nettbutikker som speiler disse distributørenes lager (= den lagersaldoen de viser i nettbutikken sin). MPX/Itegra og Komplett/Norek er et par unntak som har helt egne lagre og innkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv-en kan fremdeles være gråimportert, eneste måten å finne ut det på er å ringe til panasonic og sjekke om de har solgt det serienummeret.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    tv-en kan fremdeles være gråimportert, eneste måten å finne ut det på er å ringe til panasonic og sjekke om de har solgt det serienummeret.
    Mulig jeg gjør det. De sa jeg skulle få fra Panasonic Norge, men vet jo ikke om de er til å stole på.......
    Skrev det på bestillingen som forutsetning også. Men om jeg gidder returnere den pga det er en annen sak. Mye pes.
    Uansett rå TV. Knallfornøyd.
    Handler uansett aldri mer fra Amentio.

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Dårlig erfaring

Har dessverre, etter flere forsøk på handel med Amentio, vært uheldig om man vil kalle det (handler mye på nett med forskjellige nettbutikker uten problemer)

Jeg vil tør påstå at disse trønderfolkene driver med ren svindel, løgn og fanteri. Har etter beste forstand vist tillit til dem og har gitt dem flere sjangser, men disse folkene rydder ikke opp med kunder.

Ble skremt når jeg leste i Dagen Næringsliv 12.11 at de hadde fått årets Gasellepris i Trønderlag... De trènerer saker, dobbler leveringstiden innimmellom og holder et sant spetakkel om man må sende noe i retur. I mitt tilfelle 2 defekte nettverkshardisker som det tok nesten 1år!! før de klarte å håndtere saken, med det resultatet at jeg fikk kun tilbakebetalt 50% av kjøpesummen fordi prisene på produktet hadde sunket.... Dette tross at jeg mottok 2 nye hardiscer som var defekte ved ankomst.

Styr unna Amentio! Styr unna!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balsam
    ... jeg fikk kun tilbakebetalt 50% av kjøpesummen fordi prisene på produktet hadde sunket
    Hvis du handlet som privatperson og dette dreier seg om heving av kjøp behøver du ikke godta dette. Ved heving er det opprinnelig kjøpesum som gjelder. Om selger krever bruksfradrag kan kunden kreve forsinkelsesrenter fra opprinnelig dato, og det ender som oftest opp med omtrentlig det opprinnelige beløpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Amentio - firmaet for hvem kunder er en forbruksvare

Sitat Opprinnelig postet av balsam
    Har dessverre, etter flere forsøk på handel med Amentio, vært uheldig om man vil kalle det (handler mye på nett med forskjellige nettbutikker uten problemer)

Jeg vil tør påstå at disse trønderfolkene driver med ren svindel, løgn og fanteri. Har etter beste forstand vist tillit til dem og har gitt dem flere sjangser, men disse folkene rydder ikke opp med kunder.

Ble skremt når jeg leste i Dagen Næringsliv 12.11 at de hadde fått årets Gasellepris i Trønderlag... De trènerer saker, dobbler leveringstiden innimmellom og holder et sant spetakkel om man må sende noe i retur. I mitt tilfelle 2 defekte nettverkshardisker som det tok nesten 1år!! før de klarte å håndtere saken, med det resultatet at jeg fikk kun tilbakebetalt 50% av kjøpesummen fordi prisene på produktet hadde sunket.... Dette tross at jeg mottok 2 nye hardiscer som var defekte ved ankomst.

Styr unna Amentio! Styr unna!
    Så vidt jeg kan se, kommenterer jeg dette innlegget av balsam fem år etter at det ble skrevet og to etter at det sist ble redigert.

Siden dette fem år gamle innlegget nøyaktig reflekterer mine egne erfaringer med Amentio AS i 2010, tyder dette på at det som beskrives kan være en bevisst praksis: Amentios kunde- og sakbehandlere utsetter og villeder, lover og bryter løftene sine, endrer datoer og betingelser - og dytter alt ansvaret over på kunden. Jeg som kunde ”…må da forstå!?...” ”…kan da ikke forvente?!?...” ”… må da ikke tro!?!” ”…burde ha innsett…” ”…burde ha gjort….” osv.. I mange måneder lurte jeg faktisk på om jeg hadde gjort noe som kunne oppfattes som om jeg er idiot og skurk, slik jeg ble gitt inntrykk av av Amentios ansatte: Jeg som kunde følger helt presist saksbehandlernes instrukser, og allikevel gjør jeg feil. Respons fra Amentio kommer der de ber om noe annet, eller påpeker noe jeg ikke har gjort som ikke jeg ikke visste jeg skulle ha gjort. En løsning kommer ikke.

Svar jeg fikk på henvendelsene mine har ofte vært så usaklige og ute av kontekst at jeg i mange måneder trodde de ikke leste henvendelsene de fikk fra meg. Om dette har jeg skiftet oppfatning. Etter å ha snakket med andre, lest andre brukeres innlegg i forskjellige fora, ser jeg nå slik på saken: Etter fem år da balsam først skrev sitt innlegg (sitert ovenfor) burde Amentio ha lært. Isteden fortsetter altså firmaet i 2010 akkurat det samme de praktiserte i 2005. Med andre ord er dette en strategi som er så lønnsom at de velger å fortsette med den, istedenfor å bedre på kundeservicen og rutinene sine, der mye er kritikkverdig. Basert på alt jeg har erfart og blitt fortalt av andre i samme situasjon, tror jeg derfor det er rimelig å anta at dette er en utarmingsprosess for med hensikt å avlede og utsette en løsning. Når det har gått lang nok tid og kunden ikke har gitt opp i mellomtiden, kan Amentio med loven i ryggen tillate seg å tilby kunden å få refundert bare halvparten av kjøpesummen, eller bent ut avslå en løsning. Dette ser vi Amentio har gjort i forhold til balsam og jeg har kjenneskap til andre med tilsvarende erfaring. Det er det de prøver å gjøre i mitt tilfelle. Jeg vil derfor tro at mange rett og slett gir opp lenge før de får tilbudt sine 50%, spesielt hvis det ikke dreier seg om store summer.

En kort oppsummering til slutt: I det øyeblikk et problem oppstår, opptrer Amentio som om kundene er en forbruksvare de kan trakassere og forvalte som de vil – vi er artikler til bruk og kast. De såkalte saksbehandlere opptrer arrogant og umenneskliggjør firmaets kunder. Amentio benytter hvert ledd i prosessen til å undergrave kundens rett. Konstant og konsekvent kommer de med urimelige påskudd og forlangende slik at en mulig avslutning og løsning avledes og forsinkes. Siden jeg aldri har opplevd en så laber moralsk og etisk forretningspraksis før, handlet jeg som balsam i mange måneder med tillit og oppriktighet til firmaets ansatte. Erfaringene mine forteller at jeg tok feil. Denne aktøren viser seg verken troverdig eller pålitelig når noe går galt, og Amentio synes å blåse i at det er nettopp når noe går galt at vi som kunder trenger dem mest. Tvert imot tyder alt på at de utnytter situasjonen kun til sin egen fordel. Dette er et firma som konsekvent gir inntrykk av å operere med minimal respekt for kundene sine, seg selv og firmaets integritet.

Saken min har pågått i over et år. De skylder meg mellom nær 10.000 kroner for et produkt jeg klaget på dagen etter ankomst fordi det var defekt. Hver gang jeg tror vi har kommet til en tilfredsstillende løsning, begynner bare saksbehandlerne på ny runde.

Amentio er et firma til å få bakoversveis av på livstid. Risikofaktoren ved å gå inn i et kundeforhold til Amentio er stor, kan koste dyrt og er i tillegg usedvanlig tidkrevende og ubehagelig. Derfor vil jeg heretter benytte en av de mange andre og pålitelige aktørene i samme marked.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har utelukkende gode erfaringer med Amentio når det gjelder leveringstider og kundeservice. Jeg har bare plassert to ordre der, men produktene blir levert når de skal, og om jeg har hatt spørsmål i forbindelse med ordrene blir de besvart asap.

Jeg har er ikke ansatt i Amentio, selv om man skulle tro det etter å ha lest innleggene i denne tråden:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Jeg har utelukkende gode erfaringer med Amentio når det gjelder leveringstider og kundeservice. Jeg har bare plassert to ordre der, men produktene blir levert når de skal, og om jeg har hatt spørsmål i forbindelse med ordrene blir de besvart asap.

Jeg har er ikke ansatt i Amentio, selv om man skulle tro det etter å ha lest innleggene i denne tråden:-)
    Takk for at du skriver denne kommentaren, HansMarius. Det gir meg anledning til å komme med en viktig presisering:

Ja, min erfaring er også at Amentio er helt greie så lenge alt er i orden - jeg har tidligere kjøpt flere varer fra dem. Det er når det kommer til spørsmål om reklamasjon, retur og angresaker at det synes å skjære seg. Det er kun da i min erfaring saksbehandlerne, ikke de som sitter på telefonen, opptrer med den umodne vrangviljen beskrevet av flere i denne tråden. Derfor er det mer et spørsmål om flaks, enn noe annet - er du heldig, så går det greit. Går det derimot galt, så vær beredt: Du risikerer å gå måneder i møte med formålsløse og frustrerende utvekslinger med Amentios saksbehandlere som stort sett viser seg resultatløse og kan koste en svært dyrt.

PS: Jeg legger forresten merke til denne setningen i innlegget ditt: "Jeg har er ikke ansatt i Amentio, selv om man skulle tro det etter å ha lest innleggene i denne tråden:-)" Kan denne glippen "...har er ansatt..." tolkes dithen at du ikke er er ansatt hos Amentio, slik du presiserer, men isteden har vært det? ;-)

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenjo
    PS: Jeg legger forresten merke til denne setningen i innlegget ditt: "Jeg har er ikke ansatt i Amentio, selv om man skulle tro det etter å ha lest innleggene i denne tråden:-)" Kan denne glippen "...har er ansatt..." tolkes dithen at du ikke er er ansatt hos Amentio, slik du presiserer, men isteden har vært det? ;-)
    Godt observert:-)

Det skulle i utgangspunktet stå litt mer der oppe; jeg hadde nemlig til hensikt å poengtere at jeg ikke har opplevd noe form for problemer i etterkant av mine kjøp, så jeg har muligens sluppet billig unna...

Så for å presisere, jeg verken har vært, er eller skal bli ansatt i Amentio:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Godt observert:-)

Det skulle i utgangspunktet stå litt mer der oppe; jeg hadde nemlig til hensikt å poengtere at jeg ikke har opplevd noe form for problemer i etterkant av mine kjøp, så jeg har muligens sluppet billig unna...

Så for å presisere, jeg verken har vært, er eller skal bli ansatt i Amentio:-)
    Godtatt! Nå fikk du meg til å le godt. Takk skal du ha! :-)

Men tilbake til den egentlige saken og helt seriøst: Ja, du har vært heldig - akkurat som jeg var i forhold til flere bestillinger både privat og i forbindelse med jobben. Men når alt er greit - leverandører gjør som de skal, transportøren gjør jobben sin, og leveransen stemmer overens med kundens opprinnelige bestilling - så er jo alt i beste orden.

Men så fort noe gikk galt, viste dessverre Amentio seg som ufine, urimelige og totalt rølpete, for å bruke folkelige uttrykk. De skapte et drama – ikke én gang, men igjen og igjen – av en sak som kunne og burde vært løst i en fei: De kunne ha tatt den defekte varen i retur og gitt meg en ny eller alternativt tilbakebetalt pengene. Saken ville dermed ha vært ferdig. Det er faktisk slik alle andre forretninger har operert de få gangene jeg har opplevd en tilsvarende situasjon.

Uten tvil er dette det verste eksemplet jeg har opplevd, enten det gjelder nettshopping eller å handle i fysiske butikk. Jeg har ikke for vane å ønske å eksponere verken personer eller forretning, og har aldri gjort det før. Jeg har ventet nesten to år før jeg begynte å beskrive noe som helst om de hårreisende erfaringene jeg har gjort med Amentio i Trondheim. De første månedene handlet jeg i tillit og tro, og senere i håp om at saken ville ordne seg. Jeg har gitt firmaet alle muligheter til å rydde opp i saken på en ordentlig og "fredelig" måte – mer enn det en rimelig skulle forvente i en så åpenbar og likefrem reklamasjonssak. Det har de ikke gjort. Isteden har Amentio benyttet alle smutthull til å slippe unna. Jeg har aldri opplevd en forretningsdrift så iherdig engasjert i å avstå fra sitt åpenbare ansvar - til og med kjøpsloven synes ikke å gjelde for dem. De sitter fremdeles med tusenvis av kroner som er mine, og jeg sitter med en leveranse som er ubrukelig, akkurat slik den var det da den ankom: Varen var, er og har alltid vært defekt siden den ble levert til mitt hjem i regi av Amentio AS. De sier den fungerer. Åssen kan de påstå det da når de ikke engang får varen undersøkt?

Andre kunder jeg har kommet i kontakt med og der ting har gått galt, har lignende historier. Etter alt å dømme er dette en strategi Amentio velger å praktisere fordi den lønner seg: Ved å drenere og forvanske prosessene, forsinker og utsetter de en løsning. Dette igjen gjør det mulig for Amentio etter en tid å tilby at kunden får refundert bare 50% av kjøpesummen grunngitt med at "det har gått så lang tid, så du er ikke lenger berettiget til å motta hele kjøpesummen," et argument Amentio-kunder har blitt presentert med - bl.a. balsam i denne tråden. Mangen opplever at et erstatningskrav vanskeliggjøres eller avvises.

På bakgrunn av dette kan det se som Amentio kan trekke økonomiske fordeler ved å trekke ut prosess og saksgang for på den måten å forhindre en snarlig løsning. Og i tilfelle sen varelevering som mange har opplevd, er det et klokt grep og en økonomisk sikring for Amentio å skyve på datoen litt av gangen: Vi som kunder holder ut lenger når vi opplever en trinnvis utsettelse av f.eks. leveringsdato - vi håper hele tiden å motta varen om litt. I tillegg har vi allerede betalt for varen pga. at Amentio tar betaling fra kunden ved bestilling, så der også fanger bordet. Begge disse faktorene bidrar selvfølgelig til å forhindre at at vi som kunder forsvinner til en av konkurrentene, eller at det kommer stormer med krav om tilbakebetaling.

Hvis disse spekulasjonene har noe for seg, og det kan virke sannsynlig, vitner det i så fall om en forretningspraksis av Amentio AS som kan karakteriseres som både kynisk og lite etisk. For prinsippet Amentio må forholde seg til, som resten av oss, er enkelt: Det du er i stand til å gjøre, er du derfor i like stor grad i stand til å la være - det er et valg. Amentio velger ikke å la være å utnytte kundens misére - det er dessverre dét som er min og manges erfaring. Og nettopp dét er årsaken til at dette innlegget blir skrevet.

Noen vil derfor kunne undre seg om Amentios ambisjoner om å leve opp til ryktet som landets billigste nettbutikk på understøttes og vedlikeholdes ved hjelp av bl. a. ikke utbetalte tilbakebetalinger til de uheldige kundene det går galt for. Kanskje disse personene undrer seg med rette?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ville jeg sterkt vurdert å ta en telefon til TV2 Hjelper deg.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også dele mine dårlige erfaringer om Amentio.

Bestilte en bærbar PC og noe småtteri 25. Jan, fik utsatt leveringstid som oftes et par dager om gangen. Kontaktet kundeservice på mail og telefon, de var hyggelige og hjelpsomme og ga meg en leveringsdato som var mer realistisk. Datoen kom og det ble utsatt igjen!!
    Kontaktet dem en gang til og det samme skjedde.
    De sa hver gang at de hadde problemer med leverandøren.

Begynte å tvile på det da dem kunne ha produsert en ny PC og shippet den til norge med båt på denne tiden.

Det værste var at jeg (Dumme stuten) hadde betalt med VISA.

Jeg ante at dem ikke hadde penger til å betale leverandøren, så jeg kansselerte bestillingen 14.Mars og riktig nok fikk dem konkursbegjering 16 Mars og jeg hadde ikke fått tilbake pengene mine! :evil:

Ringte kundeservice igjen og dem bedyret at dem ikke hadde gått konkurs, men hadde en sak mot seg. Pengene var lagt til utbetaling og skulle være på min konto innen Fredag (18. Mars)

På Fredag var det fortsatt ingen penger på min konto, ringte igjen. Da sa dem at det hadde skjedd en feil med overføringen så dem hadde lagt inn utbetalingen på nytt på Torsdag. Pengene skal være på min konto på Mandag..
    Vi får se da, jeg tror ikke på dem i det hele tatt. Dette er nesten SVINDEL.

Hadde de vært reale så hadde dem sagt at de ikke kunne levere det jeg har bestillt for lenge siden....

Min anbefaling er å ligge langt unna Amentio, dem har bra priser på mange ting, men det hjelper lite når dem ikke har ting på lager og sier at det blir levert om få dager. Dette er lureri!! Må du bestille derifra så kjøp i postoppkrav, ikke engang mastercard er trygt da dem trekker pengene fra kortet for å kunne betale sin leverandør.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på her.
    Ammentio er en forbaska søppelbutikk. Dårlig kundeservice, treig levering, og jevnt over har jeg liten tillit til både butikken og måten den drives/ble drevet på.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gikk Amentio konkurs?

Jeg bestilte noen pc deler derfra for en mnd siden. Lev dato ble flyttet hele tiden, så jeg bare kanselerte ordren. Fikk pengene igjen noen dager senere. Gikk heldigvis bra, men utrolig at de bare endret på datoen hele tiden :P Kommer ikke til å handle der igjen.

Er vel bare banne Amentio, lag en facebookgruppe eller noe, og skriv på flere anmeldelser av butikker at man skal styre unna amentio.

Går de nok konk, kan de sitte der grine

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei dem har ikke gått konk (enda) Pressemelding Amentio Datakjeden AS

Så det er fortsatt håpe om at jeg får pengene mine tror jeg da. Lever i håpet...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke konkurs enda, men de har åpenbart problemer med kontantstrøm/likviditetssituasjonen og har et anstrengt forhold til leverandører. Første bud når du driver bedrift, betal staten først. Så kan du betale resten etterpå. De har en liten jobb med å opprette tillit til forbrukere og leverandører.

Og, slik som situasjonen er nå ville jeg i alle fall ikke betalt på forskudd.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Nei dem har ikke gått konk (enda) Pressemelding Amentio Datakjeden AS

Så det er fortsatt håpe om at jeg får pengene mine tror jeg da. Lever i håpet...
    Har du ikke uansett krav på pengene tilbake fra Visa da? Så vidt jeg vet tillater ikke Visa mer enn reservasjon før varen er levert ut fra bedriften, så pr def. skal jo pengene være hos Visa og ikke hos Amentio.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Er vel bare banne Amentio, lag en facebookgruppe eller noe, og skriv på flere anmeldelser av butikker at man skal styre unna amentio.

Går de nok konk, kan de sitte der grine
    De har en facebookside, der feedback er ca. utelukkende negativ..
    Amentio.no | Facebook

Det ser ut som de har "ryddet" litt i tilbakemeldingene.

Mine erfaringer (3 stk) er utelukkende negative.
    Jeg har aldri klart å kjøpt noe fra amentio over nett, pga. det rett å slett aldri ble levert. De holder aldri løfter om å gi tilbakemelding og jeg som kunde har brukt mye tid og energi på å ringe på 800-nr de har, samt sendt eposter.

Tomme løfter og triksing med pris/tilbud har jeg også opplevd.
    Firmaet kjøper jeg aldri noe av, over nett, men jeg kan gå i de lokale amentio/datakjeden-butikkene - om de har det på lager.

Mine foretrukne leverandører:
    * Dustin Home
    * Komplett
    * Netshop

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har du ikke uansett krav på pengene tilbake fra Visa da? Så vidt jeg vet tillater ikke Visa mer enn reservasjon før varen er levert ut fra bedriften, så pr def. skal jo pengene være hos Visa og ikke hos Amentio.
    Desverre, jeg ringte banken å spurte, så lenge pengene er bokført ut fra konto så dem "borte".

Dem har også trekt penger fra Mastercard og ikke bare reservert beløpet hos noen ifølge endel kunder rundt i diverse fora.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Desverre, jeg ringte banken å spurte, så lenge pengene er bokført ut fra konto så dem "borte".
    Nåja, hvis du har betalt med kredittkort (ikke debet, altså), så kan du kreve penger tilbake fra bank/kredittkortselskap dersom du ikke få varen du har betalt for. Jeg mener også at VISA innførte en tilsvarende betalingsforsikring på debetkortene sine, men finner ingen informasjon om dette i farta.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •