Amentio og lureri angående leveringstid. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 80
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk hyggelig mail i dag fra Amentio med beklagelse for manglende tilbakemelding.
    Fikk nå BEKREFTET leveringstid 20 eller 210808 utsendt fra leverandør. Dette er bekreftet fra Panasonic.
    Da gir jeg dem en sjanse til, og håper det ordner seg.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Har aldri forstått at folk gidder å betale på forskudd. Kjøp fra de stedene hvor du betaler når du mottar eller henter.
    Jeg kjøper masse fra -inn og utland. Forskuddbetaler alltid. Det er oftest billigst. Trygt er det også om du gjør litt research.

Sitat Opprinnelig postet av eiraen
    Jeg har bestilt varer hos Amentio utallige ganger, men bestiller aldri noe som ikke er på lager. Sikkert derfor jeg er fornøyd med dem..
    Samme her.

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M
    Har aldri forstått at folk gidder å betale på forskudd. Kjøp fra de stedene hvor du betaler når du mottar eller henter. Har kjøpt en mengde fra Netshop og Komplett. Beskymrer meg ikke at de forsvinner over natta. Dertil går de for bra. Deler din erfaring med Panasonic Norge. De er på bærtur. Tror heller de gå dukken. Makan til samling med kunskapsløse rotekopper skal du lete lenge etter.
    Betalte 3000 mindre på Netshop for min 46PZ85 enn hos Amentio, og betalte når jeg hentet.

Arne M
    Godt å høre at du har gode erfaringer. Bare for kjipt når ting skjærer seg med saker man legger mange spenn i! Men er det slik at Netshop og Komplett har ordning med betalting ved henting/levering, eller er det andre nettsteder du sikter til?

Skal bestille min første flatskjerm ila to uker, og er megaspent

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet mange ganger hos Amentio. Både tv og data deler og aldri opplevd noe forsøk på svindel fra deres side. Har også kanselert en ordre fra de og pengene som var forskudds betalt kom inn på konto dagen etter.:!:

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også har bare hatt positive erfaringer med Amentio - tror jeg har handlet for rundt 30-40.000 i datautstyr etc. der (mest harddisker og sånn). Man må bare forstå at dette er en "frontend" for at mannen på gata skal kunne få handle til noe som nærmer seg forhandlerpris innimellom - de har ikke lager og er prisgitt at leverandøren dems gir dem riktig info (noe som ikke alltid er tilfelle). For oss som bor i Oslo betyr det også at enkelte pakker kommer på døra dagen etter det er bestilt.

Ulempen er i all hovedsak at om man bestiller 7 ting kan man risikere å få tilsendt 7 pakker (det har jeg opplevd)... Det kan bli litt slitsomt om man bestiller mye.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten så forstår jeg ikke at det har noe å si når ting blir trukket. De aller fleste kredittkort har jo 30-45 dagers betalingsfrist. Ingen er vel så dumme at de handler med debetkort?!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har handlet mange ganger hos Amentio. Både tv og data deler og aldri opplevd noe forsøk på svindel fra deres side. Har også kanselert en ordre fra de og pengene som var forskudds betalt kom inn på konto dagen etter.:!:
    Tjaaaa. Amentio tok seg betalt den 30. juni, altså to måneder siden for TV nevnt i første innlegg.
    De endrer leveringstid hver gang det nærmer seg forrige dato......
    Sist jeg purret, så lovet de meg skriftlig levering 200808 eller neste dag.
    Nå i dag når jeg går inn på min ordre, så står der ikke dato i det hele tatt.
    På samme TVn i selve nettsjappa, så står der ubekreftet 300808.........
    Fikk sist bekreftet leveringsdato, så da avbestilte jeg ikke. Er ikke dette noe man på godt norsk kan kalle svindel?
    Amentio: Svindel og bedrag. De sitter på pengene mine og holder meg for narr.
    Måtte også betale TVn da jeg bestilte den, ikke når de kan skaffe den. Useriøst.
    Noen som har anbefalinger på mer seriøse butikker som man kan stole på?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ingen nettbutikker som har den på lager!! Tror du det hadde vært så mye annerledes om du hadde bestilt en annen plass da når ingen kan skaffe den på nåværende tidspunkt??

Hardware.no - Prisguide

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ingen nettbutikker som har den på lager!! Tror du det hadde vært så mye annerledes om du hadde bestilt en annen plass da når ingen kan skaffe den på nåværende tidspunkt??

Hardware.no - Prisguide
    Nei mulig det, men det er jo DE som er selgere av TVn!
    De tar jo i motsetning til endel andre forskuddsbetalt!
    Jeg ble også LOVET TVn den 20 eller 21 i denne måneden sendt fra leverandør.
    DERFOR avbestilte jeg ikke. Har jo tross alt hatt pengene i Amentios hender i to måneder.........
    Det er jo NETTBUTIKKEN som har ansvaret. De er jo SELGERE.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

avbestill..

For guds skyld, nå må du da snart forstå at du bør avbestille. Blås i at de har hatt pengene dine så lenge og bli ferdig med saken før du taper mer penger på dette. Det er i hvert fall mitt råd.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ikke verre enn at du kanselerer ordren og får pengene overført til din konto igjen når du ser at de ikke kan levere denne skjermen. Å gå å håpe på at denne handelen skal gå i boks med første tror jeg bare du kan glemme da ingen andre nettbutikker heller ikke har den inne. Jeg tror du må se deg etter en annen tilsvarende skjerm på markedet som er bekreftet på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ikke verre enn at du kanselerer ordren og får pengene overført til din konto igjen når du ser at de ikke kan levere denne skjermen. Å gå å håpe på at denne handelen skal gå i boks med første tror jeg bare du kan glemme da ingen andre nettbutikker heller ikke har den inne. Jeg tror du må se deg etter en annen tilsvarende skjerm på markedet som er bekreftet på lager.
    Du har rett i det. Det vil jeg nok i morgen ganske sikkert gjøre.
    Men jeg vil allikevel si at Amentio og alle de andre nettbutikkene, spesielt de som skal ha penger på forskudd, bør være mere seriøse enn det de er nå.
    Å legge ut dette produktet, og også masse annet jeg har sett på, måneder før de kan levere! Og så bare flytte datoer etterhvert? De bør jo ikke underby hverandre og legge ut masse saker for salg når de ikke har kontroll i det hele tatt.
    Jeg ble jo tross alt lovet TVn sist, altså bekreftet levering som de sa, ellers hadde jeg droppet det da.
    Slikt burde ikke være lovlig i det hele tatt.
    De bør jo ikke legge noen ting som helst ut for salg før de vet fysisk at de kan skaffe varene!
    Hjelper jo ikke å reklamere med at de er billige når de ikke har varene!
    Vet leverandører også er useriøse og dårlige på levering, men i dette tilfellet er det jo Amentio jeg har handlet av, så de har jo ansvaret.
    Vet om andre som har bestilt hos Amentio, der varer har vært bekreftet på lager på nettsiden deres, men allikevel så har det da vist seg at de ikke har tilgang på varene....
    Må man ringe butikkene og sjekke/dobbeltsjekke?
    Da er jo vitsen med å bestille på nettet borte.....
    De gidder jo ikke engang sende meg en mail når de utsetter datoen.
    Synes det burde være lover som hindret slike useriøse måter å drive butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avbestilte TVn i dag.
    Fikk nok en gang tåkesvar fra Amentio.
    Forstår det slik at Panasonic surrer, men oppfølging og kundeservice eksisterer ikke hos Amentio.
    Vil sterkt fraråde alle å handle derfra. Gå heller for de mer kjente og seriøse nettbutikkene.
    Måtte sende mail med avbestilling.
    Ba om pengene tilbakebetalt og ordren slettet, samt mail med bekreftelse på at den var avbestilt. Skulle få det med en gang, men ikke overraskende så har ikke dette skjedd ennå.
    Blir jo spennende å se når de kunne tenke seg å betale tilbake pengene......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Amentio er flinke med å bytte på leveringsdatoene, MEN varer som de har inne leveres kjapt! At amentio er svindel er bare tull og tøys.. Bruker disse som leverandør av mye av itutstyret som bedriften bruker... alt leveres og det har aldri vært noen problem.

Hvis du ikke orker og vente lengre, så er det bare og heve kjøpet og få pengene igjen(tok 1 dag fra avbestilling til pengene var tilbake på konto sist jeg måtte avbestille) og bestille en plass der de har varen inne..

Litt må en nesten regne med når de har så lave priser som de har..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av pr0tec
    Amentio er flinke med å bytte på leveringsdatoene, MEN varer som de har inne leveres kjapt! At amentio er svindel er bare tull og tøys.. Bruker disse som leverandør av mye av itutstyret som bedriften bruker... alt leveres og det har aldri vært noen problem.

Hvis du ikke orker og vente lengre, så er det bare og heve kjøpet og få pengene igjen(tok 1 dag fra avbestilling til pengene var tilbake på konto sist jeg måtte avbestille) og bestille en plass der de har varen inne..

Litt må en nesten regne med når de har så lave priser som de har..
    Har nå prøvd to dager å få avbestilt TVn for å få pengene igjen fra dem. De måtte ha det skriftlig.
    Greit nok det, men nå har jeg sendt mail til dem innlogget på min konto, og gitt dem alle opplysninger. Gjort det både fra hjemme og maskinen på jobb, samt snakket med dem flere ganger, og de skulle sende meg mail med avbestilling som jeg da kunne returnere. De finner ikke mailene mine! Og jeg har ikke mottatt mail fra dem!
    Svindlere er akkurat det man kan kalle dem! ALDRI mer Amentio.
    Tilogmed et H.... å få avbestilt. Vil jo ha igjen pengene som de har ruget på i to måneder nå.....
    Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.
    Begynner å lure på hvordan jeg kan få igjen pengene mine.......
    Hver gang jeg ringer, og jeg må legge til at jeg ikke så mye som har hevet stemmen, så treffer jeg hyggelige folk, men de har jo ikke snøring. Kan de ikke da bare kansellere ordren og returnere pengene?
    Tror jeg kontakter forbrukerrådet i morgen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg avbestillte via mail, og fikk kjapt svar at ordren var kanselert og at pengene var på vei tilbake.

Skal bestille meg en HTPC fra Amentio i dag da denne er MYE billigere der enn andre plasser, samt at jeg aldri har opplevd noen problemer med de.

Er det en nettbutikk jeg hadde skygga unna så hadde det vært Komplett.no(makan til dårlig service ved reklamasjon ol skal man lete lenge etter!)

Ellers kan jeg anbefale både: mpx.no, ps.no, og netshop.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri bestilt TV fra Amentio men aldri hatt problemer med ting jeg har kjøpt som laptop, hodetelefoner osv.

TV er noe som bør kjøpes av noen i nærheten syns jeg, i tilfelle man må sende den i retur... Det er mye pes, det...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm nå har de visstnok sendt TVn.... Selv om de sa de ikke hadde den, men nå hadde en der gjort en feil og returnert/kansellert bestillingen etter at TVn var sendt....
    Så nå ville de at jeg skulle bestille den igjen og betale den en gang til FØR pengene er returnert på min konto.
    Måtte da gi noe mer.... Så skulle de igjen kreditere mellomlegget senere.....
    Hyggelige folk, men oversikt har de ikke.....
    Kvier meg for å betale TVn to ganger. Hvertfall før første beløp er på min konto. Hos Amentio er ordren ennå registrert som ikke på lager.......
    Bare rot.
    Har jo da betalt eventuelt kr 45000 før TVn er i hus.... Skummelt....
    Brukte forøvrig ovennevne mailadresse tidligere, men de mailene fant de visstnok ikke.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved dette tidspunktet ville jeg nektet å ta imot apparatet. Det er ikke ditt problem at de ikke har kontroll på avbestillingene sine, og de har ingen rett til å kreve at du skal betale en gang til. Tenk deg alt rotet du har opplevd ved bestilling og se for deg hva som kan skje om du må reklamere på TV`n?

Forresten, er apparatene Amentio selger tatt inn gjennom offisiell importør, eller er det snakk om grå/paralellimport? Det kan ha betydning for dine rettigheter etter kjøpet om forhandler skulle forsvinne.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •