Er dette et bra tv-pakketilbud?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette et bra tv-pakketilbud?

Hei!

Har fått det ærefulle oppdrag å sette opp tv med tilbehør hjemme hos sjefen min.
    Han var innom Sony-butikken i Karl Johansgata igår og fikk følgende tilbud:

Sony Bravia: KDL40X3500 til 21800 kr
    B-tech veggfeste: BT8422 til 950 kr
    Standard HDMI-kabel 1,5 M: HDMI15 til 100 kr

Alt dette til 22850 kr

Er dette et greit tilbud?
    Det som får meg til å lure er prisen for HDMI-kabelen. Den kan ikke være speielt bra.
    TV'en er visstnok siste modell, men så dyr? Sikker på at du får den billigere andre steder. Begynner jo å bli vanlig med 40-tommere.
    Selgeren sa også noe sånt som at det er best å kjøre Canal Digital-dekoder på tv'en, fordi det fungerte bedre for den. Altså ikke en Get-dekoder.
    Hva er grunnen til det? Har det noe med scart kontra HDMI å gjøre? Er det ikke HDMI-utgang på Get-dekodere? Sjefen har nemlig Get der han bor. Det er det som er avtalen der...

Noen synspunkter?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke et bra tilbud. KDL40X3500 er riktignok dagens toppmodell og den er priset deretter. Det kommer imidlertid snart en rekke nye modeller og da detter nok denne gamle modellen raskt ned langt under 15.000. En HDMI kabel til 100,- er sikkert bra nok, så lenge den er sertifisert for HDMI 1.3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Regnet også med dette.
    Når det gjelder prisen på HDMI-kabelen er den kanskje grei, ja, men ikke et spesielt bra merke, og dessuten er kanskje overføringshastigheten noe lavere enn de bedre kablene...

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI kabler som er så pass kort funker bra uansett. Skulle du ha hatt en rimelig lang kabel så er det bedre å gå for en litt dyrere en.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med å forstå hvorfor ikke GET sin dekoder skal være god nok. Folk skryter seg jo håse av HD-PVR dekoderen fra GET...

Jeg hadde hatt problemer med å bruke over 20.000,- på en 40" nå om dagen. Man kan jo få en ypperlig 42, blu-ray spiller og et par skrytefilmer for 20k.

Hvordan er stuen "organisert"? Er det mye lys mot veggen skjermen skal henge/stå på? Jeg tenker HD 42" plasma fra panasonic jeg hvis det passer ellers.

Hvis sjefen er økonomisik av seg, så kan du jo kjøpe et veggfeste på biltema for noe over 300 som passer til det meste av skjermer i klassen 40-42".

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Takk for svar!
    Regnet også med dette.
    Når det gjelder prisen på HDMI-kabelen er den kanskje grei, ja, men ikke et spesielt bra merke, og dessuten er kanskje overføringshastigheten noe lavere enn de bedre kablene...
    Merket på kabelen spiller ingen rolle. Det er kvaliteten som teller.

En bra HDMI 1.3a kabel får du fra ca 50,-

For only $8.03 each when QTY 50+ purchased - HDMI 1.3a Category 2 Certified CL2 Rated (In-Wall Installation) Cable (24AWG) w/ Net Jacket - 6ft (Gold Plated Connectors) | Premium 24AWG HDMI 1.3a Category 2 Certified Male to Male Cables

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Er fullt klar over at det er kvalitet som teller på kabelen men jeg tenkte at en skikkelig merkekabel som oftest har bedre skjerming og slikt. Sjefen trenger nok en 2 meter når jeg tenker meg om og husker avstanden mellom tv- og dekoder-plasseringen.
    Plasma er ikke aktuelt, men der kan det hende jeg er utdatert på plasmateknologien. Han skal jo bruke tv'en til data også, og da er så vidt jeg vet plasma ikke godt nok. Arrester meg hvis jeg tar vanvittig feil. Selv sverger jeg til LCD.
    Har lest en del tester om denne get-dekoderen. Det står kun at den har to scart-utganger, ingenting om at den har HDMI. Da skjønner jeg meget godt at den ikke er like bra.

Da regner jeg med at vi går for tv'en et annet sted enn på Sony, eller at vi ber om lavere pris...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser at expert har både KDL40W4000K og KDL40D3660AEP.
    Er dette på papiret dårligere tv'er enn den vi prater om her? De koster jo langt mindre...

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På papiret er kansje W4000 betre utstyrt enn X3500, her.

Dei som har seriøst testet desse to kan nok uttale seg om X3500 er verdt 10k meir. Men det har vertfall eg vanskelig for å tru. Då kan ein no gå for ein 46"

Men plasma heng ikkje so langt etter lcd når det gjeld pc heller, sjølv om lcd gir eit skarpare bilete klarar ein seg nok godt med litt glattare bilete. Innbrenningsfaren er på eit rekordlavt nivå. Og på SD-signal er no plasma mykje betre enn lcd!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasma og pc er ikke noe problem her i huset i alle fall. Det eneste jeg legger merke til er at oppløsningen på skjermen min er litt liten for pc-bruk (1024x768). Innbrenning? Har ikke opplevd det på min skjerm, men har såklart sett det på eldre skjermer, den tid problemet var utrolig mye større da.

Etter å ha sett kuro-skjermene så er jeg plasma-mann until something better comes along.

GET HD-PVR har ikke bare scart, men HDMI. Kan ikke være HD-ready uten å ha mulighet for å sende digitalt.

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Hei!

Har fått det ærefulle oppdrag å sette opp tv med tilbehør hjemme hos sjefen min.
    Han var innom Sony-butikken i Karl Johansgata igår og fikk følgende tilbud:

Sony Bravia: KDL40X3500 til 21800 kr
    B-tech veggfeste: BT8422 til 950 kr
    Standard HDMI-kabel 1,5 M: HDMI15 til 100 kr

Alt dette til 22850 kr

Er dette et greit tilbud?
    Det som får meg til å lure er prisen for HDMI-kabelen. Den kan ikke være speielt bra.
    TV'en er visstnok siste modell, men så dyr? Sikker på at du får den billigere andre steder. Begynner jo å bli vanlig med 40-tommere.
    Selgeren sa også noe sånt som at det er best å kjøre Canal Digital-dekoder på tv'en, fordi det fungerte bedre for den. Altså ikke en Get-dekoder.
    Hva er grunnen til det? Har det noe med scart kontra HDMI å gjøre? Er det ikke HDMI-utgang på Get-dekodere? Sjefen har nemlig Get der han bor. Det er det som er avtalen der...

Noen synspunkter?
    Tja, ser jo at netOnNet har den til 18700,- ( Sony KDL-40X3500 LCD TV | Prissammenligning - Kelkoo ), men da tilkommer kanskje frakt og en dårligere garanti? 100 spenn for en HDMI-kabel høres helt greit ut for meg, ingen peil på veggfeste ( men synes det jo er no d*@@ rent personlig da )

GET har ikke HDMI på sin Digitale boks, men har det jo på begge sine HD-bokser HD PVR og HDi ( går selv for sistnevnte når flatskjerm fiskes hjem her en gang i høst! )

Newcomer GodGutten sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Nei, det er ikke et bra tilbud. KDL40X3500 er riktignok dagens toppmodell og den er priset deretter. Det kommer imidlertid snart en rekke nye modeller og da detter nok denne gamle modellen raskt ned langt under 15.000. En HDMI kabel til 100,- er sikkert bra nok, så lenge den er sertifisert for HDMI 1.3.

Snart? Vet du noe nærmere bestemt?
    Lurer på en 46W4000 selv, men den er nok noen k for dyr for denne karen:cry:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •