52", hva må den koste?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 52", hva må den koste?

Hvor mye må jeg ut med for en god LCD 52" ?
    Det er ønskelig med disse spesifikasjonene:

Full HD
    DVI inngang
    LCD
    Gjengi mørke farger på en god måte
    Lav responstid

Jeg skal bruke tv'n til film og pc/spill.

Spørsmålet er om jeg må selge organer for å få god kvalitet eller om
    det har kommet gode og rimeligere alternativer i det siste? (stund siden jeg var oppdatert på dette)

Har sett på noen 52" på elkjøp/expert, men bildene ser veldig kornete ut, det ønsker jeg selvsagt ikke!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca 18.000

Hardware.no - Prisguide - TV

Kornete på Elkjøp? Hva så du på da? Vanlig TV signal?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    18.000 ja, ikke verst for den størrelsen. Har satt tak på 20.000,-, dvs. 52" under den prisen er gode nok i lengden?

Er Sony Bravia KDL-52W4000 et solid kjøp? Eller er samsung bedre? (fått inntrykk av at samsung har gode tv'er)

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kamikaze911
    18.000 ja, ikke verst for den størrelsen. Har satt tak på 20.000,-, dvs. 52" under den prisen er gode nok i lengden?

Er Sony Bravia KDL-52W4000 et solid kjøp? Eller er samsung bedre? (fått inntrykk av at samsung har gode tv'er)
    Jeg synes 52A656 er et bedre valg... jeg har bestilt meg 52A656 nå fremfor 52W4000. Grunnen er at jeg ikke klarte å se på de hakkete panoreringene på Sony'en. Dessuten så likte jeg ikke "midnight blue" fargen på Sony-skjermen (selve ramma).

da må du riktignok ut med 1000kr mer om du bestiller den på nett: NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kamikaze911
    52" under den prisen er gode nok i lengden?
    Godt nok i lengden er det ingen ting som er. Om 2-3 år er den gammeldags er jeg redd.

Hvis du skal bruke så mye penger på TV bør du lese igjenom en del av de entusiasttrådene du finner her for Sony, Samsung, Panasonic, LG med flere så har du noe å holde på med i noen dager. Etter dette har du en bedre basis for å ta din beslutning eller er du kanskje tilhenger av Kamikaze stunt ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakkete panorering høres ikke bra ut! I prisklassen under 20.000 for en 52" LCD så virker det som samsung er det beste alternativet... får vel ta ut en sykemelding å lese tester Tar jeg et kamikaze stunt slipper jeg hele greia

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke allverdens forskjell mellom TV. Hvis du leser tester så får alle score mellom 4 og 6 og da går kanskje litt på smak og behag. Jeg ville også ha FullHD men oppdaget fort at slike TV ikke nødvendigvis er det beste på SD materiale - og vi ser forsatt en hel del SD. Videre bør du vel også teste plasma før du bestemmer deg. Det tegner ikke skrift på skjermen like klart som LCD, kan virke mer kornet enn LCD, men har ofte mye bedre dynamikk og svartnivå som er viktig i film.

Jeg hadde bestemt meg for fullHD LCD, men etter å ha lest tester og testet selv i uker... endre jeg trolig opp med en HD Ready plasma.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •