Sony DVP NS900v

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony DVP NS900v

Hallo. Jeg har Sony DVP NS900v. Jeg lurer på koffor denne er så dyr. På sony centeret har den kostet 7000kr ny, og no koster den nesten like mye som 930. 3-4000. Jeg har sett på forskjellige web sider, på http://www.audiophile.no er den priset høyere enn 905. 6500kr og 905 5500kr. :shock: :?
    Hvorfor er den så dyt??
    Jeg har lenge tenkt å bytte til 930, men først vil jeg finne ut hvorfor min er så veldi dyr???

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge tenkt å bytte til 930, men først vil jeg finne ut hvorfor min er så veldi dyr???
    jeg pratet nettopp med servicespesialisten i dag med det samme spørsmålet, bytte min 900 til 930. Servicespesialisten er en av de største Sony forhandlere i Norge. Hvis jeg skulle bytte ut 900 med noe var det ingen hensikt i å bytte til 905 eller 930. Eneste forskjellen var at 930 har progressiv scan. Hvis du skulle bytte måtte man gå på 999Es, en spiller til 9995,-. Selv om Sony 900 er noen år gammel finner du nok ikke noe bedre spiller i merke Sony (hvis du da ikke går for ES-serien) Jeg ville ikke anbefale noe bytte ennå.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Eneste forskjellen var at 930 har progressiv scan.
    Eneste? Det er jo en vesentlig forskjell!
    For å si det på en annen måte: Det finnes to slags spillere: de som har progeressive scan og de som ikke har.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det på en annen måte: Det finnes to slags spillere: de som har progeressive scan og de som ikke har.

Ville du kjøpt en spiller med progressiv scan og blir det en vesentlig forskjell hvis du ikke har:
    1) tv som støtter dette?
    2) prosjektor?

Det jeg mente med mitt innlegg var at nødvendigheten for å bytte ut dvd 900 med sony 930. Er ikke det unødvendig hvis man ikke har tv som støtter dette eller prosjektor? Synes nå ikke man bare skal kjøpe for å kjøpe. 900 er en glimrende spiller og det er også 930, men stiller man disse to opp mot hverandre synes jeg faktisk at 900 slår 930 kvalitetsmessig. Tilbakemeldingene fra de ulike hi-fi bladene som har testet disse er i hvertfall til fordel for 900. Bortsett fra progressiv scan er de klin like, men 900 er mer robust bygget.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger

Ville du kjøpt en spiller med progressiv scan og blir det en vesentlig forskjell hvis du ikke har:
    1) tv som støtter dette?
    2) prosjektor?
    Det er jo et poeng Men det første jeg ville gjort den dagen jeg oppgraderte til PJ eller prog scan-TV er å bytte ut DVD-en til en med progressiv scan. Den oppgraderingen som har gjort mest for billedkvaliteten, i mitt tilfelle, var kjøp av progressiv scan DVD.

Testbilder finner du her: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=5565

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det første jeg ville gjort den dagen jeg oppgraderte til PJ eller prog scan-TV er å bytte ut DVD-en til en med progressiv scan.
    Der er jeg enig med deg. Nå vet jo ingen av oss om om Fuzzy har tv som støtter dette eller PJ. Har han dette ville jeg også byttet. Vi får vente og se om det kommer svar :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •