Projektor+Duk under 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor+Duk under 10k

Jeg sitter på forum og diverse elektronikk sider og leser meg grønn på ulike projektorer for å prøve å finne ut hva som passer meg. Jeg har aldri hatt projektor før derfor spør jeg logisk nok dere erfarne avforumere. Jeg vet jo at jeg ikke får det beste av det beste når man legger lista så lavt, men er ute etter å få det beste innen denne prisklassen i hvertfall. Eller burde jeg bare vente og ta meg råd til full hd projektor? Kilder som brukes er PS3, HD DVD. Det er et lyst rom, med noen muligheter for å stenge lys ute.

Har sett på

Optoma hd65
    Sony VPL-AW15
    Sanyo PLV-Z5

Noen jeg har oversett? Hjelp meg!

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville også vurdert epson emp-tw700 pakken som nettdata.no selger. 9800 inkl. Lampegaranti og 180cm nedtrekk lerret. Har ikke prøvd den selv, men lest mye bra!

Tror ikke det er rare utvalget av gode full-hd pj i den prisklassen du tenker på.

Sjekk ut litt om den jeg refererer til. Har egen tråd her inne mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja..jeg så jeg hadde glemt å nevne den Den får jo utrolig mye skryt her og der..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok gått for epson'en dersom jeg hadde måttet velge mellom de du har listet opp ihvertfall. 2 av dem er dlp, og du kan risikere å bli plaget av regnbueeffekten på de. Jeg har Dlp selv (benQ pe8720), jeg legger ikke merke til det på min, men jeg har blitt plaget av regnbueeffekten på andre dlp pj jeg har sett.

Sanyon er LCD, men har svakere lysstyrke.

I tillegg er det utrolig bra pris mener nå jeg hos nettdata.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja veldig bra tilbud helt klart, spesielt med så lang lampegaranti! Men samtidig syns jeg det er så kjedelig å kjøpe gårsdagens teknologi, så får vel jobbe litt med tålmodigheten. Det begynner jo å bli brukbar pris på benq w5000 b.l.a også ser jeg.. Men epson er vel det beste valget i den prisklassen jeg har satt i hvertfall?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQn er jo en bedre projektor, ingen tvil om det. men det blir fort en 5000+ i prisforskjell mellom den og Epson. Det er jo budsjettet ditt som avgjør hva du har råd til og ikke.

Et bra tips kan være å sende Gorm en PM og spørre hva slags pj han ville anbefalt i prisklassen du tenker på. Legg da med opplysninger om rommet ditt (lengde fra lerretsvegg til bakvegg, lysstyring).

Er det noen som har peil på hva som er bra og viktigst å tenke på så er det nok han.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å få litt liv i denne igjen.

Har da bestemt meg for å legge litt mer penger i dette og vil gå for benq w5000!

Det jeg nå lurer mest på er hvilket lerret jeg skal kjøpe.

Nå har det seg slik at jeg får et rom tilgjengelig for hjemmekinobruk om en stund.
    Veggen er 240 bred ca og 180 høy. Vurderer da 92" eller 100" rammelerret eller motorisert. I dette rommet er lysstyringen fullstendig. Max avstand fra vegg til projektor er 4,8m. Sitteavstand fra 3-5m.

Noen tips i forhold til lerret til 3-4k?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •