40-42" Full HD til ca 10 000,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv

Jeg har sett lenge på tv i den samme størrelsesklassen og prisklassen som du, og selvom jeg var veldig "openminded" så har jeg etter å ha sett forgjengeren, lest tester, sett i butikk og snakket med folk som er autoriteter på feltet kommet fram til at PX80 er noe av det beste man kan får for pengene akkurat nå.
    Jeg hadde så absolutt lyst på en full-HD av samme grunn som deg, *kommer jeg til å sitte mer skjegget i postkassa* følelsen var der, men det er absolutt ikke bare pixler som gjelder her, tenkte kanskje det var et salgsargument selgere på elkjøp og expert brukte for å selge galme hd-ready tver jeg *hehe* men nei, tven gjør en utmerket jobb og jeg har endt opp med å kjøpe to av dem til en kammerat og til mine foreldre.

Svartnivå som er helt i toppen av alt jeg har sett, (bare pioneer er over).
    Gode menyer for den som ikke ønsker å gå no serlig inn i justeringer selv.
    Pen finish, var litt skeptisk etter å ha sett den på bilder, men ble positivt overasket når jeg så den i virkeligheten.
    Samtlige LCDer jeg så på i samme prisklasse virket enten litt for skarpe eller hadde for blasse farger i direkte sammenlikning.
    Det at den fortsatt koster 12 og 11 tusen i butikk er jo litt synn, men nå skal jeg hendte ut ennå en i morgen som er kjøpt for under 8000,-
    Lykke til, det finnes sikkert flere gode tver der ute, men jeg tror ikke du vil angre dette kjøpet om et par år, men er du som folk flest så er jo alltid en nyere modell fristende uansett om du kjøper en Pioneer Kuro i dag

Skulle du alikevel ville legge mer penger i det, så er jo Full-HD modellene fra Panasonic også kommet litt nedover i pris: Panasonic TH-42PZ85 42" Plasma Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Men det er fortsatt et godt steg opp.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BiZARRE
    Glemte å skrive i første innlegget at skjermen kommer til å bli brukt mye til film via pc.
    Da går du for en full-hd lcd som Sony W4000 eller Samsungs A656... Så sant du har råd til det da...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg bruker tven mye til spilling med xbox 360. Ved kjøring ut fra denne kjører jeg 1080p - dermed kan jeg - siden jeg har full hd tv - skru av overscan.

Med dette får jeg med mellom 5-10% mer av bildet inne på displayet.

Som jeg skrev tidligere - gevinsten med dette er godt synlig fra 3m avstand selv på en 42". I tillegg slipper jeg også skalering av innsignalet til tven - som også er positivt.

Så ja - forskjellen er betydelig, selv på denne størrelsen!
    Spock, du lurer deg selv. Ved 1080p fra xbox så lar du xbox'en skalere! De fleste spill kjører med 720p nativt og noen til og med mindre. Det at du kan skru av overscan er ikke bare med 1080p, på begge mine siste hd-ready plasma skjermer har jeg kunnet skru av overscan på alt av 720p opp til 1080p, både på hdmi og component. Men riktig som du sier at du får alt fra 2,5-10% mer av bildet. Tror det er mest vanlig med 2,5% på dagens tv'er men på gode gamle bilderør var nok dette 10%.

Ikke for å kritisere deg, men du er litt for opphengt i fullhd. Sett din tv ved siden av pioneer så vil du fort skjønne at de ekstra pixlene dine ikke har mye å stille opp med, selv om pioneer må skalere.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BiZARRE
    Glemte å skrive i første innlegget at skjermen kommer til å bli brukt mye til film via pc.
    Jeg ser mye film fra min pc på min plasma. Tv'en bryr seg jo ikke om filmen kommer fra pc, dvd eller antenne. Jeg surfer også flere timer om dagen på min plasma. Det jeg kanskje liker best med plasma er bevegelsene, ingen etterslep i det hele tatt, i de tilfellene det er så er det kilden sin feil.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fordelene flere en ulempene

At plasma ikke egner seg overhode til PC bruk er overdrevet, jeg vil si at for meg er "problemene" ved å bruke LCD som film skjerm større enn det er å bruke Plasma som pc skjerm.
    Det er jo forskjeld på hva folk liker når det gjelder tv som alt annet, men det at JEG liker bildet fra Panasonic og Pioneer sine nyere plasmaskjermer bedre enn noen LCD jeg har sett er jeg ikke i tvil om.

Blir nok en 50" plasma fra en av de to på meg så snart det lar seg gjøre økonomisk, den vil primært bli koblet til mediasenter PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom en butikk her om dagen å fikk sett litt på PX80. Jeg ble mektig imponert! Fargene var utrolig klare og fine. I tillegg fikk jeg testet den i både "ikke-hd" og HD-ready (720p). Hadde faktisk ikke trodd at det var så ekstrem forskjell. Jeg vet at jeg likevel må ta det med en klype salt, da skjermen sannsynligvis var innstilt i "butikk-modus".

Men nå er jeg bare enda mer usikker på om jeg skal velge Sony'en med full-hd eller PX-80 med hd-ready. Kan noen fortelle meg litt om å forskjellene ved å kjøre pc'en på en hd-ready og full-hd?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Spock, du lurer deg selv. Ved 1080p fra xbox så lar du xbox'en skalere! De fleste spill kjører med 720p nativt og noen til og med mindre. Det at du kan skru av overscan er ikke bare med 1080p, på begge mine siste hd-ready plasma skjermer har jeg kunnet skru av overscan på alt av 720p opp til 1080p, både på hdmi og component. Men riktig som du sier at du får alt fra 2,5-10% mer av bildet. Tror det er mest vanlig med 2,5% på dagens tv'er men på gode gamle bilderør var nok dette 10%.
    Når det gjelder oppskalering: Jeg merker ingen degradering av bildet når jeg kjører et spill på 720 vs 1080. Jeg tror ikke jeg har noen spill i 1080? Jeg har samtidig gått ut i fra at oppskalering har noe for seg? Akkurat som oppskalering av dvd? Samtdig mener jeg å ha lest et sted at det uansett vil foregå en skalering i konsollen - uansett hva slags native oppløsning spillet har.

Men jeg må inrømme at jeg ikke visste at hd-ready tver hadde mulighet for å skru av overscan ved 720 og 1080 både via hdmi og komponent. Da faller jo mye av argumentene mine bort.

Men jeg kan ikke hjelpe å lure på hvordan et 16x9 bilde ser ut på en 1024x768 tv uten overscan??

Ikke for å kritisere deg, men du er litt for opphengt i fullhd. Sett din tv ved siden av pioneer så vil du fort skjønne at de ekstra pixlene dine ikke har mye å stille opp med, selv om pioneer må skalere.
    Jeg har tenkt på dette slik: når jeg skulle kjøpe ny tv så kostet en hd-ready kr 11k - og en ful hd kostet 14k. Jeg synes det er en fordel med full hd, og når det ikke koster stort så synes jeg det er dumt å velge det bort.

En tv kan man jo fort ha i 10 år hvis den er litt "moderne". Med stadig nye dingser og bruk av tv som dataskjerm så er det uten tvil en fordel å ha en "standarisert" oppløsning? Det er nok av tråder her inne som handler om den problematikken.

Men som jeg har skrevet før - hadde tvene vært 1280x720 så hadde alt vært bra.

Du kan vel selv sette din hd-ready tv ved siden av en full hd Pioneer så skal du se at pixlene har noe å si, hehe 8-)

I motsetning til deg så skal jeg ikke kritisere deg for å være for opphengt i hd-ready. At du er fornøyd med hd-ready er helt greit - men dette kanskje ikke gjelder for alle andre? Hvis en person her inne spør etter synspunkter på et produkt så tror jeg det er i hans interesse å få høre så mange synspunkter som mulig.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha eid denne 42" full hd plasmaen i et halvt år så er det et par ting jeg har funnet ut.

1. Strømforbuk - den bruker mye strøm, forbruket har økt merkbart siden jeg fikk denne i hus. Varmeutviklingen er formidabel, greit på vinteren - men på vår og sommer så er det ikke så morsomt. En 50" kan bruke opptil dobbelt så mye som denne... En lcd bruker kun en brøkdel i forhold.

2. Den matte skjermen, denne plasmaen er den eneste såvidt jeg vet som er utstyrt med en matt skjerm slik som lcd tver vanligvis har. Dette er det beste med hele tven - uansett hvor lyst det er i stuen så finnes det ikke noen forstyrrende refleksjoner. Fantastisk mye bedre enn den gamle crt'en

Jeg tror jeg ville valgt en lcd hvis jeg hadde handlet i dag.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg kan ikke hjelpe å lure på hvordan et 16x9 bilde ser ut på en 1024x768 tv uten overscan??
    Skalering og overscan er ikke helt det samme, selv om begge deler innebærer skalering. Ingen overscan på 1024x768 vil bare si at høyde til bredde forholdet beholdes samtidig som hele bildet vises, altså ingen går tapt. Ved 720P så vil man altså skalere vekk litt informasjon i bredden, mens man skaper litt i høyden. På avstand så vil ikke slik skalering være "synlig", men nærme så blir det jo det om en får en direkte sammenligning med tilsvarende som ikke blir skalert.

Skalering kan faktisk også ha noen fordeler med seg om kildemateriale ikke er helt topp da skalering til en viss grad kan "filtrere" vekk støy. Plasma er også bedre på SD til dels pga av at bildet blir litt mykere pga av dithering mønsteret, men de skarpeste detaljene ikke blir like påvirket av dette som de uklare detaljene. Litt av det samme blir det også med skalering.

Det er altså ikke i alle tilfeller at 1:1 pixelmapping gir inntrykk av best bilde.

Ett hypotetisk tilfelle:

FullHD tv med 1:1 pixelmapping fra blu-ray og samme tv, men med 1% overscan(altså skalering). Hvis sistnevnte er kalibrert, så vil det sannsynligvis gi best bilde, selv om det er skalert. Så klart er jo det beste om den første hadde vært rett kalibrer. Jeg er ikke ute etter å kverulere, men prøver å si at det bare ikke dreier seg om oppløsning.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skalering og overscan er ikke helt det samme, selv om begge deler innebærer skalering. Ingen overscan på 1024x768 vil bare si at høyde til bredde forholdet beholdes samtidig som hele bildet vises, altså ingen går tapt. Ved 720P så vil man altså skalere vekk litt informasjon i bredden, mens man skaper litt i høyden. På avstand så vil ikke slik skalering være "synlig", men nærme så blir det jo det om en får en direkte sammenligning med tilsvarende som ikke blir skalert.
    Ved et 720p signal så vil jo en 1024x768 tv da fjerne over 200 pixler i bredden? Over 20% - litt? Dette ser man ikke?

Ved et 1080p signal så mangler det over 50%?? er dette heller ikke synlig??

Skalering kan faktisk også ha noen fordeler med seg om kildemateriale ikke er helt topp da skalering til en viss grad kan "filtrere" vekk støy. Plasma er også bedre på SD til dels pga av at bildet blir litt mykere pga av dithering mønsteret, men de skarpeste detaljene ikke blir like påvirket av dette som de uklare detaljene. Litt av det samme blir det også med skalering.

Det er altså ikke i alle tilfeller at 1:1 pixelmapping gir inntrykk av best bilde.

Ett hypotetisk tilfelle:

FullHD tv med 1:1 pixelmapping fra blu-ray og samme tv, men med 1% overscan(altså skalering). Hvis sistnevnte er kalibrert, så vil det sannsynligvis gi best bilde, selv om det er skalert. Så klart er jo det beste om den første hadde vært rett kalibrer. Jeg er ikke ute etter å kverulere, men prøver å si at det bare ikke dreier seg om oppløsning.

Jeg skjønner at du ikke vil kverulere.

Men det virker på meg som om det er en del som har kjøpt kun hd-ready tver selv og forsvarer dette kjøpet med argumenter som: Full HD er bare tull - og gjerne viser til en test i et eller annet blad, eller det flotte engelske diagrammet om avstand og oppløsning. Akkurat som om høy oppløsning skulle være en bakdel??

At det ikke er det viktigste for et godt bilde er greit nok.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy oppløsning medfører både fordeler og bakdeler.
    Ved kildemateriale som ligger under paneloppløsning vil ofte en Hd-ready tv gi ett like godt eller bedre bilde enn det en full Hd Tv gir. Grunnen? Bildebeahdlingen har mye mer å jobbe med.
    Jeg gikk fra 42" PV70 (1024x768) til 46" Sony W4000 (1920x1080), og kan ikke akkurat si at det er veldig stor forskjell på detaljnivået jeg oppfatter.
    Har brukt PS3 og Blu-ray på begge to, og det er klart at dersom man sitter og nistirrer på skjermen og leter etter forskjeller, så vil man til slutt finne dem. Men samtidig når filmen (eller fotballkampen etc) ruller, og man er oppslukt i handlingen, legger man overhodet ikke merke til dem.
    Jeg legger mer merke til at fargene er bedre på Sony'en enn at oppløsningen er større.

Men med pc tilkoblet er det stor forskjell syns jeg. Her kommer den høyere oppløsningen mer til sin rett.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel selv sette din hd-ready tv ved siden av en full hd Pioneer så skal du se at pixlene har noe å si, hehe 8-)
    Pioneer selv klarte ikke å se forskjell på deres HD-Ready 50" og full HD 50" plasma, selv 1 meter fra skjermen og 1080P kildematriale. Ikke at de prøvde å skjule det heller....

Ironisk nok ble det forklart at den ekstra oppløsningen først kom til sin rett ved bruk av spillkonsoller som PS3, men de var også raske med å påpeke at 1080P modellene først og fremst ble levert fordi publikum ville ha det - ikke fordi det ga nevneverdig bedre bildekvalitet.

1080P er forøvrig ingenting. Har sett en 4K flatskjerm blitt demonstret.... Bare synd både Panasonic og Pioneer parkerte den i bildekvalitet.

Øynene er langt mer følsomme for ting som kontrast, sortnivå, fargebalanse, saturation, flimring, uroligheter, artifakter etc enn de er for den ekstra skarpheten man oppnår med å gå fra 720P til 1080P. På en 42" skal en sitte ganske nære for å kunne lett klare å skille to slike oppløsninger (spesielt på en plasma), gitt at andre parameter er helt like. 1080P er selvfølgelig det naturlige valget om andre spesifikasjoner er like og prisenforskjellen ikke er nevneverdig stor. Men bortsett fra det bør generell bildekvalitet styre valg av TV, ikke oppløsning.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved et 720p signal så vil jo en 1024x768 tv da fjerne over 200 pixler i bredden? Over 20% - litt? Dette ser man ikke?

Ved et 1080p signal så mangler det over 50%?? er dette heller ikke synlig??
    Det er relativt til avstanden en betrakter tv'en i fra. Med en "normal" avstand, la oss si 2,5-3m så tror jeg ikke du ser store forskjellen. Altså i en blindtest tror jeg ikke du klarer å skille mellom de om alle andre parametre er like. MEN, det kommer selvsagt ann på kilde materiale, data generert tekst og grafikk vil skille seg mere ut enn naturlige bilder fra film. Det er ikke bare øynene som ser, men også psyken vår.

Akkurat som om høy oppløsning skulle være en bakdel??

At det ikke er det viktigste for et godt bilde er greit nok.
    Tja, det er vel i de fleste tilfeller ikke en bakdel, så heller en bonus om man kan si det sånn på de tv'ene som gjør det bra på alt annet. MEN, som nevnt over så kan også skalering fra SD eller 720p til 1080p også være en ulempe da dette innebærer langt mere regnekraft og evt snarveier... Jeg tipper også at "fyllingsgraden på hd-ready er større enn på fullhd, men dette er vel egentlig ikke tema på dagens plasma og lcd? ikke vet jeg, kun en tanke...

Uansett så skal man ikke vurdere en tv ut i fra specs, men oppplevd bilde, selv om specs gir en pekepin...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor W4000 er til utstilling enten i Bergen eller Stord/Bømlo?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er relativt til avstanden en betrakter tv'en i fra. Med en "normal" avstand, la oss si 2,5-3m så tror jeg ikke du ser store forskjellen. Altså i en blindtest tror jeg ikke du klarer å skille mellom de om alle andre parametre er like. MEN, det kommer selvsagt ann på kilde materiale, data generert tekst og grafikk vil skille seg mere ut enn naturlige bilder fra film. Det er ikke bare øynene som ser, men også psyken vår.

Tja, det er vel i de fleste tilfeller ikke en bakdel, så heller en bonus om man kan si det sånn på de tv'ene som gjør det bra på alt annet. MEN, som nevnt over så kan også skalering fra SD eller 720p til 1080p også være en ulempe da dette innebærer langt mere regnekraft og evt snarveier... Jeg tipper også at "fyllingsgraden på hd-ready er større enn på fullhd, men dette er vel egentlig ikke tema på dagens plasma og lcd? ikke vet jeg, kun en tanke...

Uansett så skal man ikke vurdere en tv ut i fra specs, men oppplevd bilde, selv om specs gir en pekepin...
    Kan du da fortelle meg hvorfor det er så mange som skryter av at dvd-spillere som gir et suverent bilde ved oppskalere SD til 1080p?? Tror ikke jeg hittil har hørt i en test at spilleren var så suveren til oppskalere til 720p?

Når det gjelder fyllingsgrad så har jeg forstått det slik at jo flere pixler det er inne på en skjerm jo mindre uønsket lys slipper igjenom. Derfor har min 42" bedre kontrast enn en tilsvarende 50". Dette har jeg lest i et par tester mellom full hd Panasonic tver.

Synes det begynner å bli slik at 1080 er negativt på alle måter - uansett liksom?

Jeg tror uansett at det vil være en fordel med et 1080 panel når man har en 1080 kilde og slipper skalering!!! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at PZ8E ligger til 9999,- på MPX for tiden. Denne er med full-hd. Er den like god som PX80, bare at den har full-hd?

Panasonic 42" Plasma TV TH-42PZ8E - MPX

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge MPX har PZ80E full-hd og bedre lyd enn PX80. Noen som kan bekrefte det?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett 2 skjermer på siden av hverandre, foret med samme Blu-Ray kilde. (Ratatouille)
    Den ene skjermen var en Panasonic PX7E (42" Plasma, ikke full-hd)
    Den andre skjermen var en billig T-Trone skjerm (42" LCD, Full-HD)
    ps.no - TTRONE LCD TV 42" Full-HD 1920x1080 2000:1 6.5ms 3xHDMI

Plasmaen hadde bedre innsynsvinkel, men blasse farger. Dette ble noe bedre etter litt fargejustering.
    LCD'en hadde litt for mye rødstikk i bildet men ble betraktelig bedre ved manuell justering av RGB nivået.

Oppløsningen: Det var mer dybde, detaljer og farger på LCD'en i forhold til plasmaen.

Nå er vel PX7e en billigskjerm, men det er jo LCD'en også.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strike Ace: Var det i ett ganske opplyst rom? Du sier px7 hadde blasse farger, sikker på at det ikke er lcd'en som har for mye farger da? En D65 kalibrert skjerm kan virke mer blass i fargene enn en skjerm med alt for mye farger og kontrast, samt kaldere bilde.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du da fortelle meg hvorfor det er så mange som skryter av at dvd-spillere som gir et suverent bilde ved oppskalere SD til 1080p?? Tror ikke jeg hittil har hørt i en test at spilleren var så suveren til oppskalere til 720p?
    tja, her er det mange faktorer som påvirker bildet. Skalring i tv, skalering i spiller, deinterlacer i tv eller spille, annen behandling i spiller eller tv osv. Noen tv'er er bedre optimert til SD og andre til HD osv. min erfaring (oppo 981 og tosh XE1) er at det ikke er store forskjellen mellom 720p og 1080p ved oppskalering. (Har kun sjekket raskt og ikke sett noen forskjell) Men har kun hatt hd-ready tv'er også.

Når det gjelder fyllingsgrad så har jeg forstått det slik at jo flere pixler det er inne på en skjerm jo mindre uønsket lys slipper igjenom. Derfor har min 42" bedre kontrast enn en tilsvarende 50". Dette har jeg lest i et par tester mellom full hd Panasonic tver.
    Dette kan vel være både og, men jeg synser om at det erm est motsatt. En sammenligning kan være bildebrikker i digitalkamera. Men uansett ikke noe problem på tv'er.

Synes det begynner å bli slik at 1080 er negativt på alle måter - uansett liksom?
    Nei, men er nødvendigvis ikke kun fordeler...

Jeg tror uansett at det vil være en fordel med et 1080 panel når man har en 1080 kilde og slipper skalering!!! :-D
    Ja, så sant alle andre parametre er tilsvarende eller bedre enn evt hd-ready en måler mot...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •