Samsung 40" LCD-TV LE40N87BD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 40" LCD-TV LE40N87BD

Hei. Ser komplett har tilbud på denne tv`n.

Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40N87BD 1920x1080p, 10000:1, 8ms, Full HD

Er ikke så inne på tv fronten, så tenkte det kunne være greit og forhøre seg her før et evt kjøp. Tv`n skal brukes til Tv-titting, film, ps3 og vurderer også å kjøpe meg en apple mini.

Skal jeg gå for LCD eller bør jeg kjøpe plasma?
    Bør jeg høyere opp i pris for og få noe som er brukbart, og hvis det er tilfelle, kom gjerne med forslag. Øvre prisgrense er +-12k.

Mvh Geir Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare slenge meg på denne. Har også kikket på samme skjerm men synes den ser "mistenkelig" billig ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte denne fra Komplett mandag, og fikk den i dag. Har ikke rukket å teste den veldig nøye (og er heller ikke noen wiz på kalibrering), men her er mine førsteinntrykk:

Analog kabel-tv: Ikke særlig bra. Mye støy, både generelt i bildet og i fargene. Litt for høy oppløsning for dette, tydeligvis.

Bilde fra Get PVR (SCART): Godkjent+, men sliter litt med flimrende linjer horisontalt. Kan hende det kan justeres vekk, men jeg har som sagt ikke kommet helt i mål med kalibreringen enda. Ses imidlertid ikke fra "normal" avstand.

PC via VGA: Meget skarpt, og langt, langt bedre enn Tatung V32MCHK som jeg hadde fra før. Merkelig problem med at den ikke vil godta widescreen-oppløsninger fra PC-en, noe som resulterer i at bare halve skjermen fylles, dog. Litt usikker på hva det skyldes.

Xbox 360 via komponent (kun testet i 10 minutter): Knallbra. Skarpt og fint, gleder meg til å ta fatt på Bioshock med denne.

Alt i alt godkjent, og vel så det. Sexy design, bra med tilkoblingsmuligheter og altså et relativt bra bilde generelt sett. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stein_insane
    Bestilte denne fra Komplett mandag, og fikk den i dag. Har ikke rukket å teste den veldig nøye (og er heller ikke noen wiz på kalibrering), men her er mine førsteinntrykk:

Analog kabel-tv: Ikke særlig bra. Mye støy, både generelt i bildet og i fargene. Litt for høy oppløsning for dette, tydeligvis.

Bilde fra Get PVR (SCART): Godkjent+, men sliter litt med flimrende linjer horisontalt. Kan hende det kan justeres vekk, men jeg har som sagt ikke kommet helt i mål med kalibreringen enda. Ses imidlertid ikke fra "normal" avstand.

PC via VGA: Meget skarpt, og langt, langt bedre enn Tatung V32MCHK som jeg hadde fra før. Merkelig problem med at den ikke vil godta widescreen-oppløsninger fra PC-en, noe som resulterer i at bare halve skjermen fylles, dog. Litt usikker på hva det skyldes.

Xbox 360 via komponent (kun testet i 10 minutter): Knallbra. Skarpt og fint, gleder meg til å ta fatt på Bioshock med denne.

Alt i alt godkjent, og vel så det. Sexy design, bra med tilkoblingsmuligheter og altså et relativt bra bilde generelt sett. :-D
    Hvilken oppløsning får du via VGA?

Har hørt at 1920x1080 ikke lar seg gjøre med VGA.

Jeg fikk min igår og bildet er foreløpig veldig fint via RiksTV tuneren på SCART. Venter på HDMI kabler, så da blir sikkert bedre.

Telcontar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kalibrert litt mer i dag, og nå er bildet fra Get-boksen veldig, veldig bra. I dag måtte jeg klø meg litt i hodet, for det så nesten ut som om TV2 sendte HD til tider, så bra var det. Og de horisontale linjene forsvant også etter hvert, så nå er jeg knallfornøyd.

Får maks 1600x1200 via VGA, men den vil ikke godta verken 1920x1080, 1440x900, 1366x768 eller noen andre widescreen-oppløsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører nå RiksTV tunerer via HDMI og kvaliteten på bildet ble mange hakk bedre nå enn med scart. Alt er meget skarpt og fargene veldig gode, som innlegget over, det ser nesten ut som om signalene er i HD kvalitet.

Gleder meg enda mer nå til å få testet pc'en via HDMI, må bare vente på 10 meters HDMI kabel kjøpt på eBay.

Telcontar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •