Konkrete anbefalinger plasma lcd fra elprice

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konkrete anbefalinger plasma lcd fra elprice

God kveld..

Har fått kredittnota på tven min som er kjøpt på elprice da det var en feil med den..

så da kommer valget kvaler igjen da!

Hva skal jeg velge nå?

Jeg ser 60% film, 30% ps3 spill og 10% data på tven for tiden.

kan dere som har litt peil vært så hyggelige å komme med noen konkrete anbefalinger fra Elprice ?

Flat-TV : TV & DVD - elprice.no

Det må være minst 42" ...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for hurtig svar! budsjettet bør vel ikke overstige 18k

Så de hadde den Sony tven der og, den har vel fått god kritikk? men igjen, den er 40"..

Bør jeg senke kravene med 2" for en sånn tv eller blir det "lite" igjen ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av talars1

Så de hadde den Sony tven der og, den har vel fått god kritikk? men igjen, den er 40"..

Det kommer an på smak. Personlig ville jeg gått for plasma da jeg ser mye film og TV. Pansonic er helt topp til prisen og en av de aller beste TV-ene.
    Edit:
    Jeg ser du har hatt PV70. Var du fornøyd med den?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av talars1

Ikke skru ned 2" - skru opp i stede. Til feks Panasonic 50 plasma-TV TH-50PX70E - elprice.no eller hvis dem for dem i 80/800 serien.

Min bittre erfaring er at tv'en krymper etter bruk...

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ikke skru ned 2" - skru opp i stede. Til feks Panasonic 50 plasma-TV TH-50PX70E - elprice.no eller hvis dem for dem i 80/800 serien.

Min bittre erfaring er at tv'en krymper etter bruk...
    Helt enig her, ikke gå ned i størrelse, du vil mest sansynlig bare angre i ettertid

Byttet nettop ut min gamle 32" plasma med en 46" lcd, vurderte faktisk på om jeg skulle gå for en 50" men var bekjymret for om den ville bli for stor og at jeg måtte sitte å flytte hodet frem og tilbake bare for å lese underteksten
    Sitter ca 3,5 meter fra tv`n
    Til å begynne med var den stor og deilig i forhold til den gamle 32" men krympet etter ett par dager, begynte da og angre litt på at jeg ikke valgte en 50"
    Nå en måned senere angrer jeg som fanken på at jeg ikke gikk for en større tv
    Angrer faktisk så mye at jeg har vurdert å, bytte den ut eller eventuelt flytte den opp på soverommet og få en større en i stua

Mitt råd er derfor, gå aller ned i størrelse, heller opp, du har som regel plass til en større tv enn du tror:-D

Mvh support81

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he da går vi ikke ned i størrelse. Jeg kjenner meg igjen så jeg hadde nok dura opp i butikken og bytta den rimelig fort ja..

Pv70 var jeg fornøyd med! det er jo en bra tv! selvom jeg fikk en med feil på.. Det kan skje..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Helt enig her, ikke gå ned i størrelse, du vil mest sansynlig bare angre i ettertid

Byttet nettop ut min gamle 32" plasma med en 46" lcd, vurderte faktisk på om jeg skulle gå for en 50" men var bekjymret for om den ville bli for stor og at jeg måtte sitte å flytte hodet frem og tilbake bare for å lese underteksten
    Sitter ca 3,5 meter fra tv`n
    Til å begynne med var den stor og deilig i forhold til den gamle 32" men krympet etter ett par dager, begynte da og angre litt på at jeg ikke valgte en 50"
    Nå en måned senere angrer jeg som fanken på at jeg ikke gikk for en større tv
    Angrer faktisk så mye at jeg har vurdert å, bytte den ut eller eventuelt flytte den opp på soverommet og få en større en i stua

Mitt råd er derfor, gå aller ned i størrelse, heller opp, du har som regel plass til en større tv enn du tror:-D

Mvh support81
    Om du kan ha 46" LCD kan du uten problemer ha 50" plasma så lenge du har fysisk plass til TVen siden du kan sitte nærmere en plasmaskjerm enn en LCD før du begynner å se "feilene" i bildet.

Anbefalingen hos elprice må jo være 42PX80, eller evt KDL46W4000 om de har denne, ser de har 40" av den samme TVen ihvertfall.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Om du kan ha 46" LCD kan du uten problemer ha 50" plasma så lenge du har fysisk plass til TVen siden du kan sitte nærmere en plasmaskjerm enn en LCD før du begynner å se "feilene" i bildet.
    Dette evar da ett meget merkelig utsagn, realiteten er jo helt motsatt. Man må hal engre avstand til en plasma enn en lcd. Mye av dette pga av dithering støyen plasma fører med seg. Det er ikke kun pga av innbrenninger man ikke anbefaler plasma til pc, men også pga av dithering støyen som føerer til at det ikke blir like skarpt som på en lcd.

Til trådstarter så anbefaler jeg plasma igjen siden det er mest film, px80 sliter med litt ditheringstøy, men til gjengjeld så skal ikke denne har noen problemer med midlertidlige innbrenninger og kan derfor trygt brukes til litt pc.

Hvor langt unna skal du sitte?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne at dette utsagnet gjalt SD signaler, Tvsignaler, dvd osv. Der vil jo en plasmaskjerm levere bedre bilder enn LCD og derfor vil du kunne sitte nærmere, hva som er med PC tok jeg som ikke relevant da PC-bruken til trådstarter er 10%. Finnes også andre plasmaskjermer enn PX80 som sliter mindre med dithering støy også da, feks skjermen som du har (men den har ikke Elprice). Har selv nettopp hatt en 46" LCD hjemme, På DVD, og Canal Digital sin HD tuner var det merkbart dårligere bilder fra "godstolen" enn på min plasmaskjerm, for å takle bildet måtte jeg tilbake i sofaen som er lengst vekke.

Plasmaskjermen min er en PS50Q96 Kalibrert etter DVE, mens LCD modellen var LE46M86 også kalibrert etter DVE (samt prøvd ekstert innstillingene fra hdtvtest.co.uk på denne TVen, resultatet var nesten likt).

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironisk nok så fører dithering støyen med seg både fordeler og ulemper. Det er selve dithering mønsteret som gjør at plasma klarer å vise SD bedre enn en lcd, da dithering mønsterert på en måte filtrerer ut graderinger og støy. Men dithering mønsterert førerer også til redusert skarphet da spesielt ved pc og hd når man kommer nærme, fra avstand er ikke dette synlig. Den samsung'en din har en del dithering støy, for den hadde jeg nemlig selv, men klarte ikke leve med den(den har også en umulig gråtoneskala/hvitbalanse). Lg'en jeg har nå er mye bedre på dithering støy og er helt i klasse med pioneer på dette området. Panasonic har gjort en dårlig jobb på dette området da px80 har mere ditheringstøy på px80 enn på px70. Men ved fullhd plasma så blir ikke ditheringstøyen like synlig og man kan derfor sitte litt nærmere selv om det ikke er fullhd tv'en blir matet med.

Men til tv og film så er absolutt plasma å anbeafale, det går også ann å bruke de til litt pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du den i 42" eller i 50" sånn jeg har forstått det er det en del panelforskjeller på disse 2, men kan si meg enig med gråtone skala og hvitbalanse før justering, men etter får du et langt bedre resultat. Opplevelsen min av 50" versjonen er ihvertfall at denne hadde et betydelig bedre bilde på SD signaler enn M86 i LCD og min gamle Toshiba LCD (som er foreldet og irrelevant). Har opplevd ditheringstøy på min tv, men det er veldig forskjelling hvor synlig det er ut ifra hva signaler jeg ser på, lysstyrken i bilde, innstillinger osv. Jeg har sålangt ikke oppfattet dette som for plagsomt, har derimot en kamerat som har 42" på kabel, der er det irriterende.

Når det kommer til spillingen til trådstarter, hvilken spillemaskin kommer det til å bli brukt? Spille maskiner som leverer HD eller PS2, X-box osv? Er ihvertfall enig med det med å ikke gå ned i størrelse.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 50Q96, og uansett hvor mye jeg prøvde å kalibrere den så ble det alltid feil på hvitbalansen. Man kunne også jukse litt for å fjerne litt av ditheringstøyen da den var mest plagsom der det var mørkt, men da måtte man amputere kontrasten eller hvitbalansen. Sortnivået var greit nok og bilde fra SD på litt avstand var veldig bra, men desverre så var jeg veldig plaget med hvitbalansen og ditheringstøy. LG'en jeg har nå er bedre på alle områder, også på IR, selv om den også lider litt av det. Nå har jeg jo også gått fra 50 til 42, men det er pga av at jeg har skaffet meg projektor og behovet for så stor tv ikke er der lengre. Mindre tv= penger spart og bedre bilder på SD fra samme avstand.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter ca 3,5 meter fra kassa..

til spillinga er det ps3 jeg har!

Var og tittet på expert, der hadde de en ny modell fra panasonic, plasma i 46" og full hd.. hadde visst nettopp kommet, så kanskje den kommer til elprice snart og.. skal høre med de.

PANASONIC Nordic - TH-46PZ85

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville pruta på en Pioneer TV. Etter min mening er de adskillig bedre enn Panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er oppløsningen (fullHD) bare oppskrytt eller?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullhd er oppskrytt så lenge en ikke sitter svært nærme, dvs i allefall kortere enn 2m på 42 tommer. Det kommer selvsagt også ann på bruken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •