Avshop og pæregaranti

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 111
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Avshop og pæregaranti

Kontaktet avshop da jeg får varsel på min BenQ PE8720 om at jeg må bytte pære(utgått pæretid)den har gått 1700t.Det blinker også rødt på selve pj.
    I bruksanvisningen så står det at pj skal slås av og pære byttes da denne meldingen dukker opp på skjermen ellers så kan det skade pj og pære kan eksplodere.
    Ringte BenQ support og de sa at jeg skal gjøre som det står i innstruksen,
    forklarte dette for avshop men de nekter og gi meg ny pære så lenge den gamle ikke er 100% ødelagt,da skal jeg altså sitte og se på film og samtidig bryte garanti bestemmelsene til BenQ !!!

Hvordan kan dette være mulig??? (har pæregaranti på 2000t)

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at det er det første som inntreffer som gjelder?

f.eks 6mnd eller 1000 Timer?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du betalt for 2000timers pæregaranti og du får beskjed opp på projectoren om å bytte pære så er det vel ikke mer å diskutere. Å strekke pære levetiden kan føre til at pæren eksploderer og man må sende inn projectoren til rens.
    Har du betalt for en garanti så må du selvfølgelig få benytte deg av den.
    Hvis historien er slik du forteller synes jeg det er uprofft av avshop.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100% enig med wotg! Dette blir bare latterlig dumt avshop!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les ifra bunnen og opp.
    Hei igjen.

AVshops pæregaranti trer kun i kraft når pæren er 100% død. I dette tilfellet vil derfor ikke pæregarantien tre i kraft. BenQ vil i dette tilfellet ta alle forbehold siden pæreskiftet ikke er en kostnad de må dekke. At pæren eksploderer og skader andre komponenter i projektoren, er noe vi i AVshop aldri har opplevd, men heller ikke noe vi garanterer for.

Ønsker du her å bytte pære før den ”dør ut”, så vil du i dette tilfellet dessverre måtte dekke dette selv.

Mvh

Daniel

AVshop

From: andersenfamilien [mailto:edanders@broadpark.no]
    Sent: 28. mai 2008 12:15
    To: Daniel da Silva
    Subject: Re: Kvitering

Ja det er byttet til nytt støvfilter.I manualen så står det at pære skal byttes når dette varsel kommer,at det er skadelig og fortsatt bruke den.Det står også at pæren kan eksplodere.Til sist så står det kontakt kundesupport.Det har jeg nå gjort og de sier akkurat det samme,nemlig at levetiden for pæren er over og at den må byttes.tlf til BenQ support er 23500085.Hvis jeg fortsetter og kjøre på den pæren og noe skulle hende med pj så vil i tilfelle det gå på forhandlers regning i følge BenQ support.(snakket med en svensk person)

Håper dette nå kan la seg ordne.

----- Original Message -----

From: Daniel da Silva

To: 'andersenfamilien'

Cc: kopi@avshop.no

Sent: Wednesday, May 28, 2008 10:45 AM

Subject: RE: Kvitering

Har du forsøkt å rense/skifte støvfilter? Mulig projektoren ikke får nok lufting grunnet tette stvfilter. Du skal også kunne fjerne dette varselet uten at jeg vet hvordan. Har du sett i manualen? Pæren er tydeligvis ok, men projektorer flest gir beskjed etter et visst antall timer at det snart er på tide å bytte pære.

Mvh

Daniel

AVshop

From: andersenfamilien [mailto:edanders@broadpark.no]
    Sent: 27. mai 2008 14:49
    To: Daniel da Silva
    Subject: Re: Kvitering

Hei pj står i en kjeller som holder 20 grader og det er nok med lufting både i rommet og rundt pj,har latt den hvile i flere dager men uansett så kommer varselet frem og det lyser rødt ifra pj som henger i taket,det er helt uholdbart og sitte å se film da det blinker rødt fra pj og skrift på skjermen så jeg får ikke sett film uten ny pære !!! Håper dette lar seg ordne så raskt som mulig.

Vennlig Hilsen Edmond Andersen

----- Original Message -----

From: Daniel da Silva

To: 'edmond andersen'

Cc: kopi@avshop.no

Sent: Tuesday, May 27, 2008 1:48 PM

Subject: RE: Kvitering

Hei.

Vedlagt ligger kvittering på kjøpet. Pæregarantien trer ikke i kraft før pæren er død (ikke lyser mer). Er den død nå? Det hender at projektorer i tilfeller ved overoppheting varsler om pærefeil. La da projektoren hvile i noen timer og luft ut godt i rommet for så å prøve projektoren på ny.

Mvh

Daniel

AVshop

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Profft må jeg si! At avshops pæregaranti fordrer andre krav enn hva benq selv sier i brukermanualen om deres produkter virker bakstreversk.
    Du kan jo ta en råtjangs på å nullstille lampetimeren, da vil advarselen forsvinne, men pæren lever jo fortsatt på lånt tid.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Dette er den andre pj jeg kjøper her så det er trist at de "lurer" sine kunder

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var virkelig provoserende lesning. Jeg vil anbefale å få dette skriftlig fra BenQ og ta det til forbrukerombudet. Jeg ville også sendt en mail til ledelsen i Avshop og forklart dette. En slik sak hadde jeg aldri gitt meg på om det så skulle ta år.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal du altså bruke pæren til den ryker, noe som kan ta måneder, og du må slite med et stadig svakere bilde samtidig som du sitter på nåler for at pæra når som helst kan eksplodere. Så mye var den garantien verdt.
    :-(

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min gamle BenQ 7700 lyste rødt etter jeg flyttet den, og fikk beskjed om at noe var galt. Vet ikke hva jeg gjorde, men mest sannsynlig slo den helt av og skrudde den på igjen. Men uansett så forsvant det røde lyset fra prosjektoren, og jeg brukte den videre, samt at min bror nå bruker prosjektoren hos seg uten noen problemer som helst.

Men jeg regner med at det er et helt annet tilfelle dette da. Hvis pæra i verste fall "eksploderer" så trodde jeg at i disse prosjektorene, så er det bygget slik at det vil ikke gjøre skade på noe annet enn pæra, så jeg tviler uansett på at du kan ødelegge noe. Og ei pære på 1700 timer tviler jeg på er så svak at det er et problem, med mindre det er feil på pæra.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå det er sagt, synes jeg uansett at AVShop bør gi ny pære, da BenQ kundeservice sier at dette må gjøres. AVShop ville aldri fått noe som helst støtte av Forbrukerombudet i dette tilfelle. Pluss de har nok et overskudd på pæregarantien de selger.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva skal man si om dette? Latterlig av Avshop og legge til grunn tyngre krav for pæregarantien, enn hva BenQ legger til grunn for når pæren skal skiftes. Det er urimlige krav å stille, noe jeg er helt sikker på at forbrukerombudet er enige med meg og mange andre i.

Sier meg enig med AndreWerdenskrieg, det er ganske provoserende!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at AVShop velger å vise kommunikasjonen med kunde her for å gi oss info, men e-post adressene burde vært "sensurert" bort.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Greit at AVShop velger å vise kommunikasjonen med kunde her for å gi oss info, men e-post adressene burde vært "sensurert" bort.
    Var trådstarter som la ut e-postene, ikke AVShop.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker veldig arrogant av AVShop slik som de opptrer her synes jeg, spesielt når BenQ support sier at pæren din må skiftes nå.

AVShop uttaler uttaler "At pæren eksploderer og skader andre komponenter i projektoren, er noe vi i AVshop aldri har opplevd, men heller ikke noe vi garanterer for." Her tolker jeg AVShop slik at du må selv dekke eventuelle merkostnader (rens. osv.) som måtte oppstå hvis pæren senere eksploderer.

Nei, de ønsker nok helst at du forsetter å bruke den til pæregarantien din går ut. Da sitter du jo med hele regningen selv.. :???:

Ikke godta dette!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det er sluttbrukeren selv som har lagt ut mail korespondansen ikke avshop.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom ikke Avshop har detaljert sine "spesielle fortolkninger" til kjøper på kjøpstidspunktet så er jeg enig i at Avshop rett og slett må effekturere sin pæregaranti. Dvs. kjøper får ny pære pronto. Vi kan ikke ha "Tommy og Tiger´n" spilleregler.

EDIT: Etter å ha lest trådstarters forklaring av problemet, så er jeg enig med Avshop. Pæregaranti er ikke det samme som å få ny pære når den gamle er "utbrukt", men kun dersom den ryker.

Moral: Drep pæra.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det er sluttbrukeren selv som har lagt ut mail korespondansen ikke avshop.
    capisch -

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i noen dager vurdert om jeg skal handle ifra avshop da jeg også før har lest negativ omtale av dem.

Dette er mer enn god nok grunn til ikke å handle fra dem.Takk for info eddie og ikke gi deg!

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Dersom ikke Avshop har detaljert sine "spesielle fortolkninger" til kjøper på kjøpstidspunktet så er jeg enig i at Avshop rett og slett må effekturere sin pæregaranti. Dvs. kjøper får ny pære pronto. Vi kan ikke ha "Tommy og Tiger´n" spilleregler.

EDIT: Etter å ha lest trådstarters forklaring av problemet, så er jeg enig med Avshop. Pæregaranti er ikke det samme som å få ny pære når den gamle er "utbrukt", men kun dersom den ryker.

Moral: Drep pæra.
    Sålenge pæra er utbrukt før 2000 timer har gått, bør garantien som gjelder 2000 timer/2 år dekke ny. Men det er mulig at jeg har misforstått noe vesentlig, som at garantien kun gjelder dersom pæra ryker. Hvis det er tilfellet så kjøper ikke jeg en slik garanti igjen.
    Hvordan dreper man pæra?

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •