Avshop og pæregaranti - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 111
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter normal"butikk-skikk" skulle AV-shop alerede etter første henvendelse bedt om å fått sendt pj slik at de kunne kostnadsfritt utført garanti-reperasjon (pærebytte i dette tilfelle)

Måten de har opptrådt i denne saken er uakseptabel .

Men på den annen side så må jo da kunden gjøre jobben med å sende den.
    Original embalasje er ikke obligatorisk for å få dekket garanti.

Personlig mener jeg at kunden er "dum" som ikke benytter seg av tilbudet AV-shop nå gir om å få gratis pærebytte dersom de får tilsendt pj.
    Men.. hva er vel 2,5-3K !? --greie penger å spare , på å bruke 10 min å pakke og sende-- :-D

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roko blåser selvfølgelig det hele ut av proposjon. Hvor mange henvendelser tror du avshop får på pæregaranti?
    Hadde det vert slik at det rant inn drøssevis med falske pæregaranti henvendelser så kunne jeg selvfølgelig skjønt det, men det er ikke tilfellet.
    Her har trådstarteren brukt 500,- på en pæregaranti som viser seg å ikke fungere slik det er ment.
    Å ta bilde av lampetimeren sammen med dagens avis blir komisk, det høres ut som noe fra en Seinfeldt episode.
    Avshop bør innse at kundene deres forventer at en enkel henvendelse bør være nok når det kommer til garanti o.l.
    At du Roko blir knyttet til avshop synes ikke jeg er det minste rart. Jeg gidder ikke å gå inn på detaljer, for du vet så inderlig godt at jeg har uttalt meg kritisk til hvordan kortene har blitt blandet her på avforum og at det er beklagelig at dere ikke er mer åpene om deres forbindelser og bekjentskaper.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Avshop gir seg ikke så jeg blir nødt til og kjøpe ny pære.Men har klart og få med meg 4 stk personer som skulle kjøpe seg lerret,pj og bluerayspiller hos avshop men som nå går til andre forhandlere,altså varer for nærmere 100000.- og det er jeg stolt av
    Med forbehold om at alle opplysninger er korrekt:

Er det sånn det hos Avshop? Det trodde jeg ikke. Fikk et tilbud fra de for ikke mange dagene siden jeg tenkte å slå til på, me det tror jeg lar ligge foreløpig. Da er det ennå en kunde mindre...

Og jeg ser det stilles spørsmål om RoKo er seriøs. Det er han nok, stort sett. Men å blande inn skrivefeil og forsvare en leverandør uten forbehold kan du holde deg for god til.

Uten å reklamere for mye, så nevner jeg Nettdata og Sony Norge som sendte meg direkte til Infocare når jeg hadde feil på PJ`en min. De sendte så en returseddel med beskjed om å lime denne på pakken og sende den inn. Jeg la ikke ut en krone. Service kalles det.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Med forbehold om at alle opplysninger er korrekt:

Er det sånn det hos Avshop? Det trodde jeg ikke. Fikk et tilbud fra de for ikke mange dagene siden jeg tenkte å slå til på, me det tror jeg lar ligge foreløpig. Da er det ennå en kunde mindre...
    Jeg kjenner ikke helt igjen AVShop slik det beskrives her... Handlet projektor og takfeste der i forrige uke, og opplevde ypperlig service før, under og etter handelen.

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Jeg kjenner ikke helt igjen AVShop slik det beskrives her... Handlet projektor og takfeste der i forrige uke, og opplevde ypperlig service før, under og etter handelen.
    Ja, men fikk du noen problemer med varene etter handelen? Det er når man får problemer at man finner ut om servicen er god eller dårlig. Alle klarer å smile og være glade når de selger ting.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlexanderK
    Ja, men fikk du noen problemer med varene etter handelen? Det er når man får problemer at man finner ut om servicen er god eller dårlig. Alle klarer å smile og være glade når de selger ting.
    Nei, ingen problemer, og jeg er klar over at det ofte er da ting blir vanskelig. Men jeg forhørte meg på forhånd om hvilke muligheter jeg hadde dersom det skulle oppstå noe, og dialogen jeg hadde med dem gjorde med trygg på at eventuell problemer ville bli fikset uten noe særlig om og men.

Hadde forøvrig litt trøbbel med levering av et lerret derfra for et par år siden, det løste seg uten problemer etter at jeg tok kontakt med dem.

Kanskje jeg har vært heldig, eller at jeg er en ukritisk kunde som blindt stoler på selgere, men rent generelt syns jeg folk er veldig raske til å henge ut butikker på nettet dersom det er noe de ikke er 100% fornøyd med.

NB! Dette er min generelle mening, og har ingenting med den konkrete lampesaken som diskuteres her å gjøre.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nå må vi nesten be om at folk forholder seg seriøse her inne. Wotg, dine spekulative beskyldninger overfor Roko er LANGT fra akseptable, og forventes at trekkes tilbake med det første med en beklagelse til Roko.

Roko har selvsagt ingen som helt tilknytning til AVshop, og hadde han hatt det kan du fremdeles ikke slenge rundt deg med beskyldninger uten bevis. Dette er jo på grensen til personhets og langt fra noe vi skal ha noe av her på AVforum.

Når det gjelder saken som sådan er det altså her snakk om at en forhandler krever en form for bevis for at en vare er brukt ihht betingelsene for at en garanti skal kunne gjøres gjeldende. Dette beskytter altså ærlige forbrukere mot å betale mer for en garantiordning som ellers ville kostet langt mer hvis den ble misbrukt. Husk også at dette er en service forhandler velger å yte i tillegg til produsentens egen, hadde ikke forhandler solgt denne garantien ville kjøper ikke fått erstattet pæren i det hele tatt og måtte kjøpt denne ny for egen regning. Hvis kunden hadde ønsket å spare seg for "avisbildet" kan vedkommende selvsagt bare ta turen innom forhandleren og ordne dette direkte.

At en blåser en slik bagatell som at en må ta et bilde med dato opp i skyene som en gjør her og snakker om dårlig kundeservice blir totalt tullete, spesielt når vedkommende som kommer med kritikken sitter halvfull på lørdag og tømmer en whiskeyflaske.

Jeg synes for øvrig det er vel så overraskende at folk kaster seg på hylekoret i en slik utstrekning som her, når altså sakens anledning er en forhandlers helt ærlige forsøk på å håndheve en garantiordning som er opprettet som et forsøk på å gi kjøper en utvidet sikkerhet ved innkjøp av projektor. Noen ganger må en stikke fingeren i jorda og telle til ti...

Vi lar tråden ligge inntil videre, men kommer det flere flåsete uttalelser i denne sakens anledning stenger vi den. Koblingen mellom AVshop og AVforum finner dere under "Om oss", noen konspirasjonsteorier utover dette er det lite behov for.

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    En annen ting som virkelig viser AVShops sanne ansikt, er jo at denne garantien kun har vært for å sope inn mer penger, og at man i det lengste ville gjøre alt for å slippe å erstatte noe i de få tilfellene som oppstår.
    "Alle veit jo som har drevet med forsikring og garanti, at å gjøre opp for seg ikkje er lønnsomt"
    :?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Nå må vi nesten be om at folk forholder seg seriøse her inne. Wotg, dine spekulative beskyldninger overfor Roko er LANGT fra akseptable, og forventes at trekkes tilbake med det første med en beklagelse til Roko.

Roko har selvsagt ingen som helt tilknytning til AVshop, og hadde han hatt det kan du fremdeles ikke slenge rundt deg med beskyldninger uten bevis. Dette er jo på grensen til personhets og langt fra noe vi skal ha noe av her på AVforum.

Når det gjelder saken som sådan er det altså her snakk om at en forhandler krever en form for bevis for at en vare er brukt ihht betingelsene for at en garanti skal kunne gjøres gjeldende. Dette beskytter altså ærlige forbrukere mot å betale mer for en garantiordning som ellers ville kostet langt mer hvis den ble misbrukt. Husk også at dette er en service forhandler velger å yte i tillegg til produsentens egen, hadde ikke forhandler solgt denne garantien ville kjøper ikke fått erstattet pæren i det hele tatt og måtte kjøpt denne ny for egen regning. Hvis kunden hadde ønsket å spare seg for "avisbildet" kan vedkommende selvsagt bare ta turen innom forhandleren og ordne dette direkte.

At en blåser en slik bagatell som at en må ta et bilde med dato opp i skyene som en gjør her og snakker om dårlig kundeservice blir totalt tullete, spesielt når vedkommende som kommer med kritikken sitter halvfull på lørdag og tømmer en whiskeyflaske.

Jeg synes for øvrig det er vel så overraskende at folk kaster seg på hylekoret i en slik utstrekning som her, når altså sakens anledning er en forhandlers helt ærlige forsøk på å håndheve en garantiordning som er opprettet som et forsøk på å gi kjøper en utvidet sikkerhet ved innkjøp av projektor. Noen ganger må en stikke fingeren i jorda og telle til ti...

Vi lar tråden ligge inntil videre, men kommer det flere flåsete uttalelser i denne sakens anledning stenger vi den. Koblingen mellom AVshop og AVforum finner dere under "Om oss", noen konspirasjonsteorier utover dette er det lite behov for.
    Nå burde vel du forholde deg seriøst Lygren.Et av problemene her er jo at avshop heller ikke vil forholde seg til BenQ som tross alt har produsert denne pj. På BenQ sine pjer så kommer det frem en advarsel om at pæren skal byttes før det smeller,altså kjører du videre så kan du få problemer med garanti.Da burde jo avshop kutte ut pæregaranti på pjer som kommer med en lign. advarsel,blir jo teit at forhandler ikke vil respektere produsenten av varen!!! men som sagt jeg kjøper en ny pære,setter den inn i pj og sender bilde av timeteller samt dagens avis,så vil jeg få pengene betalt tilbake.Jeg er ferdig med avshop andre får selvfølgelig gjøre som de vil

Ha en fin dag og steng denne tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen grunn til å stenge denne tråden, så lenge man fortsetter å diskutere argumenter og sak, ikke person. Synes Lygrens forsvar for AVShop er oppsiktsvekkende, usakelig og innholdsløst. Som det er gjentatt flere ganger; Pæren var på klagens tidspunkt nær ubrukelig, og i følge bruksanvisning og produsent måtte den byttes. Det var til og med fare forbundet med å la den brukes videre. Hvorfor faller ikke dette under garanti Lygren? Hvordan er din definisjon av garanti? Da kan man snakke om fingere i jorda, hylekor og whiskeyflasker uten at det gjør noen forskjell. AVShop må legge seg flate her og sterkt revurdere sin service. I TILLEGG kommer den svært uprofesjonelle fremgansmåten når de til slutt skjønte at de hadde bommet. Hvis noen har opplevd noe som helst lignende angående dokumentering og retur av et produkt i denne bransjen, i garantitid, ville det overreasket meg stort. Legg så til lignende saker som folk har fortalt om AVShop, bl.a Optoma eieren i denne tråden. Så Lygren, med hånden på hjertet: Ser du ikke at dette er unormal opptreden av en AV forhandler?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare komentere dette med forbehold om ukjente opplysninger.

Når det gjelder saken som sådan er det altså her snakk om at en forhandler krever en form for bevis for at en vare er brukt ihht betingelsene for at en garanti skal kunne gjøres gjeldende.
    Jo, det har du vel egentlig rett i.

Dette beskytter altså ærlige forbrukere mot å betale mer for en garantiordning som ellers ville kostet langt mer hvis den ble misbrukt. Husk også at dette er en service forhandler velger å yte i tillegg til produsentens egen, hadde ikke forhandler solgt denne garantien ville kjøper ikke fått erstattet pæren i det hele tatt og måtte kjøpt denne ny for egen regning. Hvis kunden hadde ønsket å spare seg for "avisbildet" kan vedkommende selvsagt bare ta turen innom forhandleren og ordne dette direkte.
    Når en tilbyr en ekstra garanti mot betaling så må den også følges opp. Og sånn som det ser ut nå så har kunde betalt for en garanti på pæren som likevel må kostes av kunde. Altså ren svindel ifølge forbrukerombudet.

Bagateller har dessverre en tendens til å bli veldig viktige når et kundeforhold kommer skjevt ut fra første mail. Og spesielt ved inntak av brunt brennevin. Som jeg ikke har bevis for er inntatt. For hva skal man ta som bevis da det kun står skrevet i forumet.

Dette gjelder vel kjøpers ærlige forsøk på å få garanti på pæra. Første svar var jo et klart nei til garanti.

Uansett utfall så skader dette AVShops remomè. Dette er ikke det spøtt bedre enn drittslengingen om prisene til HF-klubben o.l. og servicen til kjeder som f.eks Elkjøp. Så jeg er enig i at vi kan ta det litt rolig. Har selv en tendens til å bli jævlig forbannet på selgere som ikke gjør det jeg synes er riktig. Med litt tålmodighet så har ikke dette vært en sak. Dette tror jeg gjelder like mye selger som kjøper.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

å du snakker om å være seriøs ja.....
    Kundebehandlinger er i denne saken under en hver kritikk, og avshop har satt seg på bakbena fra første mail utveksling om å overholde garantien de selger.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kunden hadde ønsket å spare seg for "avisbildet" kan vedkommende selvsagt bare ta turen innom forhandleren og ordne dette direkte.

Det er helt latterlig å forsvare slik måte å gjøre forretninger på, mindre seriøs kan man knapt bli. Om kunden har sitt på det tørre, og brukt produktet iht. brukerveiledning er det ansvarsfraskrivelse, og på grensen til svindel vil jeg si.

Det er provoserende å lese at folk føler dette er akseptabelt.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg forklarte meg kanskje litt dårlig Lygren.
    Jeg sa følgende: "At du Roko blir knyttet til avshop synes ikke jeg er det minste rart. Jeg gidder ikke å gå inn på detaljer, for du vet så inderlig godt at jeg har uttalt meg kritisk til hvordan kortene har blitt blandet her på avforum og at det er beklagelig at dere ikke er mer åpene om deres forbindelser og bekjentskaper.
    Roko er med i kringlyd.no et foretak som bla. drar rundt på messer og demonstrerer div. produkter.
    Roko har flere ganger snakket varmt, meget varmt om SVS subwoofere, uten å informere brukerene her inne om at han bla. har tatt oppdrag for Lsound.
    Det er å misslede forumbrukerene. Jeg er en av brukerene som har fulgt avforum ganske lenge og jeg vet hvem som gikk fra bruker til skribent, eller fra bruker til forhandler osv.
    Å påstå at ikke disse kjenner hverandre er naivt. Norge er et bitte lite land og lyd og bilde miljøet er deretter.
    Jeg synes en slags bransje merking ala. hifisentralen er på sin plass.
    Hvis Roko føler seg støtt så beklager jeg selvsagt det.
    Men det er viktig at fokuset blir satt på denne sammenblandingen av privat/"profesjonell" bruker og at det blir gjort tydelig for brukerene hvilke personer dette gjelder. Det er i avforums interesse, ihvartfall hvis avforum skal fortsette å bli et sted der entusiaster skal kunne dele informasjon og erfaringer.

Kim

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men en liten kommentar til det wotg skriver:

Jeg er veldig enig i det du skriver her wotg, et skille mellom privat og "profesjonell" bruker er nok ikke så dumt.Det er fort gjordt å blande kortene selv om man kanskje ikke helt har det som hensikt, så et system får å lage et synlig skille her tror jeg ville vært til forumets eget beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at AVshop må se litt på hvordan de utfører denne garantien. Jeg vil annbefale dem å ta imot projector for så å utføre kontroll av timeteller og eventuelt skifte av lampe. Denne metoden vil spare avshop for svindel og gjøre det lettere for kunder, spessielt kunder som tar vare på orginalesken i noen år etter kjøp. Det er jo heller ikke nødvendig å sende i orgianal embalasje..

Med lav dollarkurs og sterk krone er det bare kundeservice norske nettbutikker kan stille opp med. Om denne tjenesten ikke ytes er det bare å bruke pengene sine ett annet sted.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var skuffende lesing, gitt...

Det er rimelig trygt å si at det er rom for forbedring i rutinene hos AVshop om det er slik man blir behandlet når man har betalt for en garanti som de i praksis ikke er interessert i å oppfylle.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det spørs nok om AVshop bør vurdere å endre rutinen til enten å be kunden sende inn hele projektoren (selv om det for mange kunder vil oppleves som langt mer tungvint) eller rett og slett bare droppe hele den utvidede garantiløsningen, spesielt hvis folk har såpass manglende respekt og forståelse for at det faktisk må foreligge dokumentasjon i denne type saker.

Takker for øvrig for oppklaring og en aldri så liten beklagelse overfor Roko Wotg, selv om jeg fremdeles synes det er unødvendig å antyde denne type ting, da dette jo blir ren spekulasjon uten håndfaste bevis.

Når det gjelder å merke bransjeaktører utover det vi allerede gjør, har våre retningslinjer vært krystallklare i alle år, noe som har fungert såpass godt at vi har vokst til ett av nordens største nettsteder innen lyd og bilde (og definitivt landets største); aktører med bransjetilhørighet skal opptre på EGNE, PRIVATE VEGNE. Dette gjør at en bransjeaktør kan bidra som den entusiasten vedkommende ofte kan være uten å være "merket" som en aktør. Samtidig er det da også slik at selvsagt aktøren må være varsom rundt promoteringen de produkter en selv fører. Dette tar vi selvsagt tak i hvis vi mistenker, og fungerer stort sett veldig greit.

Dernest er det slik at representanter for selve produsenten, det være seg Samsung, JVC, Projectiondesign, Grundig eller hvilken som helst av landets mange merker, tydelig merkes i sin profil. Dette er da en offisiell representant, og opptrer deretter.

Denne måten å operere forumet på har fungert glimrende så langt, og selv om ingen systemer er perfekte føler vi ingen grunn til å endre på dette nå. Jeg føler også ofte at folk som kommenterer denne type ting ikke har satt seg inn i de betingelser som foreligger, noe vi selvsagt anmoder om at folk foretar seg (http://avforum.no/forum/faq.php?faq=services#faq_omoss).

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Lygren

Manglende respekt og forståelse??? Hva med den manglende respekten avshop viser sine kunder og produsentene av de produktene de selger, da de ikke engang vil følge deres prosedyrer for hvordan deres produkter skal benyttes i henhold til bruksanvisninger og manualer for og ikke skade et produkt og miste garantien på produktet!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=lygren]Ja, det spørs nok om AVshop bør vurdere å endre rutinen til enten å be kunden sende inn hele projektoren (selv om det for mange kunder vil oppleves som langt mer tungvint) eller rett og slett bare droppe hele den utvidede garantiløsningen, spesielt hvis folk har såpass manglende respekt og forståelse for at det faktisk må foreligge dokumentasjon i denne type saker.
    QUOTE]

Du hopper glatt over det faktum at FØR denne saken ble kjent, ville de ikke gi ny lampe uansett. Hva sier du om det? Er det ikke litt patetisk at de snur etter at det blir kjent? Og synes du at et krav om å ta bilder av dagens avis er en seriøs henvendelse til en kunde. Gi gjerne eksempler på lignende praksis i andre bransjer eller forretninger Lygren. Jeg synes forsvaret ditt av AVShop er komisk.
    Diskusjonen om denne saken går også nå på hifisentralen etter mitt initativ, og den har allerede svært mange visninger. Jeg synes virkelig denne saken er verdt for alle AV interesserte og få med seg. AVShop bør snarest komme på banen med en forklaring, og gå i tenkeboksen på hvordan de i fremtiden vil behandle sine kunder.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •