Avshop og pæregaranti - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 111
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ICE_84
    Det er vel bare et lite problem når det gjelder å få tatt de bildene...
    MAN MÅ HA NY PÆRE FOR Å SE LAMPETIDEN PÅ LÆRRETET!!!
    Og da er jo ikke AVshop serlig villig til å gi bort pæren gratis for å få bevis!
    Tar jo max 14 dager og ordneopp i dette...
    Betal for en ny pære, vente på posten, sette inn ny pære, ta bilder, send bilden og vent på tilbakebetaling...
    ikke serlig vannskelig dette...
    (har du ikke råd til å legge ut 2,5k i 14dager må du få orden på økonomien)
    Tydelig at jeg ikke har pj selv;-)
    Men uansett bør kunden slippe å betale for ny pære. Det kan jo ikke være vanskelig for AVShop å sende regning i etterkant dersom de ikke får tilsendt "bildebevis"......

Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send inn hele PJ, krev at AVshop ordner opp, og sørg for å få igjen alle utlegg (porto etc.) i saken. Det er helt klart at AVshop gjør ting uforholdsmessig vanskelig for kunden i denne saken, og opptrer uprofesjonelt.

Jeg har i hvert fall gjort opp min mening om AVshop og kommer ALDRI til å legge igjen en krone der. En slik sak koster gjerne mye mer i følge av negativ publisitet for butikker enn å ordne opp med en gang. Her brytes det ned en merkevare, og skaden er allerede skjedd.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lette litt på avshop i går etter spesifisering av hvordan de "håndhever" lampegarantien, men fant ikke noe god forklaring.

De burde i alle fall skrevet nøyaktig hvordan de forventer at kunden oppfører seg. Step by step. Hvis jeg hadde lest noe om "Holde opp Dagbladet" og sånnt tjall så hadde jeg tenkt meg to ganger om. Hvem i allverden leser Dagbladet?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvor eddie bor, men uansett må vel AVshop dekke fraktkostnader frem og tilbake. Spesielt ettersom de selv har valgt å følge en såpass tung linje for refundering av kostnader. Hadde han bodd i Oslo-området, kunne han bare avtalt å ta turen oppom deres kontor/lager for verifisering av tilstanden.

Dersom noen antyder at jeg selv jobber for AVshop, er dette fullstendig på jordet... :-D
    Jeg har handlet der noen få ganger, men det er også alt...

Hadde jeg vært deg eddie, dersom du bor lagelig til, valgt å ta den turen. Da er i alle fall sjansen større for at den nye pæra varer litt lengre - grunnet mindre uheldig frakt gjennom Postens systemer... :-)

Men, men - AVshop burde for lengst lært litt av eksempelvis L-Sound når det gjelder utstrakt kundeservice!

Uansett; LYKKE TIL - vi håper det løser seg raskt nå!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ...skal prøve igjen i morgen nå er det siste rest på whiskeyen
    Dialogen bar liksom litt preg av det, ja, men det er et passert stadium... ;-)

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Heg har selv vært ute for lignende behandling da min optoma HD72i ikke ville starte opp. Den var gått 1100 timer og pæren startet men slo seg av etter 30 sekunder.

Jeg klarte å ta bilde av timetelleren, men det hjalp ikke

AVshop ba meg ringe Optoma, Optoma sa de hadde skiftet pæren først og det måtte jeg koste selv da garantien var gått ut på pæren., AVSForum hadde en 30 sider post med folk med samme feilen der pærene ble skiftet på grunn av en lampedriver som tydeligvis ikke klarte å tenne lampene etter 1000-1500 timer. Allikevel nektet de å la meg bruke pæregaranti før jeg sendte inn PJ til Optoma, det ville jeg ikke siden frakt og service hos Optoma ville ha kostet tett opp mot en ny pære.

Så den pæregarantien sin kan de stikke ett sted der sola ikke skinner..

Jeg holder med eddie.

C

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der sola IKKE skinner, mener du vel?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Der sola IKKE skinner, mener du vel?
    Jepp

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aldrig mer avshop

Avshop gir seg ikke så jeg blir nødt til og kjøpe ny pære.Men har klart og få med meg 4 stk personer som skulle kjøpe seg lerret,pj og bluerayspiller hos avshop men som nå går til andre forhandlere,altså varer for nærmere 100000.- og det er jeg stolt av

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og DET er du stolt av...?
    Da har du det ikke lett... å akseptere at andre kan ha visse regler for å slippe å bli lurt av uærlige kunder.

DU er nok en ærlig kunde, men gidder likevel ikke å forholde deg til de sikkerhetsordningene AVshop har satt.

Disse reglene er nemlig også til for å verne ærlige kunder - som ellers hadde måttet betale ekstra for å dekke opp for den ekstra kostnaden som de uærlige ville ha påført selskapet.

Jaja, lykke til med videre leverandørhets! :neutral:

PS: Det er en regel som heter "aldri g i aldri", og "alltid to l'er i alltid". Og selvsgt en annen som sier: "aldri to l'er i aldri", og "alltid to l'er i alltid", men den er litt mer kjent.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ... å akseptere at andre kan ha visse regler for å slippe å bli lurt av uærlige kunder.

DU er nok en ærlig kunde, men gidder likevel ikke å forholde deg til de sikkerhetsordningene AVshop har satt.

Disse reglene er nemlig også til for å verne ærlige kunder - som ellers hadde måttet betale ekstra for å dekke opp for den ekstra kostnaden som de uærlige ville ha påført selskapet.
    Er du seriøs? Stusser over bruken av "sikkerhetsordning" og "regler for å slippe å bli lurt" osv. Dette må kunne sees i samme kontekst som at forhandler ber kunden ta bilde av dagens avis som bevis. Å be om dette er å kaste integreteten ut vinduet og be kunden seile sin egen sjø. Evt. er den aktuelle kundebehandler stor tilhenger av semi-lugubre og halvkriminelle metoder. Ingen ved sine fulle fem kan forsvare slik kundebehandling.

Skal ikke herved rippe opp i hele diskusjonen, begge sider har noen argumenter. Men gjør deg selv en tjeneste, reflekter over hva forhandler faktisk ber om ved dette avis-opplegget. Det blir for dumt...

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper dette ordner seg for trådstarter.
    Jeg kommer vertfall aldri til å handle fra AVshop etter denne lesningen. Kan virke som de leker butikk.

Jeg kommer også til å henvise mine venner som vurderer å handle der til denne tråden. Og du burde gjøre det samme om du er en "god venn", etter min mening.

Å kreve at kunden skal betale noe som helst for å få en garanti han har betalt ekstra for er helt på tryne selv om man får det igjen i ettertid.

Slik jeg ser det burde avshop enten:

1. Om de ikke stoler på kunden, sendt kunden et retur-adressekort. Fått tilsendt alt, byttet pære og sendt PJ tilbake til kunden.

eller

2. Sendt pæren til kunden, etter avtale om å ta det bilde de trenger. Og heller sende regning i ettertid om ting ikke gikk som avtalt med kunden. Samt beklage den uproffe fremgangsmåten

eller

3. Om de ønsker å virke seriøs, sendt pæren til kunden med retur-adressekort som kunden kunne sende den ødelagte pæren i retur og heller stolt på at kunden var ærlig ang timene. Og skulle de av en eller annen grunn syns det var noe muffins med "kravet" gå for alternativ 1.

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Jeg kommer også til å henvise mine venner som vurderer å handle der til denne tråden. Og du burde gjøre det samme om du er en "god venn", etter min mening.
    Kommer til å gjøre det samme.

Har selv vore ute for slik behandling (selv enda meir urettferdig) og veit hvor frustrerende det er..

Har tenkt å gå for innkjøp av prosjektor snart, tenkte da handle fra avshop.. Men etter denne tråden får eg finne ein annen plass, for sikkerhetens skyld..

Men er interessert i å høre avshop sin forklaring av saken.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Jeg håper dette ordner seg for trådstarter.
    Jeg kommer vertfall aldri til å handle fra AVshop etter denne lesningen. Kan virke som de leker butikk.

Å kreve at kunden skal betale noe som helst for å få en garanti han har betalt ekstra for er helt på tryne selv om man får det igjen i ettertid.

Slik jeg ser det burde avshop enten:

1. Om de ikke stoler på kunden, sendt kunden et retur-adressekort. Fått tilsendt alt, byttet pære og sendt PJ tilbake til kunden.

eller

2. Sendt pæren til kunden, etter avtale om å ta det bilde de trenger. Og heller sende regning i ettertid om ting ikke gikk som avtalt med kunden. Samt beklage den uproffe fremgangsmåten

eller

3. Om de ønsker å virke seriøs, sendt pæren til kunden med retur-adressekort som kunden kunne sende den ødelagte pæren i retur og heller stolt på at kunden var ærlig ang timene. Og skulle de av en eller annen grunn syns det var noe muffins med "kravet" gå for alternativ 1.
    De har nå tilbudt meg og sende pj tilbake for bytting av pære men jeg har ikke lenger orginal innpakning,pj skal selges så jeg får bestille ny pære

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten som om dette burde vært TV-underholdning i form av TV2 Hjelper deg eller Forbrukerinspektørene. Alltid moro å se på bedriftsledere som ikke vet at de eksisterer enbart på det grunnlag av at de har kunder.

Men bare nesten siden det går utover trådstarter.

Det jeg ikke skjønner er at det er noen bedrifterledere med undersåtter der ute som ikke klarer å se for seg hvordan de selv vil bli behandlet som kunde. Men det er vel som bilister mot syklister. Sitter man på sykkelen selv blir man sur på bilistene og sitter man i bilen forbanner man syklistene.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    De har nå tilbudt meg og sende pj tilbake for bytting av pære men jeg har ikke lenger orginal innpakning,pj skal selges så jeg får bestille ny pære

Hadde sympati med deg lenge, men når du får tilbud om å sende den tilbake
    for pæreskifte så gidder du ikke pga manglende orginal embalasje.

En pappeske og litt tykk isopor koster langt mindre en å kjøpe en ny pære.

Litt egeninnsats får du gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for opplysninger som fører til at jeg aldri noensinne gir AVShop mine penger.
    Fullstendig hårreisende. "Dagens avis" Jeg trodde jeg hadde hørt det meste.
    Det er greit at det ser ut til å løse seg for deg, og emballasje greier du vel å ordne.
    Gjør som de sier og glem deres eksistens etter du har fått den tilbake.
    Men AVShop har virkelig vist en råtten kundebehandlig og det er patetisk å se hvordan
    de nå snur for å unngå at saken blir større og slippe unna dårlig reklame. Huff og huff.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor denne tråden ikke har blitt slettet enda

Jeg kommer også til å være skeptisk til å handle fra avhsop.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff dette var en ergelig sak. Hva er denne pære garantien egentlig verdt hvis det skal være så vanskelig å bli trodd på!?. Jeg har handlet mye hos AVshop men vet ikke om det blir noen flere projektor kjøp etter å ha lest denne tråden. Her har altså trådstarter vært i kontakt med AVshop i lang tid og fortalt at det har vært problemer med pæra og at den ikke virker korrekt. Hvor i denne ekstra pæregarantien står det at pæren må være helt dø og hvor står det at projektor må sendes inn til AVshop hvis slike problemer skulle oppstå? Jeg finner det ikke på AVshop sine sider.. Her må AVshop ordne opp i sine rettningslinjer når det gjelder denne pæregarantien og komme med klare fakta av hva som gjelder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som virkelig viser AVShops sanne ansikt, er jo at denne garantien kun har vært for å sope inn mer penger, og at man i det lengste ville gjøre alt for å slippe å erstatte noe i de få tilfellene som oppstår. Kobler man dette med andre negative oppslag om AVShop, pluss ser på de sinnsvake avansene de tar på f.eks DVDO er det lett å se at profitt går foran alt, og alle. Alle som driver butikk gjør det for å tjene penger, men en viss ydmykhet og service ovenfor eksistensgrunnlaget gjør det triveligere å legge igjen penger. AVShop fremstår som en kynisk business synes jeg.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •